Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Toch stuitend dat men vindt dat een minister blijkbaar niet een paar honderd km kan rijden in een EV en daarom geen BMW i7 kan rijden. Voor zover ik kan vinden vonden ze dat ook al begin 2022, dus totaal geen idee wat elektrisch rijden precies inhoudt vandaag de dag.

Wel een bakbeest hoor, jeetje mina. Als je een kale i7 koopt, dan hou je blijkbaar geld over om een MY LR te kopen voor je staatssecretaris, hier zit voor 55k aan opties op lijkt het :D

 
Last edited:
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
And now something completely different.
Fiat stopt met het aanbieden van grijze auto's.

 
Criminele voormalige top Audi krijgt voorwaardelijke gevangenisstraffen voor Dieselfraude



De Dieselfraude is overigens daarna gewoon vrolijk doorgegaan




Voor paywall problemen brave browser met shields up of 12ft ladder 🪜
 

Nieuws uit Brazilië voor VW...


Het blijft zwaar getij voor VW, daar gaan 3 fabrieken tijdelijk stoppen met produceren.

"
Volkswagen announced a temporary halt to its production in Brazil, citing the market downturn as the main reason for such a decision.
In a statement released on Tuesday (27), the German automaker confirmed the stoppage of its activities in all units in the country. The government's incentive program, which grants discounts for cars valued at up to R$ 120,000, was not enough to keep production running smoothly.
In this context, employees at the affected plants will see the downtime deducted from their bank of hours. At the units in Taubaté (SP) – where the Polo Track and Novo Polo are produced – the interruption in the two production shifts will take place this week, following the hour bank regime.
However, the decision does not affect only the Taubaté factory. The Anchieta plant, in São Bernardo do Campo – responsible for manufacturing the Novo Virtus, Novo Polo, Nivus and Saveiro models – will also feel the impact of the interruption. There, the company requested a ten-day collective vacation for the two shifts starting on July 10th.
That same unit in São Bernardo do Campo is preparing for another ten-day interruption next month, indicating that the market downturn is leading Volkswagen to adopt more drastic measures.
The stoppage is not surprising, as the government has been going about its ramshackle ways trying to stimulate the automotive industry. The measure, however, shows that the strategies adopted did not help to neutralize the effects of market stagnation.
Volkswagen has given no indication of when production might resume, which raises more uncertainty about the future of Brazil's auto sector amid an already challenging economy.
"
 
  • Informative
Reactions: ERvee and jpvdheijn

"
Stellantis NV is ending production at its Aspern plant in Vienna after 40 years, laying off about 300 workers.

A shift to electric vehicles no longer offers a sustainable future for the plant, which has been making mechanical gearboxes in recent years, the company said Wednesday. Stellantis is in discussions with worker unions and Austria’s state property manager, which owns the land hosting the plant, it said.

Chief Executive Officer Carlos Tavares has been on a drive to boost efficiency at the conglomerate spanning 14 brands. It cut about 10% of the workforce in neighboring Slovakia and has laid off thousands in Italy.

The plant on the north-eastern outskirts of Vienna was opened in 1982 as part of efforts by Socialist Chancellor Bruno Kreisky to boost car production. Vehicle manufacturing in Austria has been under pressure from lower labor costs to the country’s east following the fall of communism.
"
 

Attachments

  • 20230629_132801.jpg
    20230629_132801.jpg
    295.3 KB · Views: 60
XPeng as great cars and at a decent price. A friend had ordered the P7 for 55K. Delivery was due early June that got shifted to mid July. He cancelled the order and got his deposit back.

I am waiting for their G6. If the test drive of the G9 and Youtube reviews of the G6 is something to go by, then the G6 will be a good competition to Model Y.

Just do not expect the price here to match the price in China.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Aha, is dat dezelfde techneut die jaren geleden al beweerde dat Toyoto over ging op SSD batterijen? Ik kan het artikel niet lezen namelijk, maar ik geloof er niks van :D

Al die merken hebben van alles in de pijplijn en Tesla is de enige die met grote hoeveelheden ook echt auto's op de weg krijgt.

edit, 14 juni stond het al in een andere krant en hier moet ik wel om lachen:
putting Toyota's vehicles ahead of the competition

Read more at:
Toyota plans EV with 1,200-km range that fully charges in 10 mins
 
Last edited:
Toyota wil iets wat überhaupt niet nodig is. Die ‘magische batterij’ klinkt leuk maar is niet nodig.

Wat we nodig hebben is het exponentieel opschalen van de technologie van nu.

Huidige batterijen zijn prima, niet te duur en laden snel genoeg, een lineaire ontwikkelingscurve is verder oké.

Dit fenomeen wordt goed omschreven door Christensen in dit boek:


Tegen de tijd dat Toyota in 2028! misschien een auto met Solid State op de markt brengt pompt Tesla er TWh aan 4680’s uit voor een tientje de kWh.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel_AH
Ze quoten het hoofd onderzoek en ontwikkeling die schijnbaar vandaag een statement heeft gedaan dat ze doorbraak hebben in t vereenvoudigen van het productieproces.

Die range is natuurlijk niet nodig, maar t betekend ook kleiner/lichter bij dezelfde range. En ik dacht, minder gebruik van Lithium.

Natuurlijk, t is nog niet op de markt.
Maar ik sta niet negatief tegenover alternatieve accu vormen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and JanG007