Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
CVT4EV van Bosch maakt elektrische aandrijflijn geschikt voor een breed scala aan toepassingen

Want vinden we hiervan?

Een E-aandrijving is zonder overbrenging al ca 90% efficiënt.
Ik begrijp niet hoe Bosch denkt een efficiëntere aandrijving te kunnen realiseren door een CVT toe te voegen die zelf al zeker een verlies van 10% toevoegt. De meeste high-end e-motoren zijn tussen de 10-100% belasting ca. 95% efficiënt dus win je daar ook niets mee door in het juiste toerental te kunnen komen / blijven zoals je dat met een ICE wel hebt.

Komt mij een beetje over als een niet bestaand verkoop argument.

of t wat toevoegt aan t rendement durf ik niet te zeggen. Echter een CVT zorgt toch niet voor een verlies van 10%? Kan ik me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen.
 
of t wat toevoegt aan t rendement durf ik niet te zeggen. Echter een CVT zorgt toch niet voor een verlies van 10%? Kan ik me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen.

Continuously variable transmission.

Je hebt helemaal gelijk je verliest 12% maar goed ik wilde het niet te negatief maken om te voorkomen dat er wellicht een nieuwe CVT is die 1-2% efficiënter is geworden dan wat algemeen geaccepteerd is.

Totale aandrijving van een ICE verliest tussen de 15 en 25 % tussen de krukas en de wielen door alle overbrengingen die er in zitten.
4WD ICE zijn daarbij door de extra assen tussen bakken en diff's vaak al snel richting de 25% kwijt.
 
  • Informative
Reactions: ERvee and Maarten
Ik heb ook al gelezen dat:
"Elke drie maanden kun je een update verwachten voor je ID. auto. Voordat Volkswagen is begonnen met de uitrol van dit nieuwe systeem hebben ze de boel eerst uitvoerig intern getest. Meer dan 3.000 auto’s van de Volkswagen AG werden als eerste succesvol uitgerust met de over-the-air update mogelijkheid"

Impressive........ :rolleyes:
(wel goed dat ze het nu eindelijk gaan proberen... maar het klinkt nog niet of het van harte gaat)

 
Zojuist eens met de configurator van de Skoda Enyaq gespeeld. Zat al gauw ver boven de € 55.000 en dan was ik nog niet halverwege met die eindeloze lijst met opties. Pffff, Old auto.
Old auto komt er ook achter dat de batterijen nog altijd duur zijn, en elke toeleverancier natuurlijk zijn marge vraagt.

Over toeleveranciers gesproken...


De Ford Mustang Mach-E moet al terug binnen omdat bouten op het subframe door een toeleverancier niet voldoende zijn aangedraaid... Wat maakt Ford dan nog wél zelf, als zelfs het monteren van het subframe al door toeleveranciers gebeurt, en de auto in Mexico in mekaar wordt gezet?
 
Zojuist eens met de configurator van de Skoda Enyaq gespeeld. Zat al gauw ver boven de € 55.000 en dan was ik nog niet halverwege met die eindeloze lijst met opties. Pffff, Old auto.
Heb hem hier in België ook eens full option geconfigureerd : bijna €60.000. Dit is dan voor wagen met twee wiel aandrijving. 4 wiel aandrijving is bij ons nog niet te configureren. Skoda zal wel wat korting geven, maar blijft een flinke duit...
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Herbert Diess van VW heeft iets "heel origineel" bedacht, een ”Power Day" op 15.03.2021
 
toyota-mirai-waterstof-tesla-model-s/

Hij verslaat de model S. Hoe wordt echter niet goed beschreven. Qua prijs is hij goedkoper, maarja, een Suzuki alto is ook goedkoper dan een model S, maar verslaat hij dan ook de model S?

Qua laden is het nog niet echt wat, maar stel dat er een Elon Musk komt voor waterstof die overal tankpunten opzet, dan zou dit succesvol kunnen worden.
Je lijkt Ad van Wijk wel... Nog maar vijf jaar te gaan

Iedereen die de natuurwetten voorrang geeft boven economische belangen zal je kunnen vertellen dat waterstof in auto's kansloos is.
 
toyota-mirai-waterstof-tesla-model-s/

Hij verslaat de model S. Hoe wordt echter niet goed beschreven. Qua prijs is hij goedkoper, maarja, een Suzuki alto is ook goedkoper dan een model S, maar verslaat hij dan ook de model S?

Qua laden is het nog niet echt wat, maar stel dat er een Elon Musk komt voor waterstof die overal tankpunten opzet, dan zou dit succesvol kunnen worden.
Lekker kromme vergelijking inderdaad, de Mirai is goedkoper en heeft minder bijtelling en je kunt op meer plekken H2 tanken in Duitsland... 😴

"Tesla Model S verliest het op de Duitse Autobahn
Het model is flink goedkoper dan bijvoorbeeld de Tesla Model S. Deze Amerikaanse elektrische auto begint pas bij 80.000 euro. Dat terwijl de waterstofauto luxer is en qua bijtelling beter uitkomt (12 procent over het gehele bedrag). Ook komt de Toyota Mirai nog in aanmerking voor fiscale regelingen.

Daarnaast is de Toyota Mirai een ideale autobahncruiser. Niet omdat hij zo hard kan (175 kilometer per uur), maar omdat Duitsland veel meer waterstofstations heeft. Hierdoor ben je sneller op je bestemming in Zuid-Duitsland dan met een Tesla Model S."