Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn ervaring was met de MS90D.
De officiële uitleg van het cappen op 93kW was om batterijbrand te vermijden bij het laden, na een brand in China (die dan ook nog eens fake news bleek te zijn).
Echte reden was om degradatie te voorkomen, schrik voor te veel garantiegevallen.

die is van veel later dan die die ik bespreek. Die van mij is van 2017.


Ik geloof dat mijn eerdere conclusie dat we volledig langs elkaar heen aan het praten inderdaad juist was 😅
 
Ik plaats hem hier even, toch fijn als onderbouwing dat een instantie bevestigt wat wij al weten natuurlijk, maar je buurman nog niet: Aftersales Monitor 2023: Gemiddeld onderhoudsbedrag EV en PHEV gedaald

De Aftersales Monitor 2023 van BOVAG en RAI Vereniging laat zien dat zowel het aantal onderhoudsmomenten als het bedrag per onderhoudsmoment vorig jaar gestegen is. Uitzondering vormen de elektrische (EV) en plug-in hybride auto’s (PHEV), daarbij daalde juist het bestede bedrag per onderhoudsmoment.
 
Ik plaats hem hier even, toch fijn als onderbouwing dat een instantie bevestigt wat wij al weten natuurlijk, maar je buurman nog niet: Aftersales Monitor 2023: Gemiddeld onderhoudsbedrag EV en PHEV gedaald

De Aftersales Monitor 2023 van BOVAG en RAI Vereniging laat zien dat zowel het aantal onderhoudsmomenten als het bedrag per onderhoudsmoment vorig jaar gestegen is. Uitzondering vormen de elektrische (EV) en plug-in hybride auto’s (PHEV), daarbij daalde juist het bestede bedrag per onderhoudsmoment.
En dan te bedenken dat de meeste fabrikanten van EV en PHEV’s jaarlijks/periodiek onderhoud voorschrijven. Bij Tesla is het bedrag dus waarschijnlijk nog lager.
 
En dan te bedenken dat de meeste fabrikanten van EV en PHEV’s jaarlijks/periodiek onderhoud voorschrijven. Bij Tesla is het bedrag dus waarschijnlijk nog lager.
Bij mijn KIA Niro PHEV was het zelfs iedere 15000 km (of jaarlijks) en die ICE werd amper gebruikt. En buiten olieverversing en luchtfilter werd er ook niks gedaan. Te gek voor woorden dat onderhoudsinterval.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
1712693412277.png

Ze zijn er maar druk mee bij Nissan
 
View attachment 1037058
Ze zijn er maar druk mee bij Nissan
Haha, dit is een beetje zo'n in elkaar geknutselde commercial voor de lokale omroep die ik toch heb uitgekeken :) . Maar je krijgt dus een gratis vervangende auto in de vakantie, wanneer stappen we daar nou eens van af. Ik weet zelfs iemand die met zijn Polestar 2 niet eens op vakantie gaat, is het dan luiheid of angst?
 
Haha, dit is een beetje zo'n in elkaar geknutselde commercial voor de lokale omroep die ik toch heb uitgekeken :) . Maar je krijgt dus een gratis vervangende auto in de vakantie, wanneer stappen we daar nou eens van af. Ik weet zelfs iemand die met zijn Polestar 2 niet eens op vakantie gaat, is het dan luiheid of angst?
Inderdaad, zowat alle communicatie over EV’s gaat over range en het daar uit volgend tijdverlies op vakantie.
Zelfs elke keer dat we zeggen dat dat geen issue is, zijn we er weer mee bezig en vestigen we de aandacht er op dat dit toch wel een dingetje is.
Zo ook de aankondigingen van wagens die 1000 km kunnen of zelfs 2000 onlangs. Die geven aan dat er wel degelijk een probleem is met de huidige range.
Quod non.

Voilà, ik heb ook weer mijn bijdrage gedaan.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Maar je krijgt dus een gratis vervangende auto in de vakantie, wanneer stappen we daar nou eens van af. Ik weet zelfs iemand die met zijn Polestar 2 niet eens op vakantie gaat, is het dan luiheid of angst?
Collega bij een ex-klant zat regelmatig te paaien bij andere collega's of hij hun diesel leaser voor een weekend of meerdere weken kon lenen, zodat hij hun zijn Q4 e-tron kon geven.

De beste man stond elke dag aan een snellader.