Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
BMW heeft de iX uitgebracht.
Vooral de trage interface (zie TeslaBjorn) zou ik triest vinden. De crystal glazen knoppen zijn voor mijn gevoel over de top. Verder wel een leuke auto.


Tsja, dat in- en uitzoomen op een navigatiescherm is iets dat je uiteindelijk niet zo vaak doet, denk ik dan. De crystal glazen zijn een (vrij dure) optie. Ik ben aangenaam verrast over het bereik (in enkele andere tests) en 't feit dat de wagen zo stil is bij snelheden boven 200 km/h. Ik blijft het een uitzonderlijk lelijke wagen vinden, ik moet hem nog in het echt zien, maar ik denk dat deze zelfs lelijker is dan de Model X en de BMW X6, wat ik nu (op zowat alle Ssangyong na) zonder twijfel de lelijkste wagens op de baan vind.
 
Tsja, dat in- en uitzoomen op een navigatiescherm is iets dat je uiteindelijk niet zo vaak doet, denk ik dan. De crystal glazen zijn een (vrij dure) optie. Ik ben aangenaam verrast over het bereik (in enkele andere tests) en 't feit dat de wagen zo stil is bij snelheden boven 200 km/h. Ik blijft het een uitzonderlijk lelijke wagen vinden, ik moet hem nog in het echt zien, maar ik denk dat deze zelfs lelijker is dan de Model X en de BMW X6, wat ik nu (op zowat alle Ssangyong na) zonder twijfel de lelijkste wagens op de baan vind.
Dan ben ik toch benieuwd waar jij de Fiat Multipla positioneert?
 
Ik blijft het een uitzonderlijk lelijke wagen vinden, ik moet hem nog in het echt zien, maar ik denk dat deze zelfs lelijker is dan de Model X en de BMW X6, wat ik nu (op zowat alle Ssangyong na) zonder twijfel de lelijkste wagens op de baan vind.
Ik heb 'm in het echt gezien en niet alleen is ie lelijk, maar ook nog eens verrassend klein. Als je een X5/X7 verwacht, ga je teleurgesteld zijn. Ik begrijp dan ook niet echt de mensen die deze iX op hetzelfde niveau als de Model X inschatten. Het is een beetje zoals de Audi e-tron, die absoluut geen Q7 is.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Hippogrief bedoeld denk ik "tot 200km/h". Want de begrensde topsnelheid van de iX ligt op 200km/h. De stilte in de cabine wordt door meerdere reviewers genoemd, dus dat zal vast wel kloppen. Ook veel lovende woorden over de wegligging.
Mijn type auto is de iX sowieso niet: te groot en mooi kan ik hem ook niet vinden.

Overigens wordt in sommige reviews gezegd dat de bediening van het nieuwe i-Drive systeem juist wel soepel gaat... dus wat is waar?
 
I've seen it in real life and not only is it ugly, but also surprisingly small. If you're expecting an X5/X7, you're going to be disappointed. I don't really understand the people who rate this iX on the same level as the Model X. It's a bit like the Audi e-tron, which is definitely not a Q7.
hopefully the times of those enormous piece of metal are gone? I think except of big families, everyone looks at crossovers as the new SUV.
I agree it's ugly AF, buy BMW is doing a pretty good job at making all of their new car very ugly.
I also got a X2 PHEV for my holiday rental and I hated every part of it, including the infotainment.
 
  • Funny
Reactions: horta
De iX is luxer/hoger gepositioneerd dan de iX3 in afwerkingsniveau en comfort. En is ook ruimer in het interieur (mn achterin, kofferbak maakt niet veel uit volgens mij). Er zit ook wel het nodige prijsverschil tussen de twee genoemde modellen: de iX40 is er vanaf ca €87k, de iX3 vanaf €69k. dus mag ook hopen dat er duidelijke verschillen zijn! :)
 
Dan ben ik toch benieuwd waar jij de Fiat Multipla positioneert?
Die wordt al even niet meer geproduceerd dacht ik.

Want boven de 200km/u rijden doe je wel vaak?😊
Neen. Maar wanneer die stil is bij 200 km/h kan je bij 120 km/h op een niet helemaal perfect asfalt misschien nog naar de muziek in je auto luisteren.
Iets wat in mijn model 3 niet mogelijk is.
 
Last edited:
Maar wanneer die stil is bij 200 km/h kan je bij 120 km/h op een niet helemaal perfect asfalt misschien nog naar de muziek in je auto luisteren.
Iets wat in mijn model 3 niet mogelijk is.
Goed dat je er ‘mijn’ Model 3 bijzet want hier kan ik mij niet in terugvinden.

Nu, verder vermoed ik dat de model 3 voor jouw een beetje een miskoop is geweest. (kan he, is geen commentaar)
 
Goed dat je er ‘mijn’ Model 3 bijzet want hier kan ik mij niet in terugvinden.

Nu, verder vermoed ik dat de model 3 voor jouw een beetje een miskoop is geweest. (kan he, is geen commentaar)
Neen. Het was de enige elektrische wagen die ik op dat ogenblik wou kopen. Dat neemt niet weg dat er een aantal dingen ondermaats zijn aan de wagen (onder meer de geluidsisolatie).

Gek om die analyse te lezen van iemand die blijkbaar zijn model 3 heeft van de hand gedaan.