Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: RobsEV and Nick-m
Dat is nou net het probleem van zo’n test. Als je niet weet hoe er is getest en onder welke omstandigheden, kun je nooit een eenduidige conclusie trekken.
Cijfers zeggen alleen iets als je weet hoe ze tot stand zijn gekomen.
Eens. Deze resultaten hadden al nooit in een tabel moeten komen te staan, los van vermelding over de temperatuur bij de individuele tests. Er valt gewoon niets te vergelijken zo.
 

Klinkt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden.
Waarom niet samenwerken met en aansluiten op het Tesla SuC netwerk, laadpoort op de Benz linksachter schroeven und fertig ist Karl.
 

Klinkt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden.
Waarom niet samenwerken met en aansluiten op het Tesla SuC netwerk, laadpoort op de Benz linksachter schroeven und fertig ist Karl.
Als ze die, zoals het lijkt, gaan openstellen voor alle EV's is het alleen maar toe te juichen denk ik. Als iedereen straks elektrisch moet gaan rijden mogen er nog wel wat snelladers bij.
 
De prijs van de Hyundai Ioniq 6 is eindelijk gekend.
En die is wat mij betreft verassend laag.
De basis RWD versie (wagen wordt steeds met grote accu geleverd, 614 km range) moet in België 47 499 EUR kosten. En die heeft toch al een behoorlijke uitrusting (navigatie, elektrische kofferklep, adaptive cruise control, warmtepomp, ..). De duurste RWD-versie kost 59499 EUR (en heeft dan ook matrix LED koplampen, Lane assist, elektrische zetels. verwarmde zetels achterin, head-up display, surround view, remote parking, en een bose audio installatie). AWD kost 4000 EUR extra.

Ik vermoed dat dit echt wel zeer goed gaat verkopen...
 
  • Like
Reactions: LaurensH
En voor mensen zoals mij, die nog niet dood willen gezien worden in een SUV, is er nog interessant nieuws : de ID.7 volgend jaar komt volgend jaar op de markt. Er zou nadien zelfs een break van volgen.
VW geeft een bereik van 700 km op, maar dat lijkt me erg optimistisch tenzij er een nog grotere accu in het MEB platform past. VW past ook het interieur aan...
Ook 2.97 m wielbasis, wordt dus een erg ruime wagen.
 
En voor mensen zoals mij, die nog niet dood willen gezien worden in een SUV, is er nog interessant nieuws : de ID.7 volgend jaar komt volgend jaar op de markt. Er zou nadien zelfs een break van volgen.
VW geeft een bereik van 700 km op, maar dat lijkt me erg optimistisch tenzij er een nog grotere accu in het MEB platform past. VW past ook het interieur aan...
Ook 2.97 m wielbasis, wordt dus een erg ruime wagen.
Mooi om te zien dat er steeds meer keus komt idd. Ik hoop dat de snelladers deze groei een beetje bij kunnen houden.
 
Je kan de Hyundai IONIQ 6 First Edition (250 stuks beschikbaar) bestellen voor €63k. Nah… dan wacht ik wel op de prijsverlaging van de Model Y.
Die was er blijkbaar eind vorig jaar (in Duitsland?), omdat er in Berlijn nog heel wat Model Y stonden die ze niet kwijt geraakten voor 't einde van 't jaar. 5000 EUR korting + 10000 km gratis superchargen, enkele dagen voor nieuwjaar.
 
@Hippogrief Ik heb de laatste paar weken van het jaar de inventory in de gaten gehouden, maar de korting was maar €1k a €2k. Niet genoeg om me over de streep te trekken. Ik verwacht door de oplopende concurrentie een significantere prijsdaling in 2023.
Of door Tesla's toenemende schaalgrootte, kostenefficiëntie, en pricing power.

FlzwORGXoAAl2Wd.jpeg
 
Last edited:
Je kan de Hyundai IONIQ 6 First Edition (250 stuks beschikbaar) bestellen voor €63k. Nah… dan wacht ik wel op de prijsverlaging van de Model Y.
De eerste verlaging van de Model Y is in China al doorgevoerd. De RWD kost daar momenteel ± € 35.650,-
Weet niet of daar nog overheidsheffingen bijkomen, mijn Chinees is niet zo goed:)
Wat zal het in Europa gaan doen...?
 
  • Like
Reactions: job-lek