You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Tesla? Ah die plastieken auto..." heb ik al gehoord..Betwijfel of het soms ook niet gewoon vooroordelen zijn..ipv vergelijken. "Auto's" zijn voor heel veel mensen "status"...de sociale groep waar je bij hoort (of liever bij wilt horen)... hele volksstammen zijn op die manier van mening dat ze toch echt niet in een Amerikaanse auto kunnen gaan rijden...laat staan zo'n Tesla waarvan iedereen immers zegt dat hij zo slecht gebouwd is. En dan moet je telkens maar weer verdedigen...Nee, dan "mijn" Audi.. dat is pas een merk dat staat. Made in Germany... Voorsprong door techniek... Ik ben een Manager, dus rij ik in een Audi, BMW, V70. dit soort BS.... Niet exact de early adaptors...
Wel valt het me op dat alle I-pace testers claimen dat de Jaguar lekkerder rijdt. Misschien dat Tesla in technisch opzicht dus toch nog ergens verder in verbeteren kan.
Nou ja, prima, maar ook Tesla kan dus mogelijk nog significant verbeteren.Zou wel zuur zijn als ze dat niet eens konden. Kijk, dan zijn ze echt wel op vertrouwd terrein, maar ze hebben te simpel gedacht over het in elkaar knutselen van een elektrische aandrijflijn. Daar lopen ze duidelijk jaren achter.
De wegligging van een Tesla Model S vind ik ook vrij dramatisch. Met all-wheel-drive en luchtvering is normaal gesproken een prima wegligging mogelijk, maar ik vond mijn 2011 Audi A4 diesel (voorwielaandrijving) veel beter op de weg liggen dan de Tesla. Dat Tesla hier ook wel degelijk stappen in heeft kunnen maken blijkt bij de Model 3, waarbij iedereen verrast was over de handling. De Model S is een hele fijne auto als je hem gebruikt als rustige cruiser, maar als je een beetje gaat stampen dan valt die heel snel door de mand.Wel valt het me op dat alle I-pace testers claimen dat de Jaguar lekkerder rijdt. Misschien dat Tesla in technisch opzicht dus toch nog ergens verder in verbeteren kan.
Aan een premium Duitser zit net zoveel kunstof aan als een Tesla. Waar ik zelf ook een beetje huiverig over was is de keuze voor "vegan-leather" oftewel kunstleer. Als het op lange duur net zo mooi blijft als een goede leren stoel en het is duurzamer, dan ben ik voor. Maar het is natuurlijk heel makkelijk om het plastic stoelen te noemen als je het pessimistisch wil brengen."Tesla? Ah die plastieken auto..." heb ik al gehoord..
Vrijwel geen enkele marketing-afdeling geeft graag verwachte verkoopaantallen. Als je die niet haalt, dan heb je het jaar er op meteen weer een negatief persmoment. Als je niets zegt, dan houd je de regie en kun je het brengen zo je wilt. In 2018 slechts 1000 EV's op kenteken gezet en in 2019 slechts 10.000? Dan kun je mooi roepen dat je verkoop vertienvoudigd is. Had je 20.000 als verwacht aangegeven, dan zak je totaal door het ijs.Das mooi! Hoeveel kunnen ze er eigenlijk maken? En hoeveel willen ze er maken?
Typerend dat zo'n merk die informatie niet geeft.
In ieder geval niet de 80 per dag zoals de Tesla Model 3. De leveringstijd gaat een kritische factor worden in de EV-industrie en daarin heeft Tesla een enorme voorsprong omdat ze de fabricage van de accu in eigen hand hebben. Kona en Niro in Nederland levertijd > 12 maanden. Pfff
De wegligging van een Tesla Model S vind ik ook vrij dramatisch. Met all-wheel-drive en luchtvering is normaal gesproken een prima wegligging mogelijk, maar ik vond mijn 2011 Audi A4 diesel (voorwielaandrijving) veel beter op de weg liggen dan de Tesla. Dat Tesla hier ook wel degelijk stappen in heeft kunnen maken blijkt bij de Model 3, waarbij iedereen verrast was over de handling. De Model S is een hele fijne auto als je hem gebruikt als rustige cruiser, maar als je een beetje gaat stampen dan valt die heel snel door de mand.
Jij mag het onzin vinden, maar ik kon een klaverblad met de Audi een stuk vlotter nemen dan met de Tesla. Met 200km/u op de Duitse autobahn bleef mijn Audi strak sturen, maar de Tesla spoort minder strak op die snelheid. Vorige week kreeg ik nog een zwieper op de snelweg met een windvlaag. Zelfs zo erg dat ik mijn stuur vastgreep en de AP eraf schoot. Met mijn Audi heb ik dit soort dingen nooit gehad.Wat bedoel je precies met 'dramatisch' en 'door de mand vallen'? Wat een onzin zeg!
>180km/u is met een niet P versie niet lekker idd. Maar dat is een aerodynamisch punt dat op te lossen is door meer rake te geven. Dat kost echter ook meer drag en dat is weer killing voor je range. Iets wat met een ICE natuurlijk geen issue is.
Een S is extreem neutraal iets want de meeste automakers nastreven als ze een strak sturende auto willen maken.
In de auto's voor de massa maken ze een auto meestal een bak onderstuur zodat de auto over de voorwielen wegglijd als het iets te hard gaat. Daar heb je immers niet veel stuurmanskunsten voor nodig om dat de baas te blijven. Veel journalisten en automobilisten voelen zich bij zo'n auto een stuk veiliger.
Wat ik begreep van de reviews van de M3 is dat deze nog steeds zo neutraal is maar wat meer communiceert en dat zou de S wat mij betreft ook wat meer mogen doen. Maar goed, ook dat is een keuze want als hij minder communiceert cruised het wel weer lekkerder.
Oh, dat is erg slecht nieuws voor de transitie naar ev....