Als Blume een wind laat, is het virtueel zijn eten en niet hij zelf.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als Blume een wind laat, is het virtueel zijn eten en niet hij zelf.
Land | Tesla verkopen |
---|---|
NO | 21096 |
NL | 3687 |
ES | 4551 |
SE | 8924 |
DE | 52460 |
IT | 5033 |
CH | 7219 |
DK | 2634 |
IE | 1317 |
FI | 1143 |
UK | 35422 |
AT | 4762 |
PT | 2195 |
FR | 3631 |
disclaimer: ik heb het artikel niet geschreven en de testritten niet gereden. ;-)Actieradiustest Top 62 - Deze elektrische auto's hebben het grootste bereik - AutoReview.nl
Als wij een elektrische auto op de redactie hebben, dan testen we de actieradius. Hoe ver komt-ie bij een constante snelheid van 100 km/h en 130 km/h?www.autoreview.nl
Dit zijn echt onzintesten. Zegt helemaal niks over zuinigheid maar alles over batterijcapaciteit. Zelfde als een test doen met welke benzineauto je het verste komt zonder de tankinhoud mee te nemen.
Er wordt een EQS met een batterij van 108 kWh vergeleken met een Kia E Soul met 64 kWh. En de Model Y met 75 kWh. Die kun je toch niet vergelijken met elkaar? Appels met peren.
In de basis geef ik je gelijk, maar de titel gaat over het grootste bereik, soort van Quote 500 idee krijg je dan en dan klopt de lijst blijkbaar wel, onafhankelijk van capaciteit.Dit zijn echt onzintesten. Zegt helemaal niks over zuinigheid maar alles over batterijcapaciteit. Zelfde als een test doen met welke benzineauto je het verste komt zonder de tankinhoud mee te nemen.
Er wordt een EQS met een batterij van 108 kWh vergeleken met een Kia E Soul met 64 kWh. En de Model Y met 75 kWh. Die kun je toch niet vergelijken met elkaar? Appels met peren.
Ik heb enkele van de verslagen gelezen en hun conclusies daar lijken met toch redelijk correct.disclaimer: ik heb het artikel niet geschreven en de testritten niet gereden. ;-)Actieradiustest Top 62 - Deze elektrische auto's hebben het grootste bereik - AutoReview.nl
Als wij een elektrische auto op de redactie hebben, dan testen we de actieradius. Hoe ver komt-ie bij een constante snelheid van 100 km/h en 130 km/h?www.autoreview.nl
Auto | Opgegeven | 100 km/u | 130 km/u | % bij 100 km/u tov opgegeven | % bij 130 km/u tov opgegeven | % bij 130 km/u tov 100 km/u |
---|---|---|---|---|---|---|
Audi E-Tron GT | 449 | 416 | 348 | 93% | 78% | 84% |
Mercedes EQE | 594 | 511 | 409 | 86% | 69% | 80% |
BMW i4 | 520 | 429 | 334 | 83% | 64% | 78% |
Tesla Model 3 Long Range | 580 | 443 | 340 | 76% | 59% | 77% |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 470 | 395 | 300 | 84% | 64% | 76% |
Polestar 2 Standard Range Single Motor | 415 | 372 | 282 | 90% | 68% | 76% |
Porsche Taycan met Performance Battery Plus | 484 | 393 | 291 | 81% | 60% | 74% |
Skoda Enyaq iV | 537 | 403 | 293 | 75% | 55% | 73% |
Nissan Ariya | 525 | 430 | 304 | 82% | 58% | 71% |
Tesla Model Y Long Range | 507 | 437 | 305 | 86% | 60% | 70% |
Kia EV6 | 528 | 401 | 276 | 76% | 52% | 69% |
Audi Q4 E-Tron | 493 | 390 | 268 | 79% | 54% | 69% |
Kia e-Soul | 452 | 413 | 283 | 91% | 63% | 69% |
Ford Mustang Mach-E | 540 | 463 | 314 | 86% | 58% | 68% |
Mercedes EQS | 651 | 539 | 363 | 83% | 56% | 67% |
Volkswagen ID.5 | 516 | 490 | 330 | 95% | 64% | 67% |
Renault Megane E-Tech Electric | 420 | 389 | 255 | 93% | 61% | 66% |
Kia Niro EV | 460 | 405 | 264 | 88% | 57% | 65% |
MG ZS EV Long Range | 440 | 376 | 240 | 85% | 55% | 64% |
Hyundai Ioniq 5 | 430 | 424 | 270 | 99% | 63% | 64% |
Skoda Enyaq Coupé RS iV | 523 | 475 | 299 | 91% | 57% | 63% |
Wel raar, als ik met mijn model 3 P vanuit mijn woonplaats naar Senlis rijd, kom ik met 7% aan bij 130km/uDit zijn echt onzintesten. Zegt helemaal niks over zuinigheid maar alles over batterijcapaciteit. Zelfde als een test doen met welke benzineauto je het verste komt zonder de tankinhoud mee te nemen.
Er wordt een EQS met een batterij van 108 kWh vergeleken met een Kia E Soul met 64 kWh. En de Model Y met 75 kWh. Die kun je toch niet vergelijken met elkaar? Appels met peren.
Tja, het gaat ook wel een beetje over de verhouding tussen opgegeven range en daadwerkelijke range.Dit zijn echt onzintesten. Zegt helemaal niks over zuinigheid maar alles over batterijcapaciteit. Zelfde als een test doen met welke benzineauto je het verste komt zonder de tankinhoud mee te nemen.
Er wordt een EQS met een batterij van 108 kWh vergeleken met een Kia E Soul met 64 kWh. En de Model Y met 75 kWh. Die kun je toch niet vergelijken met elkaar? Appels met peren.
Wat? Dat kunnen ze niet menen! Wat een @#%#^# site!Edit: Ah, bij de ID.5 was het 29° buiten en bij de LR een schamele 5°
Je wil alleen horen wat je graag hoort? Dan ben je even erg als de anti-EV-ers die blijven beweren dat je er niet mee op reis kan,Nogmaals, sommige plaatsen alles wat negatief is.
Ik krijg de indruk dat ze wilden dat de Duitse merken bovenaan zouden eindigen. Dan is het heel makkelijk om te zorgen dat de rest slechter zou scoren.Dat is nou net het probleem van zo’n test. Als je niet weet hoe er is getest en onder welke omstandigheden, kun je nooit een eenduidige conclusie trekken.
Cijfers zeggen alleen iets als je weet hoe ze tot stand zijn gekomen.
Je wil alleen horen wat je graag hoort? Dan ben je even erg als de anti-EV-ers die blijven beweren dat je er niet mee op reis kan,
dat er geen stroom genoeg zal zijn, dat er geen grondstoffen genoeg zijn, dat de batterij na 5 jaar kapot is.
Ooit werd hier gezegd dat de markt altijd gelijk heeft.