Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees dat toch echt anders, bij 100km/h is 76m de veilige volgafstand, dat staat er letterlijk. Bij delen door 2 heb je slechts de remafstand, maar je hebt ook nog te maken met de reactietijd van gemiddeld 1 seconde...

En het voertuig voor je kan wel degelijk ineens stil staan. Assumption is the mother of all f*ck-ups zeg ik altijd...

Ik weleens meegemaakt dat het voertuig voor me in de slip raakte en vol op een stilstaand object knalde en dus ineens stil stond. Ik hield te weinig afstand maar kon gelukkig de wagen voor me ontwijken door de berm in te sturen, maar anders had ik er zeker achterop gezeten.

Anyway - Jij illustreert mijns inziens precies het probleem, no offense. ❤️
Mwa, als iedereen 55 meter afstand zou houden zouden er al heel veel minder ongelukken gebeuren, wel wat vaker file omdat we een stuk minder wegcapaciteit zouden overhouden. Vandaag weer op gelet er zijn hele volksstammen die 1-2 autolengtes afstand houden, op de rechterbaan, zonder in te halen. Dat vind zelfs ik te weinig met mn 55 meter :).

Wat ik lees is. Je mag de snelheid door twee delen omdat het voertuig voor je never nooit van het ene op het andere moment gaat stilstaan (uitgaand van een normaal overzichtelijke weg, mist en zo heeel ander verhaal) als je begint te remmen als ie voor je begint te slippen verwacht ik geen probleem. Ook ANWB hanteert deze 55m bij 100, blijkbaar ben ik niet helemaal alleen het probleem, ik zit daar met de hele ANWB.
 
Best wel bijzonder dat er zo’n discussie ontstaat op het moment dat iemand zich gewoon aan de maximumsnelheid houd 🤔
Ook al zou @pvkeep te lang links hebben gereden dan nog is het de andere automobilist die te hard rijdt en dus in overtreding is. Volgens mij is er dus geen enkele reden om iets te vinden van het rijgedrag van iemand die zich aan de regels houd, terwijl de andere de wet overtreedt.
(en ja in rijd ook wel eens te hard op de autosnelweg)
Ik ben altijd zo vriendelijk om ook de veiligheid van de bumperklever te willen waarborgen, dus voor zijn/haar veiligheid vergroot ik bij een bumperklever altijd gewoon de afstand tot mijn voorganger. En ja, dan moet ik inderdaad ook wel wat snelheid terugnemen. Dus geen last van vergelijkbare angsten, wel zelfde resultaat.
 
Mwa, als iedereen 55 meter afstand zou houden zouden er al heel veel minder ongelukken gebeuren, wel wat vaker file omdat we een stuk minder wegcapaciteit zouden overhouden. Vandaag weer op gelet er zijn hele volksstammen die 1-2 autolengtes afstand houden, op de rechterbaan, zonder in te halen. Dat vind zelfs ik te weinig met mn 55 meter :).

Wat ik lees is. Je mag de snelheid door twee delen omdat het voertuig voor je never nooit van het ene op het andere moment gaat stilstaan (uitgaand van een normaal overzichtelijke weg, mist en zo heeel ander verhaal) als je begint te remmen als ie voor je begint te slippen verwacht ik geen probleem. Ook ANWB hanteert deze 55m bij 100, blijkbaar ben ik niet helemaal alleen het probleem, ik zit daar met de hele ANWB.
Bij 100km/h heb je na 1 sec al 28m afgelegd, en dan begin je pas met remmen. Blijft er minder dan 30m over als je 55m afstand aanhoudt. Die 30m is wat je al nodig hebt om je snelheid met 50km/h te verminderen, dus van 100km/h naar 50km/h bijvoorbeeld. In mijn ogen is dat helemaal niet zoveel en zelfs te krap als er echt iets onverwachts gebeurt. Wederom, google is your friend, ga maar eens zoeken op filmpjes van idiote ongelukken op de snelweg, voorbeelden genoeg.

Voor het verminderen van de wegcapaciteit bij een afstand van 55m of zelfs 76m ben ik niet bang. Het is juist het continue afremmen en weer optrekken als een harmonica, en het continue wisselen van baan bij druk verkeer wat het allemaal erger maakt. Ik denk dat de doorstroming veel hoger ligt als iedereen bij druk verkeer afstand houdt en dezelfde snelheid onderling blijft aanhouden zonder telkens van baan te wisselen.
 
Bij 100km/h heb je na 1 sec al 28m afgelegd, en dan begin je pas met remmen. Blijft er minder dan 30m over als je 55m afstand aanhoudt. Die 30m is wat je al nodig hebt om je snelheid met 50km/h te verminderen, dus van 100km/h naar 50km/h bijvoorbeeld. In mijn ogen is dat helemaal niet zoveel en zelfs te krap als er echt iets onverwachts gebeurt. Wederom, google is your friend, ga maar eens zoeken op filmpjes van idiote ongelukken op de snelweg, voorbeelden genoeg.

Voor het verminderen van de wegcapaciteit bij een afstand van 55m of zelfs 76m ben ik niet bang. Het is juist het continue afremmen en weer optrekken als een harmonica, en het continue wisselen van baan bij druk verkeer wat het allemaal erger maakt. Ik denk dat de doorstroming veel hoger ligt als iedereen bij druk verkeer afstand houdt en dezelfde snelheid onderling blijft aanhouden zonder telkens van baan te wisselen.
Veilg verkeer nederland : hou 2 seconden afstand (dus 55 M) Afstand houden
ANWB: houd de helft van de snelheid + 10% afstand (dus 55M) (zie screenshot hierboven in mijn eerste post)
Jouw link:
1699601882503.png


75 meter is voor mij oke als je dat wilt doen. 55 is genoeg volgens meerdere bronnen. en nogmaals geen hond op de snelweg houd op dit moment 55 of meer afstand, dus alle filmpjes die je vind van crashes zijn met een 90% zekerheid van mensen die veel minder dan 55 meter afstand hebben gehouden.

Maar ik zal nu stil zijn :) lets agree to disagree :)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Veilg verkeer nederland : hou 2 seconden afstand (dus 55 M) Afstand houden
ANWB: houd de helft van de snelheid + 10% afstand (dus 55M) (zie screenshot hierboven in mijn eerste post)
Jouw link: View attachment 989435

75 meter is voor mij oke als je dat wilt doen. 55 is genoeg volgens meerdere bronnen. en nogmaals geen hond op de snelweg houd op dit moment 55 of meer afstand, dus alle filmpjes die je vind van crashes zijn met een 90% zekerheid van mensen die veel minder dan 55 meter afstand hebben gehouden.

Maar ik zal nu stil zijn :) lets agree to disagree :)
Agree ;)
 
Precies, het schijnt ook mode te worden om als je 2-3 auto voor je hebt die iets langzamer verkeer inhalen, overigens niets mis mee want die mogen ook gewoon inhalen, dat er dan iemand bij auto 3-4, die gewoon netjes afstand houdt tot die voorliggende auto's, een nerveuze bumperklever op 2-3m achter heb gaat krijgen. Als of die auto's daarvoor sneller aan de kant gaan als je de laatste in gevaar gaat brengen.
Dit inderdaad. Alsof alle auto's voor mij opeens in het niets verdwijnen als ik er erg kort achter ga rijden. Vreselijk irritant dit gedrag.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Mwa, als iedereen 55 meter afstand zou houden zouden er al heel veel minder ongelukken gebeuren, wel wat vaker file omdat we een stuk minder wegcapaciteit zouden overhouden. Vandaag weer op gelet er zijn hele volksstammen die 1-2 autolengtes afstand houden, op de rechterbaan, zonder in te halen. Dat vind zelfs ik te weinig met mn 55 meter :).

Wat ik lees is. Je mag de snelheid door twee delen omdat het voertuig voor je never nooit van het ene op het andere moment gaat stilstaan (uitgaand van een normaal overzichtelijke weg, mist en zo heeel ander verhaal) als je begint te remmen als ie voor je begint te slippen verwacht ik geen probleem. Ook ANWB hanteert deze 55m bij 100, blijkbaar ben ik niet helemaal alleen het probleem, ik zit daar met de hele ANWB.
Veilg verkeer nederland : hou 2 seconden afstand (dus 55 M) Afstand houden
ANWB: houd de helft van de snelheid + 10% afstand (dus 55M) (zie screenshot hierboven in mijn eerste post)
Jouw link: View attachment 989435

75 meter is voor mij oke als je dat wilt doen. 55 is genoeg volgens meerdere bronnen. en nogmaals geen hond op de snelweg houd op dit moment 55 of meer afstand, dus alle filmpjes die je vind van crashes zijn met een 90% zekerheid van mensen die veel minder dan 55 meter afstand hebben gehouden.

Maar ik zal nu stil zijn :) lets agree to disagree :)
Dus bij stoppen rij er tegenaan 😇
 

Twee derde Europeanen gebruikt mobiel in de auto, maar iedereen vindt dat anderen slecht rijden

We maken er een potje van op de Europese wegen. De verkeersregels? Die lijken er vooral voor anderen te zijn. En die houden zich er niet goed aan, is de mening van negen op de tien Europeanen. Ze stellen dat niet zijzelf maar 'andere weggebruikers te veel risico nemen'.



M.a.w.: Het is altijd die ander!
 
Zaterdagavond acht uur bij Den Bosch op de A2. Lekker rustig op de weg enzo. Ik hoor graag wie deze gaat goedpraten.
Ah joh ging toch goed, wat is het probleem?
/s

Ik kom bijna dagelijks door de Botlek tunnel. Mad Max is er niets bij. Gaat ook dagelijks mis daar. Komt niet eens meer in de file-meldingen.
Sleepwagen staat permanent klaar. Verbaas me nergens meer over. Helaas.
 
  • Informative
Reactions: NielsA
Gevalletje haast en de rest remt of wijkt maar. Zie dit helaas ook veel te vaak, zeker elke week wel weer eens. En nee, ook deze actie valt zeker niet goed te praten (was dit bij de andere wel het geval dan?).

Ook hoe vaker ik het filmpje met de motorrijder terug zie hoe meer ik niet snap dat de motorrijder niet gewoon naar links gaat met zijn motor en om de auto heen rijdt. Had hem minder moeite gekost denk ik dan met de lampen te flikkeren. Maar de auto had zeker moeten wachten totdat de motorrijder hem rechts inhaalt voordat deze naar de rechterbaan kan.. Tussen de files door rijden is leuk, maar alle verkeersregels schijnen ze dan ook gewoon maar aan de kant te gooien.