Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Als Tesla in staat is om alle reserveringen te leveren en er rijden er straks veel rond komt het wel goed denk ik. Andere merken zullen dan wel beter moeten presteren om nog EV’s te verkopen.

Het enige wat zorgelijk is, is de stimulering van de overheid hier..
als ik nu in het energieakoord van Nijpels lees dat elektrisch rijden gestimuleerd moet worden, dan geeft dat toch hoop. Ik denk en hoop dat de 3 straks voldoende push geeft aan de aantallen ev, met als kanttekening dat de noodzaak om de teslatax te schrappen daardoor niet gevoeld wordt.
 
als Jag nu al op zoek moet gaan naar de Tesla rijders; dan wil dat m.i. zeggen dat ze heel slecht verkopen .

Jaguar wil enorm groeien met de iPace en dat kan niet met de traditionele Jaguar klanten, dus ze zullen moeten werven bij de klanten van de concurrentie. Tesla eigenaren hebben bewezen in deze technologie te geloven en dus is dat de eerste doelgroep waar ze op jagen.
 
Jaguar wil enorm groeien met de iPace en dat kan niet met de traditionele Jaguar klanten, dus ze zullen moeten werven bij de klanten van de concurrentie. Tesla eigenaren hebben bewezen in deze technologie te geloven en dus is dat de eerste doelgroep waar ze op jagen.
Dat gaat dan toch niet lukken zonder degelijk netwerk om te laden. Nu trappen enkel de nieuwelingen in de val.
 
  • Like
Reactions: is3 and S-19910
Jaguar wil enorm groeien met de iPace en dat kan niet met de traditionele Jaguar klanten, dus ze zullen moeten werven bij de klanten van de concurrentie. Tesla eigenaren hebben bewezen in deze technologie te geloven en dus is dat de eerste doelgroep waar ze op jagen.

het laatste woord is prima gekozen : jagen.
de auto is splinternieuw en ze moeten al op zoek naar nieuwe, niet-Jaguar klanten.
waarom moeten ze jagen ? Omdat de klanten zich niet spontaan aandienen.

ik zie een andere EV-maker met zijn nieuw model helemaal niet leuren; de klanten komen vanzelf en in té grote getale.

En dat zonder de journaille en andere influencers snoepreisjes naar Portugal aan te bieden (alsof bij ons geen testmogelijkheden zijn). Alles voor wat positieve recensies.

Versta mij niet verkeerd; ik hoop op succes voor de electrische Jaguar, op succes voor de electrische Audi. Het doel is immers een totaal electrisch wagenpark, zonder verbrandingsmotoren.
 
  • Like
Reactions: Frank C and FVO
Dat gaat dan toch niet lukken zonder degelijk netwerk om te laden. Nu trappen enkel de nieuwelingen in de val.
Ik denk dat de i-pace het prima gaat doen als (tweede) auto voor voetbalmama's (soccer moms) en als boodschappenwagen. Degene die dit het hardst gaat voelen is land/range rover...

(Geen laadnetwerk nodig voor de rondjes om de kerk/school/zwembad/sportvereniging/Albert Heijn/Jumbo)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Jaguar wil enorm groeien met de iPace en dat kan niet met de traditionele Jaguar klanten, dus ze zullen moeten werven bij de klanten van de concurrentie. Tesla eigenaren hebben bewezen in deze technologie te geloven en dus is dat de eerste doelgroep waar ze op jagen.

..ja,en dit zijn de punten waarop Jaguar zich in hun mailing naar die Tesla rijders trachten onderscheiden...zonder expliciet Tesla te noemen natuurlijk.
je kunt makkelijker parkeren en we hebben heel veel dealers.. tja - als dat het verschil moet maken -;)

IMG_3169 (1).jpg
 
  • Like
  • Funny
Reactions: DimiVdb and FVO
..ja,en dit zijn de punten waarop Jaguar zich in hun mailing naar die Tesla rijders trachten onderscheiden...zonder expliciet Tesla te noemen natuurlijk.
je kunt makkelijker parkeren en we hebben heel veel dealers.. tja - als dat het verschil moet maken -;)

View attachment 316306
Ik ben benieuwd of er bij die 21 Jaguar dealers ook maar één verkoper rond loopt met verstand van zaken voor wat betreft laden en laadinfrastructuur die een Tesla rijder uit zijn Tesla kan krijgen......:confused:
 
  • Like
Reactions: FVO and S-19910
Reed laatst langs een jag dealer waar ze net buiten een presentatie hielden van de i-pace, moest me inhouden om de x er niet naast te zetten en wat slimme vragen te stellen over hun laadoplossingen wanneer je op vakantie gaat etc. Maar verder sluit ik me aan bij Dirk, hoe meer ev’s op de weg des te beter.
 
ik ga dit weekend maar eens langs bij een van die dealers.. aan de A2 bij Maarssen. Was er paar weken terug, proefrit kon nog niet worden ingepland, kaartje achtergelaten - nooit meer wat van gehoord. Ook nog aangevraagd via hun website.. kreeg snel reactie die er op neer kwam dat ze geen idee hadden wanneer ze auto's voor een proefrit zouden hebben... ga overigens niet met de S, maar met wat gepaster vervoer naar Jaguar - weer wordt te mooi -;)
 
Jaguar kan natuurlijk wachten totdat hun medewerkers meer kennis hebben, of dat hun laadmogelijkheden zijn verbeterd, maar in algemene zin is het juist goed dat er meer electro wagens worden aangeboden. Zowel voor het milieu, de verscheidenheid van het aanbod etc. Ongetwijfeld zal door een nieuw aanbod de markt groter worden.
 
Onder de vlag van "Wat andere merken doen" hetvolgende artikel uit de Autovlan nieuwsbrief.
Lijkt me een leuk wagentje in de stijl van Leaf en Zoë


Elektrische Hyundai Kona: geprijsd in België

De Hyundai Kona EV zal in België beschikbaar zijn vanaf € 34.999 en met twee types batterijen voor een autonomie van 300 tot 500 km.

De batterij van de basisversie heeft een capaciteit van 39,2 kWh, goed voor een rijbereik van 312 km volgens de nieuwe en meer realistische WLTP-meetmethode. De elektromotor levert 135 pk voor een koppel van 395 Nm, waardoor de Kona in 9,3 seconden van 0 tot 100 km/uur spurt (...)

Link: Elektrische Hyundai Kona: geprijsd in België
 
Onder de vlag van "Wat andere merken doen" hetvolgende artikel uit de Autovlan nieuwsbrief.
Lijkt me een leuk wagentje in de stijl van Leaf en Zoë


Elektrische Hyundai Kona: geprijsd in België

De Hyundai Kona EV zal in België beschikbaar zijn vanaf € 34.999 en met twee types batterijen voor een autonomie van 300 tot 500 km.

De batterij van de basisversie heeft een capaciteit van 39,2 kWh, goed voor een rijbereik van 312 km volgens de nieuwe en meer realistische WLTP-meetmethode. De elektromotor levert 135 pk voor een koppel van 395 Nm, waardoor de Kona in 9,3 seconden van 0 tot 100 km/uur spurt (...)

Link: Elektrische Hyundai Kona: geprijsd in België
Mijn vader krijgt de Kona in december. Ik zal dan ook onze ervaringen hier delen. Hij houdt overigens ook zijn model 3 reservering aan. Die koopt hij wellicht in de komende 2 Jaar als vervanger voor de andere (benzine) auto.

Die Kona is ontzettend rijk uitgerust en keurig afgewerkt. Alles voelt solide aan. Dus echt een prima auto met 482 km WLTP bereik (meer dan I-Pace!)
 
  • Informative
Reactions: S-19910