You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Nu hebben ze een type vulstation ontwikkeld dat de naam ‘Fleetowner unit’ draagt, bedoeld voor bedrijven en/of overheden die hun wagenpark op waterstof willen laten rijden. Het station kan dan op het betreffende terrein worden geplaatst: het tanken kost ongeveer 1 uur. Als de auto’s buiten bedrijf zijn is dit mogelijk. Het 2e type is de zogeheten ‘Container unit’, en die kan bij tankstations langs de weg worden geplaatst. Met dit systeem duurt het tanken 10 tot 15 minuten, wat veel minder tijd in beslag neemt dan het opladen van elektrische auto’s. Beide waterstofvulstations kunnen op verschillende manieren worden bevoorraad door flessen en waterstofproductie ter plekke. Het prijsverschil ten aanzien van het bestaande aanbod is aanzienlijk: in plaats van 2 miljoen euro komt de ‘Container unit’ op 3 tot 4 ton."Bedrijf uit Assen claimt vulstations te kunnen maken voor 150.000 tot 3 a 400.000
Vinding Resato baant weg voor waterstofauto
Misschien kan de route van de E-rally een stukje worden omgelegd om een bezoek te brengen aan Waterstof Dag bij Resato tijdens Dutch Technology Week › Energy Valley
Elektrificeren?En dan met een EV een FCEV tankstation bezet gaan houden - alvast vooruitlopend op de eerste waterstofauto die op een laadplek gaat parkeren. Hebben we daar al een woord voor ?
LulEn dan met een EV een FCEV tankstation bezet gaan houden - alvast vooruitlopend op de eerste waterstofauto die op een laadplek gaat parkeren. Hebben we daar al een woord voor ?
Die waterstofauto die onze SuC bezet gaat houden hè. Een Tesla rijder in een waterstoflaadstation is natuurlijk gewoon een toffe peer.
En is het gelukt?Dit artikel? Krijg ik net toegestuurd van een familielid die mij probeert te overtuigen.
View attachment 226736
Binnenkort dus ergens te lezen:Trouw heeft een artikel met als titel:
Vergeet elektrische auto’s. De kans is veel groter dat we later in waterstofauto’s rijden
Neem niet de moeite om het te lezen. Het is clickbait. In essentie is het reclame voor dat nieuwe 'goedkope' vulstation van Resato.
Ik had het via Blendle gelezen en heb mijn geld teruggevraagd.
Dat artikel ja. Blendle maakte het met hun titel nog veel erger. Moeten ze niet doen.Dit artikel? Krijg ik net toegestuurd van een familielid die mij probeert te overtuigen.
View attachment 226736
Bedankt voor de link. Ik kan weer lekker een zondagje los.Als je een explosief dinosaurus ei in je achterbak wil is hier het aanbod.
Gebracht als toelichting op concurrerende technologie, maar eigenlijk heel verhelderend waarom het dat juist niet is.
Eerste testnotities: Honda Clarity Fuel Cell (2017) | Autovisie.nl
Prof Ad van Wijk van TU-delft:Dit artikel? Krijg ik net toegestuurd van een familielid die mij probeert te overtuigen.
View attachment 226736
Prof Ad van Wijk van TU-delft:
‘Als iedereen in auto’s met batterijen gaat rijden betekend dit een enorm verzwaring van de elektrische infrastructuur van Nederland.’
?
In Nederland rijden 8 miljoen auto’s gemiddeld 13.000 km/jaar is totaal iets meer dan 100 miljard km.
Per kWh rijdt een auto ongeveer 5 km, Voor 100 miljard km zijn 20 miljard kWh nodig.
In Nederland wordt rond de 120 miljard kWh per jaar verbruik(https://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/D69...9C07E3861E/0/2015elektriciteitinnederland.pdf) Alle kilometers elektrisch is een uitbreiding van minder dan 20%.
Belangrijker. Grootste probleem met de elektriciteit voorziening is niet de infrastructuur maar de onbalans. De oplossing voor onbalans is opslagcapaciteit. De huidige 8 miljoen auto’s zouden bij een gemiddelde batterij pak van 50 kWh een opslag capaciteit geven van 400 mln kWh. Met handig inzetten zoals als Jedlix doet kan de onbalans in de elektriciteitsvoorziening voor een belangrijk deel weggewerkt worden.
Kortom, indien de berekening klopt, is:
1. Ad van Wijk een leugenaar of te dom voor hoogleraar.
2. De BEV is de oplossing voor de problemen in de elektriciteitsvoorziening.
Maar ja, welke journalist spreekt een hoogleraar tegen of misschien klopt de berekening niet.
Daar valt meer dan een beetje vrij.En dan hebben we nog een paar raffinaderijen staan die enorme veel stroom afnemen om benzine te maken. Daar valt ook wel wat vrij.