Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn in Zuid-Korea recent 24 BMW 520D uitgebrand door defecten in uitlaatgasregulatie.
Zijn er al 24 Tesla's wereldwijd uitgebrand? Het antwoord is nee, maar 1 Tesla is natuurlijk nieuwswaardiger dan 24 uitgefikte BMW's, notabene in één land. Als dit bij Tesla was gebeurd dan zou er een verkoopverbod komen. Bij BMW blijven ze diezelfde 520D gewoon verkopen, al zijn het er wat minder.
 
Er zijn in Zuid-Korea recent 24 BMW 520D uitgebrand door defecten in uitlaatgasregulatie.
Zijn er al 24 Tesla's wereldwijd uitgebrand? Het antwoord is nee, maar 1 Tesla is natuurlijk nieuwswaardiger dan 24 uitgefikte BMW's, notabene in één land. Als dit bij Tesla was gebeurd dan zou er een verkoopverbod komen. Bij BMW blijven ze diezelfde 520D gewoon verkopen, al zijn het er wat minder.
Koop je een zelfontbrander, ga je lopen zeuren dat ie doet wat ie moet doen, zelf ontbranden :D
 
Volgens mij is Jaguar al begonnen met de zomer promotie van de I-Pace (samen met de E-Pace, of hoe die ICE ook heet)
Kwam zojuist bij Terschuur naar de A1 richting Amersfoort een oranje I-Pace en een witte ICE versie tegen. Hadden haast bij het optrekken bij de doseerlichten om de A1 op te komen, om vervolgens achter een vrachtwagen te blijven slipstreamen :confused: (vermoedelijk wilden ze nog zonder tussendoor bij te laden thuis komen :D)

Zo in real life is het best een leuk bakkie, maar zou er mijn X (ondanks de technische ongemakken die ik soms heb) niet voor willen inruilen.
 
  • Like
Reactions: FVO and Dwarde
Heheh, ein-de-lijk een autobouwer die zonnepanelen heeft gebruikt in het ontwerp van een EV. Range voor huis-tuin-en-keuken-gebruik lijkt me met 250km wel OK, zonnepanelen laden 30km aan range. De eerste stap is gezet. Ik zou zeggen, vervang het schuifskanteldak op de Model S voor een vast “glazen zonnepanelen dak” exemplaar, over het volledige dakoppervlak, eventueel de klep van de frunk nog voorzien van een paar paneeltjes, en je bent er dan wel. Construeer het dusdanig dat de auto bijlaadt tijdens het rijden, als een range extender. (Kijkt Elon even mee? ;) )

Even verder denken. Voor de X moet het mogelijk kunnen zijn om wat zonnecellen in het bovenste deel van het glas van de panoramaruit te plaatsen, en in de ruitjes bovenin de FWD. Enige kritieke punt is dat voorruitvervanging misschien best kostbaar kan worden.

Cookies op AD.nl | AD.nl
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Heheh, ein-de-lijk een autobouwer die zonnepanelen heeft gebruikt in het ontwerp van een EV. Range voor huis-tuin-en-keuken-gebruik lijkt me met 250km wel OK, zonnepanelen laden 30km aan range. De eerste stap is gezet. Ik zou zeggen, vervang het schuifskanteldak op de Model S voor een vast “glazen zonnepanelen dak” exemplaar, over het volledige dakoppervlak, eventueel de klep van de frunk nog voorzien van een paar paneeltjes, en je bent er dan wel. Construeer het dusdanig dat de auto bijlaadt tijdens het rijden, als een range extender. (Kijkt Elon even mee? ;) )

Even verder denken. Voor de X moet het mogelijk kunnen zijn om wat zonnecellen in het bovenste deel van het glas van de panoramaruit te plaatsen, en in de ruitjes bovenin de FWD. Enige kritieke punt is dat voorruitvervanging misschien best kostbaar kan worden.

Cookies op AD.nl | AD.nl
Ga eerst maar eens rekenen Faiz. Dan zul je constateren dat zonnepanelen op een auto volkomen nutteloos is.
Deze discussie is al eens langsgekomen en toen ... heb ík er al aan gerekend.
 
Ga eerst maar eens rekenen Faiz. Dan zul je constateren dat zonnepanelen op een auto volkomen nutteloos is.
Deze discussie is al eens langsgekomen en toen ... heb ík er al aan gerekend.
Die Duitse knakkers schijnen het toch te kunnen... marketingtruc of misschien toch iets ontwikkeld waardoor het minder nutteloos is?? Wellicht even wachten op de technische specs.