Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom geen Kona? Ik had pas eigenlijk ook een Y voor mijn vrouw willen kopen, maar ze is zo tevreden met haar Kona dat ze hem graag wil houden.
Zuinig, we hebben nu een lifetime verbuik van 145 wh per km. Dus met 64kWh een range van 441km (als ik hem mee heb haal ik meer dan 500)
Beetje saai, maar wel een probleemloze goed rijdende auto.
Die is inderdaad niet slecht, paar maanden gehad. Was een van de eerste, toen werd de M3 leverbaar en gelijk verkocht (Tesla is beter op heel veel punten). Vriend van me heeft er ook een en gewoon blij mee, bereik is best goed.

Slecht kan ik hem niet noemen, broertje de Niro is ook goed (collega rijdt er al 4 jaar mee). Hyundai/Kia maakt fatsoenlijke EV's.
 
De M3 is wel veel zuiniger, toch? (Frans is niet mijn sterkste punt).
Wel, veel zuiniger volgens de boordcomputer. Dat is wat ik bedoelde door te schrijven dat de M3 het verbruik sterk lijkt te onderschatten. Ik bedoel:
als je kijkt naar het reële energieverbruik (geladen) krijg je een verhouding tussen de beide RWD wagens van
131kWh : 122 kWh = 7% energie meer voor de Ioniq6.
Maar de verhouding van het geafficheerde verbruik geeft
19,3 kWh/100km : 16,9 kWh/100km = 14% hoger verbruik voor de Ioniq6.
Dus ofwel meet Tesla het verbruik opzettelijk verkeerd ofwel wordt een deel van het verbruik niet meegeteld. Hoe dan ook maakt het een vergelijking op basis van hetgeen de boordcomputer aangeeft, moeilijk.
 
  • Informative
Reactions: djerro1234
Wel, veel zuiniger volgens de boordcomputer. Dat is wat ik bedoelde door te schrijven dat de M3 het verbruik sterk lijkt te onderschatten. Ik bedoel:
als je kijkt naar het reële energieverbruik (geladen) krijg je een verhouding tussen de beide RWD wagens van
131kWh : 122 kWh = 7% energie meer voor de Ioniq6.
Maar de verhouding van het geafficheerde verbruik geeft
19,3 kWh/100km : 16,9 kWh/100km = 14% hoger verbruik voor de Ioniq6.
Dus ofwel meet Tesla het verbruik opzettelijk verkeerd ofwel wordt een deel van het verbruik niet meegeteld. Hoe dan ook maakt het een vergelijking op basis van hetgeen de boordcomputer aangeeft, moeilijk.
Zou het kunnen dat Tesla geen rekening houdt met randverbruik tijdens het laden (koelen/verwarmen van batterij/interieur) en dit in de Koreanen wel mee wordt opgenomen?
 
Ik trek die Viking ook niet, maar ik denk dat het hier mee te maken heeft:


Met dank aan @Maarten

De invoering van nieuwe emmissieregels in China zou een rotklap voor Legacy in die markt zijn; onverkoopbare voorraden etcetera.

Het is goed mogelijk dat dit een geo-politieke powerplay is van China en ze actief sturen om Legacy auto met zijn enorme schuldenlast aan het wankelen te brengen.

Vergeet niet dat bv VAG 40% van zijn (ICE) omzet uit China haalt, en dat de Chinezen niet bepaald warm lopen voor VAG BEV’s en dat de schuld van VAG nu meer dan 200 miljard bedraagt.
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: jr_gn and Maarten
Die kerel heb ik een paar dagen gevolgd. Post zowat 2-3 video's per dag, lult een kwartier zonder enige onderbouwing. En het enige wat er uit komt is dat Ford en Toyota misschien morgen al failliet gaan, en anders overmorgen....

Waardeloos.
Om het gelijk als waardeloos af te doen vind ik wel kort door de bocht . Enige wat hij doet is zijn mening geven over nieuwsberichten en waar de mainstream media het dan nooit over heeft, en hij wellicht iets te vaak, is het feit dan VW en Toyota gigantische schulden hebben.
 
Om het gelijk als waardeloos af te doen vind ik wel kort door de bocht . Enige wat hij doet is zijn mening geven over nieuwsberichten en waar de mainstream media het dan nooit over heeft, en hij wellicht iets te vaak, is het feit dan VW en Toyota gigantische schulden hebben.
Je kan die video's meestal in 1 minuut samen vatten...
Ik kan op tal van plaatsen lezen dat VW en Toyota schulden hebben hoor...
 
Je kan die video's meestal in 1 minuut samen vatten...
Ik kan op tal van plaatsen lezen dat VW en Toyota schulden hebben hoor...
Als je weet waar je de info kan vinden dan heb je gelijk en jij weet dit dus. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander dit niet weet en alleen maar denkt dat het fantastisch gaat met VW en Toyota en als die even gas geven dan hebben ze Tesla zo ingehaald.
 
Wel, veel zuiniger volgens de boordcomputer. Dat is wat ik bedoelde door te schrijven dat de M3 het verbruik sterk lijkt te onderschatten. Ik bedoel:
als je kijkt naar het reële energieverbruik (geladen) krijg je een verhouding tussen de beide RWD wagens van
131kWh : 122 kWh = 7% energie meer voor de Ioniq6.
Maar de verhouding van het geafficheerde verbruik geeft
19,3 kWh/100km : 16,9 kWh/100km = 14% hoger verbruik voor de Ioniq6.
Dus ofwel meet Tesla het verbruik opzettelijk verkeerd ofwel wordt een deel van het verbruik niet meegeteld. Hoe dan ook maakt het een vergelijking op basis van hetgeen de boordcomputer aangeeft, moeilijk.
Je schrijft “beide RWD wagens”, maar de Tesla is een LR AWD. Geen RWD.

Blijft natuurlijk het verschil tussen het werkelijke en het geafficheerde verbruik. Maar het verbruik tussen beide AWD versies is veel groter in het voordeel van Tesla.
 
Eigenlijk zouden we een apart draadje moeten hebben over "lachen met copywriters". En vooral Audi heeft het vaak hard te pakken, met van die "old-style" teksten met oeroude clichés.

uue88UC.png


"Een unieke en ongeziene combinatie van elegantie en functionaliteit"
Zo kan je toch 100 zinnen schrijven in 10 minuten?
Wie leest dit en laat zich verleiden door dat soort woordk*k?

Jammer dat ik geen krant meer heb... want de krantenadvertenties zijn daarin echt het ergst.
 
Eigenlijk zouden we een apart draadje moeten hebben over "lachen met copywriters". En vooral Audi heeft het vaak hard te pakken, met van die "old-style" teksten met oeroude clichés.

uue88UC.png


"Een unieke en ongeziene combinatie van elegantie en functionaliteit"
Zo kan je toch 100 zinnen schrijven in 10 minuten?
Wie leest dit en laat zich verleiden door dat soort woordk*k?

Jammer dat ik geen krant meer heb... want de krantenadvertenties zijn daarin echt het ergst.
Chat-GPT zou verboden moeten worden. Met je glans bijzetten.
 
Waarom geen Kona? Ik had pas eigenlijk ook een Y voor mijn vrouw willen kopen, maar ze is zo tevreden met haar Kona dat ze hem graag wil houden.
Zuinig, we hebben nu een lifetime verbuik van 145 wh per km. Dus met 64kWh een range van 441km (als ik hem mee heb haal ik meer dan 500)
Beetje saai, maar wel een probleemloze goed rijdende auto.
in sommige markten kan je die gewoon niet bestellen, staat bvb niet meer op de Belgische website. Ik ben ervan overtuigd dat de Kona een zeer goede wagen is maar het grootste probleem voor de meeste merken is dat ze op prijs niet concurrentieel zijn met Tesla. Voor dezelfde prijs heb je een Y rwd die groter is, zeer praktisch is, krachtiger en sneller laadt. Dit is momenteel in mijn opinie het grootste probleem voor de meeste merken, je krijgt gewoon meer waard voor uw centen bij tesla. Tesla geeft momenteel terug ook ferme kortingen, voor 50k heb je momenteel een nieuwe Tesla Y LR uit voorraad
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Eigenlijk zouden we een apart draadje moeten hebben over "lachen met copywriters". En vooral Audi heeft het vaak hard te pakken, met van die "old-style" teksten met oeroude clichés.

uue88UC.png


"Een unieke en ongeziene combinatie van elegantie en functionaliteit"
Zo kan je toch 100 zinnen schrijven in 10 minuten?
Wie leest dit en laat zich verleiden door dat soort woordk*k?

Jammer dat ik geen krant meer heb... want de krantenadvertenties zijn daarin echt het ergst.

“Een onmisbare metgezel voor een actieve levensstijl”

Gaat het over de introductie van een Audi fiets? 🤔
 
“Een onmisbare metgezel voor een actieve levensstijl”

Gaat het over de introductie van een Audi fiets? 🤔
Nee, het gaat over een auto die zo groot en lomp is dat je die nooit in de nabijheid van je bestemming kan parkeren. Dus, je zet je auto 2 km verder, je neemt je bromton uit de kofferbak, en je fietst of loopt naar je bestemming.
 
Electrek komt ook met de situatie in China voor Old Auto, de ‘Valley of Death’ voor ICE



Meer over het begrip ‘Valley of Death’


934C4E12-8852-4B50-9C20-8E93CD4D6740.jpeg
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Nick-m