Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt erop dat BMW aan het afhaken is.
BMW exec casts doubts on Tesla’s ability to produce Model 3 in volume at $35,000, says iNext is the real thing
Met name de zelfvoldaanheid over de bestaande productie capaciteit van BMW lijkt mij een risico.
Ian Robertson ziet blijkbaar geen voordelen van greenfield operatie. Het ontbreken van een bestaande productie faciliteiten betekend ook geen ballast uit het verleden. Het nieuw opzetten van fabrieken met een schaal waarop Tesla dit doet kan grote voordelen geven tov van het langzaam opschalen van bestaande faciliteiten.
Maar ja, je moet dan wel de luxe hebben van een half miljoen gefinancierde reserveringen.
 
Het lijkt erop dat BMW aan het afhaken is.
BMW exec casts doubts on Tesla’s ability to produce Model 3 in volume at $35,000, says iNext is the real thing
Met name de zelfvoldaanheid over de bestaande productie capaciteit van BMW lijkt mij een risico.
Ian Robertson ziet blijkbaar geen voordelen van greenfield operatie. Het ontbreken van een bestaande productie faciliteiten betekend ook geen ballast uit het verleden. Het nieuw opzetten van fabrieken met een schaal waarop Tesla dit doet kan grote voordelen geven tov van het langzaam opschalen van bestaande faciliteiten.
Maar ja, je moet dan wel de luxe hebben van een half miljoen gefinancierde reserveringen.
De gevestigde merken hebben baat bij een zo traag mogelijke transitie, geholpen door zoveel mogelijk subsidie...
 
De gevestigde merken hebben baat bij een zo traag mogelijke transitie, geholpen door zoveel mogelijk subsidie...
Wordt nog een interessante ontwikkeling. De Amerikanen laten de zware milieueisen voor hun autofabrikanten vallen. In Europa worden die eisen niet verzwakt, eerder verzwaard. Dan komt er een moment dat Amerikaanse auto's niet meer aan de Europese eisen voldoen en derhalve niet meer naar Europa mogen worden geëxporteerd. Dat heet jezelf in de voet schieten.
Gelukkig geldt dit niet voor Tesla.
 
Ik kan het me haast niet voorstellen maar het lijkt erop dat de Chevrolet Bolt al in de uitverkoop gaan aan de overkant:eek:
Chevrolet Bolt EV for Sale - Harbor Chevrolet
Ik las het ja...even over nagedacht...maar is het dan zo gek?

In de VS houden ze van grote auto's. Wat daar doorgaat als een small family sedan, is het een D segmenter. Nu is er een auto op de markt met een behoorlijk stevige prijs en het formaat van een Agila. Zou het model wel passen in de VS?

De Model 3 van Tesla zal (als alles goed gaat) meer een BMW 3 worden...qua formaat en uitstraling. Misschien past dat veel beter bij de VS dan een elektrische Agila?
 
Volgens mij staan er hier in Europa hele volksstammen te trappelen om zo'n Bolt/Ampera te kunnen bestellen. Dus als ze niet kunnen verkopen in de USA focus je dan op markten waar er wel grote vraag is. Ik denk dat t concept hier zelfs populairder zal zijn dan de model 3 van Tesla. Wij zijn gek op kleine MPV's
 
Geen idee of GM een keuze had met de Bolt...aangezien er toch geruchten zijn dat ze de ZEV credits nodig hebben om quite te kunnen spelen. Of amerikanen weten niet voldoende dat de Bolt er is, of de markt is reeds verzadigd met Model 3 reserveerders...wat overigens ook slecht nieuws is voor Tesla wanneer de reserveerders voorzien van van auto's. Hoeveel "natuurlijke" vraag blijft er over...in de VS (bijna de helft van de afzetmarkt voor Tesla) en wereldwijd.

Impopulair model...slechte propositie misschien gezien de laadmogelijkheden? Dus niet geschikt als primaire auto, maar als tweede auto?

Of met aluhoedje op denken dat GM bewust het laat lijken alsof er geen vraag is, zodat de boel de nek omgedraaid kan worden?

We zien het wel in 2020 wanneer Tesla al een poosje een natuurlijke vraag naar S, X en 3 levert...naast "kunstmatige" cijfers door reserveringen voor tegen die tijd...pickuptruck en model Y.
 
Vergeet niet dat GM niet aan consumenten levert, maar aan haar bestaande importeur- en dealerkanalen.
Dat die kanalen het (nog) niet helemaal begrijpen met die EV's, verklaart m.i. de op het eerste oog vreemde verdeling en beprijzing.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Als ik die advertenties zie lijken het nieuwe auto's en heeft het misschien niets met uitverkoop te maken?
Gewoon gekocht door een dealer, die ze nu zelf aan de man brengt met een deel van de korting die de dealer zelf bij GM heeft geregeld?
 
Idd 5 of 10% korting op een stockwagen, dat lijkt niet echt alarmerend. Verkoop is wel helemaal niet op snelheid (<1000 wagens in februari, er werden meer Leafs verkocht dan Bolts...) maar wellicht kunnen we per einde jaar beter meten of het GM menens was/is.

Wat ik wél grappig vond is hoe alle journalisten menen te weten dat PSA Opel heeft gekocht omdat die laatste zoveel meer EV-knowhow heeft (met de Ampera-e). Huh?? Naar mijn weten maakt PSA al jaren (weliswaar slechte) EV's, en kent Opel er evenveel van als eender wie die met LG een contract zou sluiten, namelijk volkomen niets... Of PSA moet goed onderhandeld hebben met GM over het overnemen van GM's knowhow (EV1, Spark etc.), maar dat zou vreemd zijn.
 
Impopulair model...slechte propositie misschien gezien de laadmogelijkheden? Dus niet geschikt als primaire auto, maar als tweede auto?

Volgens mij staan er hier in Europa hele volksstammen te trappelen om zo'n Bolt/Ampera te kunnen bestellen. Dus als ze niet kunnen verkopen in de USA focus je dan op markten waar er wel grote vraag is. Ik denk dat t concept hier zelfs populairder zal zijn dan de model 3 van Tesla. Wij zijn gek op kleine MPV's

Maar staan ze ook te trappelen om een kleine MPV als tweede auto voor €40k aan te schaffen?
Geeft ook te denken voor de IPace. Deze snellader laad 80% van de 500km NEDC-range in 90 minuten. Dat is 200km per uur in EPA termen. Als Defiant gelijk heeft, wat niet onwaarschijnlijk is, wat betekend dat dan voor de IPace?
 
Zou leuk zijn als JLR mee in het SuC-netwerk zou stappen. Geen risico voor Tesla van "opgegeten" te worden door zo'n partner, en niet slecht voor Tesla's imago om met Jaguar geassocieerd te worden. Voor JLR een beetje strijdig met het imago "LR" wellicht, maar mss kan JLR zo haar merken ook beter apart profileren :)
 
Zou leuk zijn als JLR mee in het SuC-netwerk zou stappen. Geen risico voor Tesla van "opgegeten" te worden door zo'n partner, en niet slecht voor Tesla's imago om met Jaguar geassocieerd te worden. Voor JLR een beetje strijdig met het imago "LR" wellicht, maar mss kan JLR zo haar merken ook beter apart profileren :)
Het zou mooi zijn als het zo makkelijk was. Maar het probleem is niet de Laadfacilteit. Er moet wel een batterij zijn die het op kan nemen.