Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Weer prijsverlaging Tesla, 14-04-2023

This site may earn commission on affiliate links.
‘Willen jullie meer of minder Tesla’s’….. 🤪

We oriënteren ons op vervanging van de Kia e-Niro (ik) en Tesla M3 LR AWD (vrouw). Mijn vrouw heeft haar keuzes al teruggebracht tot een nieuwe 3 of Y.
Vanwege hogere bijtelling ga ik de mijne alleen zakelijk rijden. Ik wil dan ook geen cent meer betalen. Budget is niet riant en werkgever heeft transitie nog niet door 🙈🙈🙈. Maar ik verwacht dat met de huidige prijzen een m3 RWD binnen bereik/budget gaat vallen. Dan is het een no brainer…..
Dus ik zeg ‘meer Tesla’s’. 😅
 
  • Like
Reactions: ERvee and Phil V
En dan komt het ‘remmende voorsprong’ effect.
We zien nu al opmerkingen komen, met ‘je ziet ze overal’.
Tesla rijders beginnen grijze muizen te worden die (terecht weliswaar) kiezen voor de gemakkelijkste weg zonder inbreng van enige creativiteit. Gewoon voor de beste prijs kwaliteit. Ik vind dat perfect, maar velen die zo veel geld uitgeven niet.
De tuning en wrapping markt bloeit. Dat merken we hier ook. Om zo de wagen toch maar enigszins uniek te maken.
Extra spoilers (waarom begot?), gefumeerde lichten, spatlappen, verlagen, andere wielen, wielschijven, metal pedals, interieur wrappen…
Ik wil zo gemakkelijk, comfortabel veilig en milieuvriendelijk mogelijk van A naar B voor de beste prijs. Mijn MY is daar perfect voor af fabriek.
Dat je ze overal ziet, is juist een voordeel. De mensch heeft nogal de neiging om zich te gedragen als kuddedier. Toen ik nog jong was, kozen we bijna allemaal voor een golf als leasert, en bij de start van een gezin voor een Volvo of BMW. Tesla lijkt binnen een decennium doorgegroeid te zijn naar main stream. En dat is echt niet alleen vanwege bijtellingsregels.
 
Dat je ze overal ziet, is juist een voordeel. De mensch heeft nogal de neiging om zich te gedragen als kuddedier. Toen ik nog jong was, kozen we bijna allemaal voor een golf als leasert, en bij de start van een gezin voor een Volvo of BMW. Tesla lijkt binnen een decennium doorgegroeid te zijn naar main stream. En dat is echt niet alleen vanwege bijtellingsregels.
heeft in mijn opinie weinig te maken met kuddegedrag, e krijgt momenteel veel waar voor uw geld bij Tesla in het 40k-50k segment. Als je het gewoon objectief bekijkt dan is een 3 of Y gewoon veel auto voor die prijs vergeleken met andere merken. Bij tesla moet je ook geen jaar wachten op uw auto, zal ook een rol spelen, belachelijke leveringstermijnen bij andere merken voor bepaalde modellen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mooie ontwikkeling. Over 2 jaar mag ik weer kiezen en een echte keuze is er niet meer als dit zo blijft (de Ioniq6 vind ik wel erg mooi uitzien). Wel zuur voor de eigenaren. Hoe mooi het ook is, ik geloof niet dat de marketing manager van Tesla op Harvard heeft gezeten.

Binnen een paar jaar wordt op Harvard gedoceerd wat Tesla nu doet en de afgelopen jaren heeft gedaan.
 
Om even een beeld te schetsen.









Het is pas het begin
Fasten seat belts.
 
Besef je dat alle auto's (dus niet alleen Tesla's) minder waard zijn geworden na de prijsverlaging?

Of moet dat nog indalen?
Misschien moet ik voor jou iets duidelijker zijn. Ik bedoelde.. elektrische auto’s. Jouw voorbeeld is voornamelijk een prijsoorlog tussen de elektrische auto’s van diverse fabrikanten. Op mijn benzine auto ben ik geen 10k lichter in 7 maanden.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Misschien moet ik voor jou iets duidelijker zijn. Ik bedoelde.. elektrische auto’s. Jouw voorbeeld is voornamelijk een prijsoorlog tussen de elektrische auto’s van diverse fabrikanten. Op mijn benzine auto ben ik geen 10k lichter in 7 maanden.


Haha niet zo gek op een Tesla en EV forum 😂

overigens raak je een ICE binnenkort helemaal niet meer aan de straatstenen kwijt, de vraag daarnaar zal instorten en het aanbod zal rechtevenredig toenemen.

Die ‘Demand Destruction’ zie je nu al gebeuren.
 
Last edited:
Hmm, de ‘not a crash test’ CyberTruck video had alleen op Twitter al 75 miljoen views.

Hoe noemen we dat dan?
Mond tot mond reclame. Of toch de 21e eeuw versie ervan.
Mijn opmerking was natuurlijk een beetje provocerend kort door de bocht.
Correcter is: Tesla doet (bijna) niet aan betaalde marketing.
Natuurlijk zal er wel zo iets zijn als een marketing/communicatie-manager. Er moet ook ruimte gekocht worden op autosalons, events, pop-up stores…
 
Interessant voor hen die op zoek zijn naar een tweedehands Model S of X of die van de leasemij willen overnemen. Hopelijk scherpt dit de prijs nog wat aan.
 

Attachments

  • Screenshot 2023-04-16 at 22.03.25.png
    Screenshot 2023-04-16 at 22.03.25.png
    81.3 KB · Views: 81
  • Like
Reactions: DamascuS75D