CL600
Member
Ter vergelijking de Cw waarden:
Model S 0,24
Model X 0,24
Model 3 0,23
Kona 0,29
Cw = weerstandscoëfficiënt
Model S 0,24
Model X 0,24
Model 3 0,23
Kona 0,29
Cw = weerstandscoëfficiënt
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stokpaardje: real capacity van de 90 X is 81,5, niet 78 kwh. 78 kwh is die van het 85 pack.
Stokpaardje: real capacity van de 90 X is 81,5, niet 78 kwh. 78 kwh is die van het 85 pack.
Sinds een tijdje staat op de Tesla site dat de Cw voor de Model X 0,25 is.Ter vergelijking de Cw waarden:
Model S 0,24
Model X 0,24
Model 3 0,23
Kona 0,29
Cw = weerstandscoëfficiënt
Er zijn in Zuid-Korea recent 24 BMW 520D uitgebrand door defecten in uitlaatgasregulatie.
Koop je een zelfontbrander, ga je lopen zeuren dat ie doet wat ie moet doen, zelf ontbrandenEr zijn in Zuid-Korea recent 24 BMW 520D uitgebrand door defecten in uitlaatgasregulatie.
Zijn er al 24 Tesla's wereldwijd uitgebrand? Het antwoord is nee, maar 1 Tesla is natuurlijk nieuwswaardiger dan 24 uitgefikte BMW's, notabene in één land. Als dit bij Tesla was gebeurd dan zou er een verkoopverbod komen. Bij BMW blijven ze diezelfde 520D gewoon verkopen, al zijn het er wat minder.
325 km/h vs 400 km/h?
dit is een grap, toch?
real capacity : 66 vs 78 kwh,
consumption 138 vs 213 wh/km
en dan
range : 350 vs 450 km
Hogere wiskunde ?
(138*350= 48.3k, 213*450=95,8k)
En als het geen grap is, tja...![]()
Goed op de kleurtjes letten!
De juiste rekensom is: 0,138*450=62,1 kWh en 0,213*350 = 74,6 kWh
(geen grap dus, het blijft gewoon zesde klas/groep 8 rekenen)
Het plaatje is een still uit de video Technical details about the Kona vs X race van Björn Nylandah zo, ik ben kleurenblind ;-)
in vervolg kan de auteur beter per kolom werken, dat lijkt mij duidelijker.![]()
Ga eerst maar eens rekenen Faiz. Dan zul je constateren dat zonnepanelen op een auto volkomen nutteloos is.Heheh, ein-de-lijk een autobouwer die zonnepanelen heeft gebruikt in het ontwerp van een EV. Range voor huis-tuin-en-keuken-gebruik lijkt me met 250km wel OK, zonnepanelen laden 30km aan range. De eerste stap is gezet. Ik zou zeggen, vervang het schuifskanteldak op de Model S voor een vast “glazen zonnepanelen dak” exemplaar, over het volledige dakoppervlak, eventueel de klep van de frunk nog voorzien van een paar paneeltjes, en je bent er dan wel. Construeer het dusdanig dat de auto bijlaadt tijdens het rijden, als een range extender. (Kijkt Elon even mee?)
Even verder denken. Voor de X moet het mogelijk kunnen zijn om wat zonnecellen in het bovenste deel van het glas van de panoramaruit te plaatsen, en in de ruitjes bovenin de FWD. Enige kritieke punt is dat voorruitvervanging misschien best kostbaar kan worden.
Cookies op AD.nl | AD.nl
Die Duitse knakkers schijnen het toch te kunnen... marketingtruc of misschien toch iets ontwikkeld waardoor het minder nutteloos is?? Wellicht even wachten op de technische specs.Ga eerst maar eens rekenen Faiz. Dan zul je constateren dat zonnepanelen op een auto volkomen nutteloos is.
Deze discussie is al eens langsgekomen en toen ... heb ík er al aan gerekend.