Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De termen "Diess", 'IG Metal", "Cariad", "Tesla", "BYD", en meer worden vooralsnog vermeden.

Volkswagen (en Duitsland) staan voor een opgave.


Laatste paragraaf, Blume zegt:

“De synergie-effecten binnen de groep kunnen VW een groot voordeel geven met elektrische auto’s’, zegt Wisbert. ‘VW kan schaalvoordelen realiseren die kleinere autofabrikanten niet hebben. VW heeft de merkgroepen ook zo gestructureerd dat ze meer van elkaar verschillen dan voorheen. Dit kan positief zijn voor het kernmerk VW.’”


Hij beseft hier niet dat het schaalvoordeel qua EV’s bij Tesla en Byd ligt en dat VAG hier de kleine speler is.

Diversificatie qua merken en modellen geeft weinig voordelen qua schaal eerder complexiteit die je beter kan vermijden.

Misschien speelt hij hier een rol voor de bühne maar als hij zich dit niet realiseert vraag ik me af wat hij de afgelopen negen maanden heeft gedaan en hoe zijn team hem informeert.
 
  • Like
Reactions: Maarten

Die Europese investeerders liepen tegen een muur, maar nu gaat de Japanse overheid zich er ook mee bemoeien. Aangezien de autoindustrie heel belangrijk is voor Japan is de overheid het dus blijkbaar niet eens met het beleid van Toyota lijkt het.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Vandaag voor de eerste keer de Rivian busjes van Amazon gezien in België (Rotselaar).

PXL_20230621_110038771.jpg
 
BYD zet de toon in het goedkopere segment.
Ben benieuwd naar het antwoord van concurrenten.

 
BYD zet de toon in het goedkopere segment.
Ben benieuwd naar het antwoord van concurrenten.

dit kan voor veel mensen een perfecte auto zijn, voor veel mensen hoeft het allemaal niet zo snel en ver, zeker niet als de prijs daar ook naar is.
 
https://www.volkswagen-newsroom.com...en-profitability-and-cash-flow-17386/download

Veel uitleg om te verklaren dat Porsche geen gebruik zal maken van Cariad als softwareleverancier maar z'n eigen weg zal varen. Het zijn geruchten.
Oh. Boy.

Ergens begrijp ik het wel, want de 2de versie van de Cariad software zou te verwachten zijn tegen het einde... van het decennium. Nou. Als er dan nog maar VW-hardware is om op te draaien.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
https://www.volkswagen-newsroom.com...en-profitability-and-cash-flow-17386/download

Veel uitleg om te verklaren dat Porsche geen gebruik zal maken van Cariad als softwareleverancier maar z'n eigen weg zal varen. Het zijn geruchten.
Oh. Boy.

Ergens begrijp ik het wel, want de 2de versie van de Cariad software zou te verwachten zijn tegen het einde... van het decennium. Nou. Als er dan nog maar VW-hardware is om op te draaien.

Het bizarre is dat de CEO van Porsche en VW group een en dezelfde persoon zijn, namelijk Oliver Blume 🤔
 
  • Like
Reactions: jr_gn
Het bizarre is dat de CEO van Porsche en VW group een en dezelfde persoon zijn, namelijk Oliver Blume 🤔

Paladijn - Wikipedia

Er zijn nog keizers geweest die zich liever laten omringen door een leger getrouwen.

<dramatische muziek speelt>

Volkswagen zit op vele vlakken compleet vast. Het softwareprobleem is onoplosbaar op korte termijn. De financieringsbasis is er niet meer om fabrieken op te richten. Hun markt in China is verdwenen. De machtige vakbonden zien de bui hangen en - heb ik de indruk - beginnen in een afbouwscenario te zitten. Er is een aanwervingsstop. Veel zeggende woorden over "De ID2 zal de uiltieme redding brengen!". Zal dat zo zijn? Ergens - en dat is echt geen Schadenfreude want dat is een drama - worden de kroonjuwelen nu al in veiligheid gebracht.

Net zoals Toyota begint in te zetten op gerebadgde BYD's in China, zou VW misschien toch eens moeten out of the box denken en ... één of andere producent uit Berlijn aanspreken om hun drivetrain en software te gaan gebruiken. Ik zie het niet gebeuren, en het idee is totaal wacko, maar... katten in het nauw maken rare sprongen.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: jr_gn