Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
laatste paar dagen redelijk veel op pad geweest met de S75D. pluspunten van een ICE:
* een fatsoenlijke range (en jaaa.. je moet dan tanken.. maar neee, dat is niet voor iedereen een gigantisch probleem)
--> ik zit bij dit weer en temperatuur op zon 250km range (van 90 tot 10%) en dat is gewoon net niet genoeg/net niet comfortabel genoeg als je een retourtje zaandam doet vanuit brabant.
* g$#@!omme werkende regensensor. hoe is het mogelijk dat een auto van een ton zo'n matige regensensor heeft. vandaag met de hele dag regen heb ik me er mooi de hele tijd aan kunnen ergeren als hij weer eens niets deed of vervolgens on standje onweer stond bij miezerregen. bij mijn peugeot 308 ex-bijtellingsknaller diesel werkt dat ding gewoon wel naar behoren.

en zo heeft elke auto zn voor en nadelen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
laatste paar dagen redelijk veel op pad geweest met de S75D. pluspunten van een ICE:
* een fatsoenlijke range (en jaaa.. je moet dan tanken.. maar neee, dat is niet voor iedereen een gigantisch probleem)
--> ik zit bij dit weer en temperatuur op zon 250km range (van 90 tot 10%) en dat is gewoon net niet genoeg/net niet comfortabel genoeg als je een retourtje zaandam doet vanuit brabant.
* g$#@!omme werkende regensensor. hoe is het mogelijk dat een auto van een ton zo'n matige regensensor heeft. vandaag met de hele dag regen heb ik me er mooi de hele tijd aan kunnen ergeren als hij weer eens niets deed of vervolgens on standje onweer stond bij miezerregen. bij mijn peugeot 308 ex-bijtellingsknaller diesel werkt dat ding gewoon wel naar behoren.

en zo heeft elke auto zn voor en nadelen.

Oplossing -> carpoolen als Corona achter de rug is (we rijden achter elkaar aan met dezelfde eindbestemming) ;)
 
  • Funny
Reactions: DamascuS75D
Ik stap na bijna vijf jaar Model S over naar een hybride auto.

Ik ga de lage bijtelling missen en de enorme trekkracht. Wat ik niet ga missen is bij tijd en wijle de onzekerheid (hij wil weer niet laden, hoe kan het zijn dat de batterij ineens zo snel leegloopt, heb ik er zin in om twee uur langer te rijden naar de wintersport).

Aan de andere kant is er geen 'free lunch'. Wij praten hier vaak over Elon time, maar ik heb mijn hybride rond 1 maart 2020 besteld en deze zou vijf maanden levertijd hebben. Dat wordt nu 10 maanden. Kortom; ook de gerenommeerde merken hebben plussen en minnen.
 
Ik stap na bijna vijf jaar Model S over naar een hybride auto.

Ik ga de lage bijtelling missen en de enorme trekkracht. Wat ik niet ga missen is bij tijd en wijle de onzekerheid (hij wil weer niet laden, hoe kan het zijn dat de batterij ineens zo snel leegloopt, heb ik er zin in om twee uur langer te rijden naar de wintersport).

Aan de andere kant is er geen 'free lunch'. Wij praten hier vaak over Elon time, maar ik heb mijn hybride rond 1 maart 2020 besteld en deze zou vijf maanden levertijd hebben. Dat wordt nu 10 maanden. Kortom; ook de gerenommeerde merken hebben plussen en minnen.
Naar welke hybride stap je over?
 
laatste paar dagen redelijk veel op pad geweest met de S75D. pluspunten van een ICE:
* g$#@!omme werkende regensensor. hoe is het mogelijk dat een auto van een ton zo'n matige regensensor heeft. vandaag met de hele dag regen heb ik me er mooi de hele tijd aan kunnen ergeren als hij weer eens niets deed of vervolgens on standje onweer stond bij miezerregen. bij mijn peugeot 308 ex-bijtellingsknaller diesel werkt dat ding gewoon wel naar behoren.
en zo heeft elke auto zn voor en nadelen.

De parameters van Deep Rain en Sentry Sensitivity lijken structureel verwisseld te zijn; als het onderweg hard regent, krijg je eelt op je vinger omdat je zelf de ruitenwisser steeds moet activeren en als de auto 's nachts stilstaat in voortdurende regenbuien, dan slaat Sentry Mode 30 gebeurtenissen op.
 
Het is jammer dat Tesla de automatische ruitenwissers (beta) niet laat leren via feedback. Laat een paar duizend bestuurders een aantal weken of maanden lang de snelheid van de ruitenwissers instellen onder verschillende onstandigheden en het systeem leert al snel wat de ideale wisfrequentie is in de meest uiteenlopende scenario’s op de voorruit voor de sensor.
 
Een relatief grote accu, waardoor woon-werk electrisch kan.
Waar dan uit de praktijk blijkt dat er maar 1/2e of 2/3e echte range in zit. BMW claimt blijkbaar 80km uit 24kWh wat ik dan weer weinig vind, maar met wat marges in de batterij en een verbruik van 320Wh/km gok ik op 60 echte km's.
met 395PK kan ik de Tesla trekkracht nog een beetje nabootsen.
Dat is natuurlijk gecumuleerde PK's, wat betekent dat je maar 113pk hebt elektrisch, en maar 286pk uit de geblazen benzinemotor.