Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
🤩

20220416_134934.jpg
 
  • Funny
Reactions: job-lek and horta
Vandaag eens in een Polestar 2 gezeten.

Mooi afgewerkt interieur, maar wat zit dat krap zeg. Van de lichte CUV look voel je daar binnen niks van, zit krapper dan mijn Z4.

Het scherm in het midden lijkt echt op een iPad van enkele generaties terug. Het gaat wel vlot, maar het OS vind ik niet intuïtief, zeker niet met het menu bovenaan.

De 'versnellingspook' zit ook nogal ver naar achteren.

Mooi panoramadak, maar daar heb je als bestuurder en voorste passagier niks aan, zit niet in je gezichtsveld. De dakstijl van de A stijlen is daarvoor te groot.

De app werkt traag en moet je een paar keren op tappen om een functie te kunnen starten.

De 360º 'camera' is een nutteloos gimmick, en je mist er bepaalde hoeken mee.

Verbruik leek me ook hoog, in die zin dat ik met mijn Model X 100D een vergelijkbare range heb.

Nee, als je een Model 3 hebt, mis je niks.
 
Een collega van mij heeft zich ook een polestar aangeschaft.
Afwerking is idd heel mooi en degelijk.
De voorstoelen vind ik beter dan de mijne, meer zijdelingse steun en ze zien er ook beter uit (persoonlijke smaak)
Panoramadak idem als de Model 3, vooraan heb je niet het gevoel van een ponoramadak.
Zware deuren die makkelijk dicht gaan in tegenstelling tot de M3.
Maar het verbruik is dramatisch hoger dan de M3.
Ik zou er mijn Tesla niet voor inruilen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Maandag de M3P gewisseld met een i40 van een collega. We waren beide samen aan zee en besloten om van wagen te wisselen om naar huis te rijden.

Het interieur, beige met zwarte accenten, is véél beter afgewerkt. Zetels zitten zalig. Kortom het algeheel comfort is toch wat hoger dan bij Tesla. Maar het is zo raar ingedeeld. De schermen zijn precies achteraf bijgeplakt op het dashboard en niet zo handig te bedienen (zou ook kunnen dat ik het Tesla scherm al gewoon ben). Mijn zoon had achterin een stuk minder beenruimte. De bank vond hij wel beter zitten. De vrouw vond het interieur zeer mooi maar het leek zo krap. Het rijden zelf was zeker geen straf. Ok je kan de prestaties niet vergelijken met een M3P maar de BMW kan toch ook zeer vlotjes bereden worden. Hoewel, op max ingeregeld, was de regen toch een stuk minder. One pedal drive in de bergen zit er niet in, denk ik. Je merkt dat BMW het beste compromis tussen een EV en ICE wil bekomen. En dat is zeker geen minpunt maar het is een beetje vlees nog vis.
Na 180km was deze i40, op het verbruik na, zeker geen tegenvaller. Tesla blijft mijn voorkeur hebben maar de i50 ga ik toch zeker bij in mijn lijstje zetten als mogelijke opvolger van de M3P.
Mijn collega loofde vooral de "waanzinnige power" van de M3P en het 'open" en ruim interieur. Aan de regen moest hij in het begin wel wennen. Hij zei: "Dit is echt een elektrische auto waar je je alleen maar moet bekommeren om het rijden. De rest komt vanzelf." Of hij een Tesla zou overwegen? Nee. Daarvoor kon hij de wagen te weinig personaliseren en vond de afwerking voor deze prijsklasse iets te min.
 
Vandaag eens in een Polestar 2 gezeten.

Mooi afgewerkt interieur, maar wat zit dat krap zeg. Van de lichte CUV look voel je daar binnen niks van, zit krapper dan mijn Z4.

Het scherm in het midden lijkt echt op een iPad van enkele generaties terug. Het gaat wel vlot, maar het OS vind ik niet intuïtief, zeker niet met het menu bovenaan.

De 'versnellingspook' zit ook nogal ver naar achteren.

Mooi panoramadak, maar daar heb je als bestuurder en voorste passagier niks aan, zit niet in je gezichtsveld. De dakstijl van de A stijlen is daarvoor te groot.

De app werkt traag en moet je een paar keren op tappen om een functie te kunnen starten.

De 360º 'camera' is een nutteloos gimmick, en je mist er bepaalde hoeken mee.

Verbruik leek me ook hoog, in die zin dat ik met mijn Model X 100D een vergelijkbare range heb.

Nee, als je een Model 3 hebt, mis je niks.
 
Pff, het is niet omdat je een "supercar" hebt dat je er ook mee mee rijden. Sabine reed ooit in busje een jaguar het snot voor de ogen.... . Als je het filmpje bekijkt zie je dat de Porsche rijder zich echt wel inhoud. Geen referentie voor de Polestar.
Wij dachten ooit dat we met onze moto's de king van de Nurburgring waren tot we een ritje met de M5 ringtaxi, Sabine achter het sturen, deden. Alle drie, behalve Sabine, met rode kaakjes en een bruin streepje in de onderbroek naar huis... .
 
Pff, het is niet omdat je een "supercar" hebt dat je er ook mee mee rijden. Sabine reed ooit in busje een jaguar het snot voor de ogen.... . Als je het filmpje bekijkt zie je dat de Porsche rijder zich echt wel inhoud. Geen referentie voor de Polestar.
Wij dachten ooit dat we met onze moto's de king van de Nurburgring waren tot we een ritje met de M5 ringtaxi, Sabine achter het sturen, deden. Alle drie, behalve Sabine, met rode kaakjes en een bruin streepje in de onderbroek naar huis... .
De man geeft ook gewoon aan dat de wagen onwaarschijnlijk goed rijdt voor een berline. Over de model 3 is hij in ieder geval minder positief
 
Software updates op de Ford Mustang Mach-E

 
Dit andere automerk klaagt. En natuurlijk niet over het eigen onvermogen om de elektrische zaakjes voor elkaar te krijgen, maar over de andere merken. Want die beloven van alles en leveren niks. Tesla voorop. En dáárom staat het natuurlijk in het AD :)

DPG Media Privacy Gate
Bedoel je Topman BMW: ‘Autofabrikanten maken hun beloftes niet waar’

De site die jij opgeeft opent alleen Topics (met inlog). En laat BMW eerst maar eens wat modernere elektromotoren gaan gebruiken (die geen onderhoud nodig hebben.) ;)
 
  • Like
Reactions: Maarten
Bedoel je Topman BMW: ‘Autofabrikanten maken hun beloftes niet waar’

De site die jij opgeeft opent alleen Topics (met inlog). En laat BMW eerst maar eens wat modernere elektromotoren gaan gebruiken (die geen onderhoud nodig hebben.) ;)

Ja ja, deze man heeft er verstand van hoor :p

Maar een Tesla kan met 250 kW snelladen en een BMW niet.

,,Ja, zij hebben een snellader die 250 kW aankan, maar als je kijkt naar de echte laadcapaciteit in het voertuig, die haalt niet de snelheid van volledig opladen in een half uur. Test het zelf maar eens. Er zit verschil in de cijfers op papier en de cijfers in de praktijk. Bij de laadstations van Ionity, waar wij mee samenwerken, kunnen zes snelladers tegelijkertijd gebruikt worden en bij elke lader blijft het niveau op 200 kW. Als je datzelfde doet bij de Tesla-superchargers, zal je zien dat bij de tien snelladers die naast elkaar staan, elke lader slechts 20 kW levert in plaats van de beloofde 200 kW. Het snel opladen is bij elektrische auto’s minstens zo belangrijk als de reikwijdte.’’