Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Weer prijsverlaging Tesla, 14-04-2023

This site may earn commission on affiliate links.
Mond tot mond reclame. Of toch de 21e eeuw versie ervan.
Mijn opmerking was natuurlijk een beetje provocerend kort door de bocht.
Correcter is: Tesla doet (bijna) niet aan betaalde marketing.
Natuurlijk zal er wel zo iets zijn als een marketing/communicatie-manager. Er moet ook ruimte gekocht worden op autosalons, events, pop-up stores…
Ik hapte niet @Phil V 😀

Maar klopt, er moet toch iets of iemand zijn. Maar is dit nu echt slim, twee keer kort achter elkaar? Iemand die in november jl heeft gekocht voelt zich dubbel genaaid. Iemand met interesse en met verstand hapt nu ook niet en wacht verdere prijsdalingen af. Niet de leaserijder maar degene die zelf moet dokken. Enfin, we gaan het zien.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik hapte niet @Phil V 😀

Maar klopt, er moet toch iets of iemand zijn. Maar is dit nu echt slim, twee keer kort achter elkaar? Iemand die in november jl heeft gekocht voelt zich dubbel genaaid. Iemand met interesse en met verstand hapt nu ook niet en wacht verdere prijsdalingen af. Niet de leaserijder maar degene die zelf moet dokken. Enfin, we gaan het zien.
in België zijn het werknemers met een lease kar of zelfstandigen die EV rijden (99%). Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel zelfstandigen kwaad zijn op Tesla wegens mogelijke herverkoopwaarde binnen x jaar. Auto kan aan 100% (of 120%) afgeschreven worden, met herverkoopwaarde ben ik niet bezig en ik denk dat dit geldt voor de meeste zelfstandigen.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Eens. Maar hangt er ook een beetje vanaf. Er zijn ook zat auto’s die redelijk stabiel zijn en zelfs stijgen in waarde.
Andere merken vermommen prijsverlagingen in fleet kortingen. Is dat beter?
Mijn zoon kan op zijn werk in lijn met zijn niveau een Mercedes EQB 7 plaatsen bestellen die qua catalogusprijs 62K kost.
Voor een Tesla MY AWD van 48000€ zit hij op een niveau te laag.
Betekent dus dat de MB na fleet korting onder de 48K zit.
 
Andere merken vermommen prijsverlagingen in fleet kortingen. Is dat beter?
Mijn zoon kan op zijn werk in lijn met zijn niveau een Mercedes EQB 7 plaatsen bestellen die qua catalogusprijs 62K kost.
Voor een Tesla MY AWD van 48000€ zit hij op een niveau te laag.
Betekent dus dat de MB na fleet korting onder de 48K zit.

Is de "catalogusprijs" bepalend of de "maandelijkse kosten" van de betreffende auto?
In het laatste geval is de ingeschatte (of gegarandeerde) restwaarde wellicht van grotere invloed.

Edit: zie #65 😄
 
Andere merken vermommen prijsverlagingen in fleet kortingen. Is dat beter?
Mijn zoon kan op zijn werk in lijn met zijn niveau een Mercedes EQB 7 plaatsen bestellen die qua catalogusprijs 62K kost.
Voor een Tesla MY AWD van 48000€ zit hij op een niveau te laag.
Betekent dus dat de MB na fleet korting onder de 48K zit.
idem bij het bedrijf waar ik momenteel consult, werknemers kunnen kiezen tussen een Tesla Y rwd en een BMW ix3, verschil cataloog is 25k euro dus BMW moet gigantische fleet kortingen geven.
 
idem bij het bedrijf waar ik momenteel consult, werknemers kunnen kiezen tussen een Tesla Y rwd en een BMW ix3, verschil cataloog is 25k euro dus BMW moet gigantische fleet kortingen geven.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke leasemij's dit zijn.
Grote kans dat die over 3-5 jaar in hele grote financieringsproblemen gaan komen als ze gokken op de inruilwaarde.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Of ze schatten de TCO van de Tesla hoger dan die van de MB...
Bij MB kunnen ze om te beginnen al 2 keer per jaar op onderhoud.
Verbruik ligt ook veel hoger bij de EQB.
De panne-historiek bij de MY is heel positief, wel nog kort. Die van de EQB is nog een onbekende, al is het Mercedes natuurlijk. Perceptie zal dus ook positief zijn. Al was hun eerste hybride, de E300 een ramp.

Inruilwaarde op basis van emo-argumenten is misschien wel een punt (Mercedes imago). Maar geldt dat binnen 4 of 5 jaar nog?
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Om even een beeld te schetsen.









Het is pas het begin
Fasten seat belts.
Het houdt niet op.

 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke leasemij's dit zijn.
Grote kans dat die over 3-5 jaar in hele grote financieringsproblemen gaan komen als ze gokken op de inruilwaarde.
niet enkel ix3 maar ook bvb EQB. Denk niet dat het de leasemij zijn die het risico nemen maar BMW en MB die kost wat kost hun traditioneel marktaandeel willen beschermen op de bedrijfsmarkt door gigantische kortingen te geven aan de leasemij
 
niet enkel ix3 maar ook bvb EQB. Denk niet dat het de leasemij zijn die het risico nemen maar BMW en MB die kost wat kost hun traditioneel marktaandeel willen beschermen op de bedrijfsmarkt door gigantische kortingen te geven aan de leasemij
Het is bekend dat Audi ook de Etron 50 en 55 met 35% korting heeft aangeboden aan leasemaatschappijen.
Op auto's waarop ze al verlies maken, kan dit natuurlijk nooit lang goed blijven gaan.