Ik baseer me dan op vergelijkende reviews tussen de Seal en de M3 op Youtube waar beide auto's elkaar redelijk goed in evenwicht lijken te houden en op mijn persoonlijke appreciatie van de afwerking en het interieur.
De Seal is de comfortabelere wagen van de twee: stiller, zachter afgeveerd, betere afwerking, interieur met meer uitstraling en vooral betere en mooiere stoelen. Qua looks van buitenaf gaat de prijs voor mij ook naar de Seal ipv de M3, maar daarover zal men het hier wel niet eens zijn.
Technisch is de Seal grotendeels vergelijkbaar met ook daar een RWD-model en een AWD-versie.
Topsnelheid van de M3 ligt veel hoger, maar dat is niet echt een nuttige eigenschap.
De navigatie scoort dankzij Android Auto of Carplay in de Seal vergelijkbaar.
Het SUC-netwerk is bijna volledig opengesteld voor niet-Tesla dus ook dat argument vervalt.
M3 scoort wat beter op vlak van efficiëntie, maar de batterij in de Seal is wat groter waardoor de range vergelijkbaar is. Laadsnelheid is een moeilijke: het pieklaadvermogen van de M3 ligt veel hoger, maar een 10-80 laadtijd verschilt niet zoveel.