Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Een dakkoffer op de Model X heb ik wel gezien. Een Zwitser rijdt daarmee rond. Met Seasucker dakdragers aan de linkerzijde en een niet te brede dakkoffer. De rechter Falcon Wing Door kan dan nog gewoon openen.

Zelf rijd ik op langere vakanties altijd met een bagagekoffer van Thule op de trekhaak. Het verbruik ligt dan zelfs nog een fractie lager dan zonder bagagekoffer, dankzij verbeterde stroomlijn aan de achterzijde.
 
idd MX met dakkoffer, domme vraag va mij. Iemand met MY en dakkoffer?
IMG_7915.JPEG
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik zou het nooit kopen, maar ik vind de Dacia Spring geweldig. Lekker lage prijs, redelijk laden (voor de prijs). Daarom vind ik het ABC (Always Be Charging) voor mijn Tesla ook een beetje achterhaald. Ik laat vrolijk een trage laadplek vrij voor zo een Dacia, een i3 of een Nissan Leaf. Zal ik wel thuis laden of aan een supercharger.

Mijn favoriete niet-Tesla is de Fiat 500.
 
Ik zou het nooit kopen, maar ik vind de Dacia Spring geweldig. Lekker lage prijs, redelijk laden (voor de prijs). Daarom vind ik het ABC (Always Be Charging) voor mijn Tesla ook een beetje achterhaald. Ik laat vrolijk een trage laadplek vrij voor zo een Dacia, een i3 of een Nissan Leaf. Zal ik wel thuis laden of aan een supercharger.

Mijn favoriete niet-Tesla is de Fiat 500.
Gisteren een 42kwh Fiat 500e gereden en meteen meegenomen door een ex-Saab rijder. Er worden aardig wat 500e-s ingevoerd waar duitse particulieren de Bafa subsidie op hebben geincasseerd. Meeste batterij voor je geld en een erg leuke auto om in te rijden
 
  • Like
Reactions: wooter
Ben benieuwd naar de Sono Sion, productie zou volgend jaar starten, prijs blijft op 28500 EUR staan ondanks de grotere accu (54 kWh). Dat zou dus zowiezo de wagen met het meeste bang for the buck moeten worden.
Sono gebruikt ook een LFP-accu, en claimt 3000 load cycles, dat is dus 3000*300 = 900.000 km. Geen million miles, zoals Tesla, maar indien die wagens effectief 500.000 km halen, wordt zo'n EV die ook nog eens als V2H kan dienen echt wel zeer competitief.

Iets wat ik van bij Tesla nog niet had gelezen, maar wel interessant om weten:
In terms of recycling, LFP batteries have certain advantages over other battery technologies. The metal combinations can be completely recycled. The additional absence of heavy metals means that the electrode materials and polymer separators can also be recycled to a high degree. The longevity of the LFP battery and the high degree of recyclability make it the perfect solution for the Sion.