Dikkie Dik
If gets hard, use hammer
Ik keek even de totale verkopen na voor Noorwegen
Waarom Noorwegen? Waarom niet wereldwijd?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik keek even de totale verkopen na voor Noorwegen
Ik ken de verdeling in Noorwegen niet maar in NL was 2021 61% een operational leaseauto.Ik ken de wereldwijde cijfers niet, noch de kortingen die aan de LM werden toegekend. Feel free om aan te vullen.
Korting geven voor inderdaad 1 order van 100 dezelfde producten kan ik volgen. Maar LM's bestellen zelden allemaal dezelfde auto's in 1 order.Kijk, ik vermoed dat hier veel mensen zijn die zaken doen. Is korting geven zo gek?
Vraag je voor een bestelling van 100 stuks eenzelfde prijs per stuk als voor een bestelling van 1 stuk? Een keer de administratieve kost voor 100 stuks , 1 keer de onderhandeling over de productspecificaties, 1 keer de afhandeling.
Geef je als verkoper van, pak hem beet, laadpalen, een korting aan elektricien zodat die nog een kleine marge kan genereren wanneer ze jouw product plaatsen?
Geef je aan forumbezoekers een korting wanneer ze in jouw e-shop kopen?
Ik ken de wereldwijde cijfers niet, noch de kortingen die aan de LM werden toegekend. Feel free om aan te vullen.
Waarom Noorwegen? Waarom niet wereldwijd?
Ik ken de wereldwijde cijfers niet, noch de kortingen die aan de LM werden toegekend. Feel free om aan te vullen.
En Hertz doet dat natuurlijk omdat mensen een Tesla willen, niet een ander ding.Hertz koopt ook gewoon online bij Tesla zonder korting. Als je niet de volle mep betaald dan gaat deze naar een ander die dat wel doet.
Korting geven aan een LM is geboren uit armoede.
Wachttijden zijn al even lang, en verkopen zakken. Lijkt me dat er een kink in de kabel zit qua toeleveringen.Wachttijden lopen aanzienlijk op dus lijkt het wel dat zij op korte termijn geen behoefte hebben om de prijzen te laten zakken.
Het cijfer voor Noorwegen bevat alle e-tron die ooit in Noorwegen verkocht werden. Idem voor de Tesla-modellen. Het betreft dus geen jaarlijkse cijfers zoals die 118k wel zijn
De VW-groep in zijn geheel verkocht bijna 600k BEV's in 2022. goed voor net geen 7% van het totaal aantal auto's dat de groep verkocht.
Wachttijden lopen aanzienlijk op
Naast Tesla, die zeer goede winsten maakt op de EV's maakt alleen BYD een heel klein winstje op de EV's.Wachttijden zijn al even lang, en verkopen zakken. Lijkt me dat er een kink in de kabel zit qua toeleveringen.
Maar misschien speelt er ook iets zoals bij Ford: elke verkochte Mustang Mach-E wordt aan verlies verkocht, dus hoe meer men produceert en kan leveren, hoe groter het verlies...
De Koreanen (Hyundai/Kia) ook? Denk eigenlijk van niet.Naast Tesla, die zeer goede winsten maakt op de EV's maakt alleen BYD een heel klein winstje op de EV's.
De rest van alle EV fabrikanten maakt de rest alleen maar enorme verliezen op de EV verkopen.
Gezien hun beperkte productie en lange wachttijden zou het me niet verbazen.De Koreanen (Hyundai/Kia) ook? Denk eigenlijk van niet.
Toch is dat niet meer dan een aanname. Productie capaciteit is ook beperkt omdat ze ook een paar andere () modellen maken. Ik zou het graag onderbouwd zien in plaats van maar wat te roepen.Gezien hun beperkte productie en lange wachttijden zou het me niet verbazen.
Ze zeggen daar zelf niets over wat het nu is.De Koreanen (Hyundai/Kia) ook? Denk eigenlijk van niet.
.In die optiek zou de Model 3 nu dan een pak minder moeten kosten in de lease aangezien de restwaarde het even goed, zelfs beter, doet dan een E-tron. (prijswijziging voorlopig buiten beschouwing gelaten)ik heb het dan ook over de verklaring voor de hoge leaseprijs van de M3.
De verklaring voor de relatief lage prijs voor de e-tron was het tegenovergestelde: erg hoge restwaarde, een korting op de catalogusprijs en zeer acceptabele onderhoudskosten.
Dat een LM een korting krijgt, vind ik eigenlijk normaal. Grote hoeveelheden vragen minder kosten. Je zakenpartners ook iets gunnen, motiveert hen. Wanneer vastgesteld wordt dat sommige LM niet enthousiast zijn om Tesla aan te bieden dat allicht de oorzaak.