RobsEV
Active Member
Subscribe to read | Financial Times
News, analysis and comment from the Financial Times, the worldʼs leading global business publication
www.ft.com
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In totaal vervoerde het schip volgens de rederij 3783 auto's, die allemaal gloednieuw waren.Ik hoorde ook dat het om 2de handswagens zou gaan
zijn er ondertussen denk ik al wat minder, ashes to ashes498 EV’s, niet 25:
Veel meer elektrische auto's aan boord van brandend schip dan gedacht: 498
Tot gisteren werd de Fremantle Highway doorlopend gekoeld, maar inmiddels gebeurt dat niet meer om te voorkomen dat er te veel water aan boord komt.nos.nl
Is een EV nog een EV als de accu is verbrand?zijn er ondertussen denk ik al wat minder, ashes to ashes
Dat het brandende schip nieuws is omdat het kan kapseizen daar ben ik het wel mee eens, maar waarom heeft de media dan buiten de reportages rondom het schip ineens veel extra reportages over het gevaar van brandende EV’s?Nee hoor, het ligt aan onze bubbel. Wij zien alles wat ook maar iets met EVs negatief in het nieuws komt meteen als een aanval op EVs. Dat schip is nieuws omdat als het zou kapseizen en zinken dat het een gevaar zal vormen voor de Wadden, niet omdat er 25 EVs aan boord staan.
Die pantografen op bussen worden gebruikt om doorheen de dag tijdens rustpauzes van een kwartiertje te laden, omdat de batterijen niet van die grootte zijn dat ze een hele dag kunnen rijden op 1 acculading.In Nederland hebben alle elektrische bussen een stroomafnemer. Is natuurlijk makkelijk want je drukt op een knopje en je laadt op. Maar is dit wel zo handig? Krijg je daar hogere laadsnelheden mee en moeten ze niet ook gewoon CCS combo gaan gebruiken? Ik kan me wel mogelijkheden indenken dat je zo'n laadpaal dan ook voor gewone auto's kunt gebruiken en voor de bus een eigen kabel met prioriteit hebt.
Bedoel je BEV bussen? Of een ander type elektrische bus?In Nederland hebben alle elektrische bussen een stroomafnemer.
Ik bedoel elektrische bussen in het OV.Bedoel je BEV bussen? Of een ander type elektrische bus?
We kennen allemaal Bjørn Nyland wel. Hij heeft een 1000 km challenge gedaan met een bus. Spoiler: je kunt beter met een 8,5 meter bus op vakantie gaan dan met je 24 kWh Nissan Leaf.
En sta je daar te laden bij Ionity, staat er een vrachtwagen naast je.
In Nederland hebben alle elektrische bussen een stroomafnemer. Is natuurlijk makkelijk want je drukt op een knopje en je laadt op. Maar is dit wel zo handig? Krijg je daar hogere laadsnelheden mee en moeten ze niet ook gewoon CCS combo gaan gebruiken? Ik kan me wel mogelijkheden indenken dat je zo'n laadpaal dan ook voor gewone auto's kunt gebruiken en voor de bus een eigen kabel met prioriteit hebt.
Nee hoor, het ligt aan onze bubbel. Wij zien alles wat ook maar iets met EVs negatief in het nieuws komt meteen als een aanval op EVs. Dat schip is nieuws omdat als het zou kapseizen en zinken dat het een gevaar zal vormen voor de Wadden, niet omdat er 25 EVs aan boord staan.
Oh, wow. Dan ben ik toch blij dat Mennekes 10 jaar geleden een betere EU lobbyist had dan VDL.
Nee dat was het niet. Het was de kapitein van het schip. In dit geval geen onderbuik maar waarschijnlijk verkeerde beoordeling door kapitein. Audiofragment: scheepsbrand begon in elektrische auto, kapitein vroeg om evacuatieIn dit geval was het de borrelende onderbuik van de Kustwacht die de aanname deed.
Dit was de noordzeeloods niet de kapitein. Deze heeft normaal gesproken niets van doen met de lading, hij zal zijn info van een van de bemanningsleden hebben gehad. Dat zal op dat moment wel wat chaotisch zijn geweest, barst ook van de fouten in de pers met allemaal zelfbenoemde nautisch experts. Zoals bijvoorbeeld niet weten wat je exact aan boord hebt bij vertrek, dan gaat een kapitein echt niet varen hij (of eigenlijk de eerste stuurman) wil de stabiliteit exact uitrekenen zeker met dit soort schepen van belang.Nee dat was het niet. Het was de kapitein van het schip. In dit geval geen onderbuik maar waarschijnlijk verkeerde beoordeling door kapitein. Audiofragment: scheepsbrand begon in elektrische auto, kapitein vroeg om evacuatie
Ze kijken zelf waarschijnlijk wel iets verder dan de komende paar kwartalen.RobsEV, voor een bedrijf dat vecht voor zijn overleving, vallen de winstcijfers nog vrij goed mee. Ter vergelijking TSLA maakt in Q2 een winst van afgerond 2,5 miljard euro:
De Japanse autobouwer Toyota behaalde vorig kwartaal een operationele winst van 1.100 miljard yen (7 miljard euro), dat was een stuk meer dan verwacht (880 miljard yen). Voor het volledige boekjaar behoudt Toyota wil de jaarprognose van 3.000 miljard yen operationele winst.
Post-corona genieten de autobouwers van een robuuste vraag en van de mogelijkheid om de prijzen op te trekken. Toyota maakte en verkocht in juni een recordaantal auto's.
Op de beurs van Tokio sloot Toyota 2,5 procent hoger af op 2.445,5 yen, een recordkoers.
Dit is natuurlijk een veeg teken voor de overige markten. Met de EU waar een verbod op de verbrandingsmotor aan zit te komen zou Toyota hier ook een probleem hebben. Want ze hebben gewoon heel erg weinig BEVs. Ze (of iig de CEO) geloofden er niet in.Japanese automaker Toyota has announced plans to finally strengthen the pace of electrification as it seeks to “survive” in the Chinese car market, now the world’s biggest EV market.