Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Hij verkoopt eigenlijk vooral in Duitsland erg goed.
upload_2021-1-29_9-59-17.png
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Phil V and Epyx
De echte reden is dat die auto in Leasing terug betaalbaar wordt. Blijkbaar heeft Tesla heel wat (Belgische) LM kwaad gekregen want in Leasing was de e-tron 55 goedkoper dan de M3 en een MS bijna 50% duurder.
Simpele verklaring: e-tron wordt met sterke korting aangeboden aan leasemaatschappijen, en onrealistische restwaarde beloofd. Dan daalt natuurlijk de maandelijkse afrekening.

Tesla doet natuurlijk niet aan zo een onderhandelingen, LM betaalt de volle pot net zoals de rest, en Tesla doet ook niet aan het beloven van een restaarde, dus de LM moet maar zelf inschatten hoe de restwaarde van zo een Model 3 leaser gaat zijn na 3-4 jaren.

Meeste leasemaatschappijen zijn ofwel onderdeel van bestaande grootbanken ofwel onderdeel van OEM autobouwers. Verrassingen moet je daar niet verwachten, de verliezen worden wel ergens weggemoffeld.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Tjsa, de ID.3....Het is leuk om de RDW cijfers te analyseren. Elk jaar zie je in Nederland in december het effect van de wijzigingen in de bijtelling. Afgelopen december gingen sommige leveranciers echter wel erg ver... met name Volkswagen. Als je op de ronkende persberichten van de oosterburen afgaat was het een fantastisch jaar qua verkopen in ons land. De meeste verkochte EV's, de ID3 op nummer één en bijna de Europese CO2 emissienorm gehaald! "De Volkswagen ID.3 was het afgelopen jaar de populairste elektrische auto met 10.954 verkochte modellen, goed voor een marktaandeel van 23%. Ook de in december 2020 geïntroduceerde ID.4 stond in de top 10."

Nu de cijfers. Vrijwel alle ID4's zijn in de laatste dagen van 2020 op kenteken gezet, voor de ID.3 geldt dat voor de helft van de vorig jaar geregistreerde auto's. Dat dit al dan niet echte verkopen zijn geweest is met deze gegevens niet te achterhalen. Maar gebaseerd op het verkooppatroon in de voorgaande maanden is het niet waarschijnlijk natuurlijk... 2.074 ID.3 verkopen op één dag, 200 op een zondag?? Dacht het niet... Ook de Kona valt op, maar in absolute zin gaat het om veel minder auto's. Zo zijn er nog wel een paar merken (oa Audi e-tron). Ook van de M3 zullen er nog wel enkele 2020 auto's te leasen zijn

Conclusie. Van de ID.3 is vorig jaar circa de helft van het door Volkswagen beweerde aantal echt verkocht. De ID.4: enkele tientallen, 100? iig geen 2.400 stuks. Volkswagen heeft als merk wel de meeste EV's verkocht (circa 10.000), maar hiervan was het aandeel van de e-Golf en de Up (beide discontinued) circa 40%. Andere conclusie is dat de Model 3 kwa verkopen vorig jaar (8.500 stuks) gewoon opnieuw op nummer één stond, gevolg door de Kona en de ID.3.

Afbeelding1.png


Wat zegt het dat er aan het eind van 2020 nog zo veel ID'3's en 4 geregistreerd zijn? Tegenvallende verkopen? (ze zijn immers wel besteld door de importeur)... Bijtellings-kwestie? ja, maar verklaart niet grote aantal. Verlagen EU boetes agv gemiddelde CO2-uitstoot van nieuw geregistreerde auto's? Daar heeft het nog het meeste weg van, mede omdat EV's dubbel meetellen. Je kan je afvragen of dit niet gewoon een vorm van fraude is.. van echt uitstoot-vermindering is voor al die fake-verkopen immers geen sprake.

Volkswagen krijgt nog heel wat uit te leggen... volgens de zelf gebruikte definitie van verkopen dondert die van de ID.3 en ID.4 deze maand volledig in... van 6.074 ID3's in December naar 11 deze maand. De Id4 "verkopen" dalen van 2.408 naar welgeteld 3 stuks. Misschien kan vandaag - de laatste dag van de maand - nog wat goed maken -;)
 
Sjoemelen, om de tuin leiden, bescheissen, call it whatever - het blijft blijkbaar diep in VW’s DNA zitten.
Als VW's Compliance Officer zou ik mijzelf niet meer in de spiegel durven kijken.
Jammer voor de eenvoudige VW arbeiders/bedienden...
 
Volkswagen krijgt nog heel wat uit te leggen... volgens de zelf gebruikte definitie van verkopen dondert die van de ID.3 en ID.4 deze maand volledig in... van 6.074 ID3's in December naar 11 deze maand. De Id4 "verkopen" dalen van 2.408 naar welgeteld 3 stuks. Misschien kan vandaag - de laatste dag van de maand - nog wat goed maken -;)

Je maakt een conclusie op basis van de verkoopscijfers van 2021, maar VW heeft de uitleveringen van ID.3 en vooral ID.4 bevroren tot maart - april 2021, onder meer om de definitieve softwareupdate te verzekeren.

Die truuc met het vervroegd inschrijven werkt ook maar één jaar, dus wat ze nu naar voren hebben geschoven kunnen ze volgend jaar niet meer inhalen... En de boetes zijn dit jaar hoger.
 
Duesmann, de nieuwe CEO van Audi geeft aan dat Audi nog sneller wil omschakelen, en dat het einde van een Audi met brandstofmotor in zicht is.
Volgens hem zal de plug-in hybride ook erg snel verdwijnen. Hij geeft aan dat na 2021 zou de steun daarvoor zou wegvallen (ik meen me te herinneren dat die dan in de CO2 berekeningen niet nuttig meer zijn), waardoor die dus zouden wegdeemsteren*
De plannen van Audi : in 2023 een laatste nieuwe A4 + A6, maar die zouden geen volledige levenscyclus meer hebben en voor 2030 opgedoekt worden
De A8 krijgt dit jaar nog een facelift, maar er komt geen nieuwe meer
 
Die truuc met het vervroegd inschrijven werkt ook maar één jaar, dus wat ze nu naar voren hebben geschoven kunnen ze volgend jaar niet meer inhalen... En de boetes zijn dit jaar hoger.
Inderdaad. Iedereen die nu nog een ID.3 koopt die in 2020 al is ingeschreven, koopt geen ID.3 meer die in 2021 ingeschreven kan worden.

En het feit dat er hele parkings vol ID.3's en ID.4's staan, gekocht door dealers, is voor die dealers natuurlijk ook een incentive om eindelijk die rotdingen te verkopen ipv nog eens een benzine of diesel te verpatsen.
 
  • Like
Reactions: FVO
En het feit dat er hele parkings vol ID.3's en ID.4's staan, gekocht door dealers, is voor die dealers natuurlijk ook een incentive om eindelijk die rotdingen te verkopen ipv nog eens een benzine of diesel te verpatsen.

Goed dat mijn Model 3 met nieuwe accu-setup helemaal doorgetest was voor de release :rolleyes:. Enfin, ik mag niet klagen, van de drie nieuwe versies heb ik de enige versie die amper problemen heeft

VW start deze week in ieder geval een tweede fabriek op om ID.3 en ID.4 te produceren.
 
Apple and Hyundai-Kia pushing toward deal on Apple Car
Apple and Hyundai-Kia pushing toward deal on Apple Car

“The first Apple Cars will not be designed to have a driver,” said one source with knowledge of the current plan. “These will be autonomous, electric vehicles designed to operate without a driver and focused on the last mile.” That could mean Apple cars, at least initially, could focus on package food delivery operations and firms incorporating robotaxis.
 
VW heeft de Pure versie van de ID.3 en ID.4 toegevoegd op de Duitse website. Dat zijn de versies met de kleinste accu's (45kWh ID.3 en 52 kWh ID.4)
Prijzen van deze voertuigen : 31450 en 38450 EUR, waarop ze op dit ogenblik nog eens 10% korting blijken te geven.
Duitse klanten krijgen ook nog eens een Umwelbonus, zo komt een (vrij karig uitgeruste) ID.4 met die kleine accu zelfs onder de 30.000 EUR. Dat is dus een prijs die vergelijkbaar is met een basis Tiguan. Ik hoop dat dit helpt om de omschakeling naar Elektrische voertuigen nog wat te versnellen.

Maar VW moet toch nog steeds wat werken aan de mindset bij de marketingafdeling (of daar gewoon enkele mensen aan de deur zetten). Wanneer je in de Duitse configurator een overzicht vraagt van alle SUV, verschijnt de ID.4 dus NIET in de lijsto_O
In België is dat wel in orde. Zoals gezegd, nog wat werk aan de winkel...
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Wanneer je de laatste dagen van 't jaar heel veel voertuigen inschrijft om een CO2 boete te vermijden en je die dan allemaal te koop zet als tweedehands, dan krijg je dit soort artikels in de autopers

'Nederland dumpt massaal zijn Volkswagen ID.3 weer' – Autointernationaal.nl

autojournalisten :confused:
Er staan zo’n 200 exemplaren met lage kilometerstand aangeboden. Dit zijn dus echt wel auto’s die afgedankt zijn. De overige 1150 stuks zijn nieuw. Deze heeft Pon zijn dealers in hun maag gesplitst.