Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Het uitdunnen van het gamma. How hard can it be? Elke bakker om de hoek weet dat je geen 30 soorten brood moet aanbieden om efficiënt te kunnen bakken en om winst te kunnen maken. Maar een miljardenbusiness autobouwer kan dit nu pas bedenken. Ongetwijfeld hebben ze er een dure consultancyfirma voor onder de arm moeten nemen om tot dit besluit te komen. /s
Het model is altijd erg rendabel geweest en is dat nog steeds. Het is met name een vorm van marktsegmentatie, waarbij de flexibele productietechnieken toelaten om meerdere van deze modellen op een zelfde lijn te produceren. Voor een minimale extra kost reken je mensen een flinke smal geld extra aan, om dat zij tevreden zijn dat ze iets unieks hebben.
Ik lees dat artikel gewoon als ""r zijn gewoon enkele koetswerkvormen die voor geen meter meer verkopen, onder meer breaks".
Mensen rijden tegenwoordig nu eenmaal liever met een suffe SUV rond.
 
Even een vraagje met betrekking tot andere merken.
is er een overzichtje te vinden van EV‘s waarbij de laadpoort net zoals bij de Tesla’s linksachter zit, of rechtsvoor?
Dat scheelt namelijk wat geklooi bij SuC locaties, waarbij de kabel wellicht net te kort is om bijvoorbeeld naar rechtsachter te gaan, waar de laadpoort bij VAG wagens zit.

Mijn teerbeminde gaat wellicht overstappen naar een EV met een wat ruimer bereik (Amersfoort-Dokkum met tegenwind in de winter is met een Zoe R110 nog best spannend).

Natuurlijk staat een M3 wel de eerste keuze op de lijst, maar die valt af als ze daar moeilijk uitkomt (slechte heup etc., daarom hebben we een X ipv een S toendertijd gekocht). Dus even kijken naar alternatieven ( de MY is daar eentje van)
Is de 53kWh Zoe nog te koop? Heel tevredenheid van als 2e wagen. 300km bereik is haalbaar met wat defensief rijden.
 
  • Like
Reactions: Faiz71 and fivari
Is de 53kWh Zoe nog te koop? Heel tevredenheid van als 2e wagen. 300km bereik is haalbaar met wat defensief rijden.
Volgens mij is de 53kWh versie nog te koop. Qua formaat is de Zoe een prima wagen voor zowel in de stad (lees parkeergarages) als de snelweg. Inderdaad, bij niet zomers weer moet je aardig defensief rijden (mijn teerbeminde is een koningin in het slipstreamen bij vrachtwagens geworden). Maar 180km lang niet boven de 90km/u uitkomen begint haar wel op de zenuwen te werken. Dus even aan het rondkijken naar 60+kWh, voorkeur 75-77kWh, modellen, zodat ze ook wat makkelijke thuis komt indien op plaats van bestemming de laadplekken bezet zijn.. #happywifehappylife ;)
 
Even een vraagje met betrekking tot andere merken.
is er een overzichtje te vinden van EV‘s waarbij de laadpoort net zoals bij de Tesla’s linksachter zit, of rechtsvoor?
Dat scheelt namelijk wat geklooi bij SuC locaties, waarbij de kabel wellicht net te kort is om bijvoorbeeld naar rechtsachter te gaan, waar de laadpoort bij VAG wagens zit.

Mijn teerbeminde gaat wellicht overstappen naar een EV met een wat ruimer bereik (Amersfoort-Dokkum met tegenwind in de winter is met een Zoe R110 nog best spannend).

Natuurlijk staat een M3 wel de eerste keuze op de lijst, maar die valt af als ze daar moeilijk uitkomt (slechte heup etc., daarom hebben we een X ipv een S toendertijd gekocht). Dus even kijken naar alternatieven ( de MY is daar eentje van)
Ik kan een nieuwe heup van harte aanbevelen. Na zes weken stond ik alweer op de ski's.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Zojuist eens naar de EQS gekeken (zag dat @FrankNL er een besteld had).. maar god.. wat een drama al die opties, pakketten, afhankelijkheden, etc etc...

Snap niet waarop die merken daarop blijven hangen. Er moeten behoorlijke logistieke uitdagingen achter zitten die behoortlijk wat kosten.. Al is het te makkelijk om daar de prijs van de EQS mee te rechtvaardigen :p

Doe mij toch echt maar een auto, twee motoren en 3 opties. Wel zo overzichtelijk en klaar.
 
Zojuist eens naar de EQS gekeken (zag dat @FrankNL er een besteld had).. maar god.. wat een drama al die opties, pakketten, afhankelijkheden, etc etc...

Mijn bedenking over de EQS en zo goed als elke Mercedes tegenwoordig. Stel je voor dat je dat niveau van geld uitgeeft en dan met een interieur opgescheept zit dat eruit ziet alsof het gepimpt is met Aliexpress ledjes van 9,95 USD. Welk designer heeft ook bedacht dat dit een goed idee is? Welk directielid heeft zoiets ooit goedgekeurd? Aan welk verstandig mens geraak je deze onzin kwijt?

7nsG19I.jpg



"
With thousands of customizable options, you get to light up your car in a completely unique way. You can have one color, or you can alternate between different colors. Ambient lighting is implemented with Led strips around the headboard, the infotainment panel, your door, and the seats. The light is always indirect and therefore doesn’t distract the driver.
"

Dat kan zo uit een Aliexpress listing komen als je het mij vraagt. Iets minder spellingsfouten.
 
Mijn bedenking over de EQS en zo goed als elke Mercedes tegenwoordig. Stel je voor dat je dat niveau van geld uitgeeft en dan met een interieur opgescheept zit dat eruit ziet alsof het gepimpt is met Aliexpress ledjes van 9,95 USD. Welk designer heeft ook bedacht dat dit een goed idee is? Welk directielid heeft zoiets ooit goedgekeurd? Aan welk verstandig mens geraak je deze onzin kwijt?

7nsG19I.jpg



"
With thousands of customizable options, you get to light up your car in a completely unique way. You can have one color, or you can alternate between different colors. Ambient lighting is implemented with Led strips around the headboard, the infotainment panel, your door, and the seats. The light is always indirect and therefore doesn’t distract the driver.
"

Dat kan zo uit een Aliexpress listing komen als je het mij vraagt. Iets minder spellingsfouten.
 
Zo slechts doen ze het niet, wel prijzig (maar dat zijn ze altijd al geweest).

toch niet zo gek dat ie ver komt met een joekeloeris van een accu, ik meen 107kWh. Maar het is wel een mooie wagen. Toevallig reden we van het weekend achter een EQE. Mijn teerbeminde vond dat best een mooie vervanger voor haar Zoe. Totdat we er naast reden (hij is nog best groot, that’s what she said🤐) en zij de prijs had opgezocht. de EQA vond ze een beter alternatief. Moeten alleen nog kijken wat ie in de praktijk qua range doet.
 
Mijn bedenking over de EQS en zo goed als elke Mercedes tegenwoordig. Stel je voor dat je dat niveau van geld uitgeeft en dan met een interieur opgescheept zit dat eruit ziet alsof het gepimpt is met Aliexpress ledjes van 9,95 USD. Welk designer heeft ook bedacht dat dit een goed idee is? Welk directielid heeft zoiets ooit goedgekeurd? Aan welk verstandig mens geraak je deze onzin kwijt?

7nsG19I.jpg



"
With thousands of customizable options, you get to light up your car in a completely unique way. You can have one color, or you can alternate between different colors. Ambient lighting is implemented with Led strips around the headboard, the infotainment panel, your door, and the seats. The light is always indirect and therefore doesn’t distract the driver.
"

Dat kan zo uit een Aliexpress listing komen als je het mij vraagt. Iets minder spellingsfouten.
Ze zeggen dat wansmaak ook een smaak is. 🤡
 
Mijn bedenking over de EQS en zo goed als elke Mercedes tegenwoordig. Stel je voor dat je dat niveau van geld uitgeeft en dan met een interieur opgescheept zit dat eruit ziet alsof het gepimpt is met Aliexpress ledjes van 9,95 USD. Welk designer heeft ook bedacht dat dit een goed idee is? Welk directielid heeft zoiets ooit goedgekeurd? Aan welk verstandig mens geraak je deze onzin kwijt?

7nsG19I.jpg



"
With thousands of customizable options, you get to light up your car in a completely unique way. You can have one color, or you can alternate between different colors. Ambient lighting is implemented with Led strips around the headboard, the infotainment panel, your door, and the seats. The light is always indirect and therefore doesn’t distract the driver.
"

Dat kan zo uit een Aliexpress listing komen als je het mij vraagt. Iets minder spellingsfouten.

Je kan die kleuren we wat minder 'bordeelachtig' instellen, en dan is het wel smaakvoller.
Maar een Mercedes S zonder knoppen en "overdadigheid" aan nutteloze en "over the top" opties zal er nooit komen. Dat is de USP van Mercedes.
 
toch niet zo gek dat ie ver komt met een joekeloeris van een accu, ik meen 107kWh. Maar het is wel een mooie wagen. Toevallig reden we van het weekend achter een EQE. Mijn teerbeminde vond dat best een mooie vervanger voor haar Zoe. Totdat we er naast reden (hij is nog best groot, that’s what she said🤐) en zij de prijs had opgezocht. de EQA vond ze een beter alternatief. Moeten alleen nog kijken wat ie in de praktijk qua range doet.
En een i3? Zijn wij zeer tevreden van, range valt best wel mee als je de laatste versie neemt, en fun om mee te rijden! En niet te groot...
 
  • Like
Reactions: MLKRMR