Ik weet niet; jij bent degene die er moeite mee heeft om langs een snellader te rijdenEn wat is het probleem dan om dan wel langs de snellader te rijden?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet; jij bent degene die er moeite mee heeft om langs een snellader te rijdenEn wat is het probleem dan om dan wel langs de snellader te rijden?
En wat is het probleem dan om dan wel langs de snellader te rijden?
Ik vergis me niet. Je maakt zelf een denkfout. 100kWh laadsnelheid is voor een wagen met een accupack van 50 kW even belangrijk als een laadsnelheid van 150 kWh voor een wagen met een accupack van 75kW.Je vergist je, bij de batterij grootte van die auto's is 50 kWh prima om met een half uur laden gewoon thuis te komen. Er wordt veel te dramatisch gedaan over hoge laadsnelheden. Die heb je alleen nodig bij grote accu's.
De veel gemaakte denkfout is dat je een snellader niet gebruikt om 80% vol te komen, maar om thuis te komen. Dan is het helemaal geen issue.
Nee, dan maak ik niet de denkfout, die auto's zijn gepositioneerd als stadsauto's door de fabrikant. Dat jij er anders gebruik van maakt is een ander verhaal. Zoals je zelf al aangeeft 'sommige', dat maakt het een uitzondering in plaats van de norm.
Inderdaad. Zo’n Taycan, E-tron. I-Pace of EQC kost wel even wat meer.... denk ik niet dat er erg veel mensen zijn die 40.000 euro uitgeven om in en om het dorp te rijden.
Je vergist je, bij de batterij grootte van die auto's is 50 kWh prima om met een half uur laden gewoon thuis te komen. Er wordt veel te dramatisch gedaan over hoge laadsnelheden. Die heb je alleen nodig bij grote accu's.
De veel gemaakte denkfout is dat je een snellader niet gebruikt om 80% vol te komen, maar om thuis te komen. Dan is het helemaal geen issue.
Toch jammer dat de m3 maar tot 11kWh AC kan laden, of is er een optie om te upgraden zoals de classic S.Precies.
Hoe vaak sta je met je e-208, corsa-e of zoe bij een snellader?
Ik vind het bv een goede zet dat Renault juist investeert in een snellere AC lader dan in een snellere DC lader.
Voor woon/werk en of stadstripjes heb je veel meer aan een snelle AC lader.
De laadpaal in je woonwijk of bij werk kunnen meestal 11kW aan, maar steeds vaker ook al 22kW.
Dan is het gewoon prettig dat je accu sneller vol geladen kan worden. Zeker bij korte stops.
Rijd je voornamelijk lange afstanden (veel snelweg) voor werk of je vindt vakantie ritjes belangrijk, kies dan een snelle DC lader.
Maar ik denk dat die mensen sowieso al een groter formaat auto rijden.
Nee dat kost je 2,5 minuten vs 5 minuten.Ja ik heb toch liever 100kW dan 50kW hoor. Dat scheelt echt wel ook als je even wat bij laadt. Als je nog 50km moet rijden kost je dat 10 minuten vs 20 minuten.
Precies.
Hoe vaak sta je met je e-208, corsa-e of zoe bij een snellader?
Ik vind het bv een goede zet dat Renault juist investeert in een snellere AC lader dan in een snellere DC lader.
Voor woon/werk en of stadstripjes heb je veel meer aan een snelle AC lader.
De laadpaal in je woonwijk of bij werk kunnen meestal 11kW aan, maar steeds vaker ook al 22kW.
Dan is het gewoon prettig dat je accu sneller vol geladen kan worden. Zeker bij korte stops.
Rijd je voornamelijk lange afstanden (veel snelweg) voor werk of je vindt vakantie ritjes belangrijk, kies dan een snelle DC lader.
Maar ik denk dat die mensen sowieso al een groter formaat auto rijden.
Nee dat kost je 2,5 minuten vs 5 minuten.
Inderdaad. Zo’n Taycan, E-tron. I-Pace of EQC kost wel even wat meer.
De Ai-Pace, Tay-canniezoveelalsbeloofd en
EQCompliancycar. Stuk voor stuk grocery cars.
Eerlijk gezegd, ik vrees dat al de boven genoemde wagens echt gemeende pogingen geweest zijn en thans ook een koude douche voor menig constructeur....De Ai-Pace, Tay-canniezoveelalsbeloofd en
EQCompliancycar. Stuk voor stuk grocery cars.
Voor 50 kilometer heb je geen 8kWh nodig. Ik schreef 5 minuten vs 2,5 minuten respectievelijk voor 50 en 100kW. Wel goed lezen graag.Nogmaals, compacte wagens worden ook voor lange trajecten gebruikt (zoals op reis gaan).
Ik weet echt wel welke verplaatsingen wij maken. Het verschil tussen 11 en 22 kW is voor mij dan weer helemaal niet belangrijk, verplaatsingen < 30 km worden alleen bij slecht weer met de wagen gedaan.
2.5 minuten aan 50 kWh is 2,1kWh. Daar ga je geen 20 km ver mee rijden.
Om 50 km ver te geraken met een Zoe ga je toch 10 minuten moeten laden denk ik.