Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.

Wat is er nieuw vraag je je af.
Natuurkunde is een bitch.... tenminste als FCEV de EV zou moeten verslaan. ;)
 
Behalve als iemand een dubbeltje goedkoper kan, dan krijgt die het werk.
Nee, als een bedrijf het meent met CO2-reductie, en die dingen worden gemeten, dan ga je als aankoper zo een dingen niet maken.

De lokale klusjesman met zn busje ligt er nog niet zo wakker van, maar grote bedrijven met publieke belichting sturen hun beleid naar bijvoorbeeld Sustainable Development Goals, zijn onderhevig aan het emissiehandelsysteem of hebben andere lokale en internationale redenen om hun emissies te beperken.



Zo is er binnenkort ook een CO2-heffing voor bedrijven met uitstoot: Invoering CO2-heffing industrie vanaf 2021
 
Nee, als een bedrijf het meent met CO2-reductie, en die dingen worden gemeten, dan ga je als aankoper zo een dingen niet maken.

De lokale klusjesman met zn busje ligt er nog niet zo wakker van, maar grote bedrijven met publieke belichting sturen hun beleid naar bijvoorbeeld Sustainable Development Goals, zijn onderhevig aan het emissiehandelsysteem of hebben andere lokale en internationale redenen om hun emissies te beperken.



Zo is er binnenkort ook een CO2-heffing voor bedrijven met uitstoot: Invoering CO2-heffing industrie vanaf 2021
Vast met ontheffing voor Shell c.s.
 
Tegen dan gaan we dan wel eisen dat ze elektrisch verwarmen, of met andere ideeën komen.

Wanneer 90% elektrisch rijdt, ga je net zoals een roker een paria zijn.

Nu al zijn er bedrijven en overheden die bepaalde vormen van CO2-vermindering in hun tenders opnemen. Dat zal zich verder blijven zetten.

Bij ons rondje Bordeaux was ik in eerste instantie erg verheugd, overal stonden helikopters soms wel twee per landgoed....
Hoe wisten de grote wijnboeren dat ik groot in ging slaan die dag bij de proeverij?

Echter de helikopter was helemaal niet van de wijboer die net zijn buitenvrouw daarmee imponeert.
Het was simpele besparing...... voor de grote wijnboeren is het kaarsjes laten branden veel te kostbaar. Veel voordeliger was elke anderhalf uur de helikopter even laag boven de ranken laten vliegen, door de vermenging van de lucht bevriest de boel niet meer...
 
Hoe schrijf ik een bericht in subsidieformat:
Titel: “Bakfiets op waterstof”

Foto: Suggestie wekken van een productierijp exemplaar door een bakfiets te voorzien van een sticker “Ik rij op waterstof” en deze te positioneren tegen een achtergrond van bestaande infrastructuur (treinstation, trolleybus)

Clickbait toevoegen: tussenkop “Hydrogen-powered cargo-bike can overtake Tesla”

En dan in de tekst goed verstoppen dat het ding natuurlijk helemaal nog niet bestaat maar op 1 februari slechts “de ontwikkeling start”.

 

Attachments

  • 9DFA0D94-D372-47B3-94CB-3D6B6EFCEF32.jpeg
    9DFA0D94-D372-47B3-94CB-3D6B6EFCEF32.jpeg
    245.1 KB · Views: 40
Hier wat meer genuanceerde info: een stageproject van 2 studenten, voor een bedrijfje van 2 man.


Dit vind ik ook wel hilarisch: een step op waterstof. Ja, dat ziet er inderdaad handiger uit dan elke dag aan een stopcontact hangen 🤣

h2 step.jpg
 
Vast met ontheffing voor Shell c.s.
Ontheffing is voor de Shell niet genoeg. ;) Subsidie, dan pas komen ze in aktie, en daarvoor hebben ze hun lobby in den Haag en Brussel (EU).


Lobbyist.png


Maar om op het onderwerp van dit draadje terug te komen:

De zilvervloot moet uit Brussel opstomen naar Zeeland: handenvol geld om de industriebedrijven te laten overschakelen op groene waterstof
 
Hier wat meer genuanceerde info: een stageproject van 2 studenten, voor een bedrijfje van 2 man.


Dit vind ik ook wel hilarisch: een step op waterstof. Ja, dat ziet er inderdaad handiger uit dan elke dag aan een stopcontact hangen 🤣

View attachment 659402

Het compacte van een elektrische step is ook meteen teniet gedaan hierdoor!
 
Blijkbaar probeert Toyota nog steeds die brakke Mirai te verkopen in NL. Gisterenavond hoorde ik een reclame voorbij komen waar ze ook nog eens claimen dat de lucht schoner uit de auto komt dan dat ie erin gaat. (Waar heb ik die onzinnige claim eerder gehoord?)
Het zou trouwens wel kunnen kloppen, maar dat is ook meteen de reden dat je de brandstofcel na 150.000km kan wegflikkeren. Omdat ie helemaal vol zit met troep die de Mirai opzuigt uit de uitlaten van de Audi diesels voor 'm.
 
Blijkbaar probeert Toyota nog steeds die brakke Mirai te verkopen in NL. Gisterenavond hoorde ik een reclame voorbij komen waar ze ook nog eens claimen dat de lucht schoner uit de auto komt dan dat ie erin gaat. (Waar heb ik die onzinnige claim eerder gehoord?)
Het zou trouwens wel kunnen kloppen, maar dat is ook meteen de reden dat je de brandstofcel na 150.000km kan wegflikkeren. Omdat ie helemaal vol zit met troep die de Mirai opzuigt uit de uitlaten van de Audi diesels voor 'm.

Lang gelden idd een (reclame) filmpje gezien van een oude 2-takt Saab met een slang vanaf de uitlaat naar een luchtfilter van een nieuw model Saab.
De nieuwe Saab zuiverde op deze wijze de sterk vervuilde uitstoot van de oude 2-takt. :p