Kan je ook iets zeggen over het toegelaten gewicht van de concurrentie? Ze zitten allemaal in dezelfde vijver te vissen, met vergelijkbare capaciteit aan batterijen en vergelijkbaar gewicht.Even corrigeren; Tesla Model Y blijft de referentie wanneer je lucht wil vervoeren. Want de max payload van die wagen is zo belachelijk laag, dat je met vijf volwassenen mannen illegaal rondrijdt met de wagen. Benieuwd wat dat voor de 7-zitter gaat geven.
En zelfs Bjorn Nyland, die amper iets negatief zegt over Tesla, geeft aan dat de vering en demping van de Model Y gewoon tekort schiet.
Dus de maatstaf voor mensen die een ruime wagen willen en een goede rug hebben.
Nu, voor mij maakt dat allemaal weinig uit: de andere auto's zijn erg goeie elektrische auto's. Enkel de Tesla is een erg goeie smartphone op wielen. Ik koop tegenwoordig smartphones met grote schermen, goeie software en veel automatisatie, en wil dat ook van mijn auto en andere toestellen. Ik kan begrijpen dat andere mensen andere voorkeuren hebben, maar gezien de tanende populariteit van dumb phones en smartphones met toetsen weten we allemaal waar we naartoe gaan...