Resultaten van de test rond 14’
Heel kort door de bocht: Toyota en Lexus scoren niet slecht, maar rotslecht.
Range zegt mij niet zoveel. Vooral het verbruik is schrikbarend. Boven de 200 wh/km is bijna pre historisch
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Resultaten van de test rond 14’
Heel kort door de bocht: Toyota en Lexus scoren niet slecht, maar rotslecht.
Ja, maar als je veel verbruikt en dan denkt weg te komen met een kleine batterij die niet eens zo snel laadt….., dan moet je niet verwonderd zijn dat je bijna geen EVs verkoopt.Range zegt mij niet zoveel. Vooral het verbruik is schrikbarend. Boven de 200 wh/km is bijna pre historisch
Tsja, de MYP heeft ook geen LFP…Lijkt mij logisch. De X heeft geen LFP batterij.
De LFP batterij is goedkoper, gaat langer mee maar het laden duurt langer.
Probeer eens een EV zonder warmtepomp in de winter. Het verbruik dat er tijdens stilstand af gaat, kan bij weinig verbruik de helft verdwijnen. Dan komt ook nog de halve efficiëntie qua range.Range zegt mij niet zoveel. Vooral het verbruik is schrikbarend. Boven de 200 wh/km is bijna pre historisch
Is er niet wel aandacht voor? Alle merken gaan nu over tot een warmtepomp.En het is daarom ook zo jammer dat er zo weinig aandacht is voor het kWh voor een rustig weekje in de winter
wie weet scoort Lexa dan beter van allemaal.
Dat is fors. Dat haal ik nog niet eens naar de wintersport (waarbij ik over de autobahn goed doorrijdt…).Mijn MY verbruikt bij 0 graden en lange ritten 230 Wh/km, met verwarming.
Deze camions van Mercedes worden in de VS geproduceerd... en daar is de kwaliteit altijd wat minder.
Bij tesla is het standaard commentaar dat de kwaliteit niet klopt. En dit is toch geen instappertje van Mercedes.Deze camions van Mercedes worden in de VS geproduceerd... en daar is de kwaliteit altijd wat minder.
De GLE komt ook uit de VS, dat is echt minder dan de E die uit Duitsland komt.Bij tesla is het standaard commentaar dat de kwaliteit niet klopt. En dit is toch geen instappertje van Mercedes.
Het was misschien minder koud.Dat is fors. Dat haal ik nog niet eens naar de wintersport (waarbij ik over de autobahn goed doorrijdt…).
Dat is leuk. Maar maak die dan ook. Het heeft wel heel erg lang geduurd voordat er meer dan alleen de Prius plugin werd aangeboden. Waar is de plugin Aygo? Corolla? Camry? Highlander?Het Japanse merk stelt ook dat tien hybride auto's met een batterij van 8 kilowattuur het klimaat veel beter helpen dan één volledig elektrische luxeauto met een batterij van 80 kilowattuur.
Ik kopieerde gewoon de meest belangrijke zinnen uit een artikel uit de economische krant De Tijd. De inhoud is dus voor hun rekening.Dat is leuk. Maar maak die dan ook. Het heeft wel heel erg lang geduurd voordat er meer dan alleen de Prius plugin werd aangeboden. Waar is de plugin Aygo? Corolla? Camry? Highlander?
Het was misschien minder koud.
Mijn range was 310km MYLR. 135km/u door Frankrijk. Ik denk niet dat je die gemiddelde snelheid haalt in Duitsland.
In de zomer haal ik 500km.
Nee, natuurlijk bedoel ik niet dat jij die moet gaan makenIk kopieerde gewoon de meest belangrijke zinnen uit een artikel uit de economische krant De Tijd. De inhoud is dus voor hun rekening.
De zin spreekt van hybride auto's en niet van PHEV. De vermelde grootte van 8 kWh is dan weer net iets te groot voor een hybride. Maar aan de kleine kant voor een PHEV. Geen idee wat Toyota zelf bedoelt. Ze zijn ooit innovatief geweest met hun hybride auto's.
Mjah zelfs daar wordt het lastig, zeker in het volgende decennium.
China is bezig met zeer grote investeringen in Afrika en Zuid-Amerika op het gebied van elektrische infrastructuur op basis van renewables, qua breedtegraad is het uiteraard zeer geschikt voor zonne-energie.
Goedkope Chinese EV’s wordt daar de norm over een jaar of tien.
Die bewering gaat in tegen alle artikels en posts die ik al gelezen heb over EV rijden in de kou.Ik weet aardig mijn verbruik en buitentemperatuur speelt daarin een vrij beperkte rol op de lange afstand.
Over nagedacht en mijn ervaring is als volgt:Die bewering gaat in tegen alle artikels en posts die ik al gelezen heb over EV rijden in de kou.
En ook tegen mijn eigen ervaring.