Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke auto('s) heb je naast jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
volgens mij had de threadnaam beters kunnen zijn 'welke bijzondere auto's hebben jullie naast je Tesla'. Voordat we straks tig pagina's met grijze muizen hier zien...
;)

Iets tegen mijn Prius ofzo? Ik voel me alvast aangesproken.
Je wil niet weten hoeveel moed het kost om hier publiek toe te geven dat ik die wagen ooit uit vrije wil gekocht heb :)

Maar uiteraard heb je gelijk.
 
Kan het niet laten om wat foto's te plaatsen:

IMG_0840.jpg


IMG_0821.JPG


IMG_0834.JPG


In volledig originele staat, inclusief de pleerolhouder op de hoedenplank! :biggrin:
 
Ja een grijze race-muis heb ik ook er bij.... (Ik kwam er achter dat er websites zijn waar ze even een fijne samenvatting maken van wat er voor je huis hebt staan - inclusief details die ik niet meer hoef weg te shoppen). Anyway: grijze BMW M135i xDrive. En een 45 jaar oude VW t2a (maar die is niet grijs....:biggrin:).

Graag nog even vermelden waar je de autosleutels bewaart...
Ik begrijp het enthousiasme van een autoliefhebber als hij voorbij komt. Het lijkt me wel netjes om de nummerplaten weg te photoshoppen voor je iemand anders z'n wagens en huis op het wereld wijde web gooit. Privacy is in NL al afgeschaft?
 
Graag nog even vermelden waar je de autosleutels bewaart...
Ik begrijp het enthousiasme van een autoliefhebber als hij voorbij komt. Het lijkt me wel netjes om de nummerplaten weg te photoshoppen voor je iemand anders z'n wagens en huis op het wereld wijde web gooit. Privacy is in NL al afgeschaft?

Wat maakt het uit dat het kenteken in beeld is? Daar kun je toch verder niks mee?
 
Wat maakt het uit dat het kenteken in beeld is? Daar kun je toch verder niks mee?

Jan modaal kan daar verder niks mee. Ik vermoed dat mensen met minder goede bedoelingen wel je adresgegevens enzo kunnen achterhalen. Noem het paranoia, maar ik dacht aan car/home jacking.

- - - Updated - - -

De kentekens van mijn auto's zijn op de openbare weg ook voor iedereen zichtbaar. Als ik ze eraf haal met als reden dat ik liever niet heb dat iedereen mijn kenteken kan zien, wordt de politie niet zo blij.

Openbare weg ok, maar daarmee weet het WWW nog niet waar je woont :)
Ah...gewoon doen. Kenteken eraf! Heb je binnenkort een mooi verhaal voor dit forum. :cool:
 
*Binnen een goeie week komt de Tesla MS 85 D er aan !!
*Intussen rij ik al 18 maanden elektrisch : BMWi3 zonder Rex.
* Ik heb ook een VW Touareg 3.O TDI (2010) die ik nu enkel nog zal gebruiken om een aanhangwagen te trekken.
* Mercedes CLK 230 compressor Cabrio (1998) ,235000 km, werd onlangs helemaal opgefrist en wordt gebruikt door de kinderen.
* BMW Z3 (1996), 121000 km. In zeer goede staat. Wordt op dit ogenblik sporadisch gebruikt en staat te koop.....
 
*Binnen een goeie week komt de Tesla MS 85 D er aan !!
*Intussen rij ik al 18 maanden elektrisch : BMWi3 zonder Rex.
* Ik heb ook een VW Touareg 3.O TDI (2010) die ik nu enkel nog zal gebruiken om een aanhangwagen te trekken.
* Mercedes CLK 230 compressor Cabrio (1998) ,235000 km, werd onlangs helemaal opgefrist en wordt gebruikt door de kinderen.
* BMW Z3 (1996), 121000 km. In zeer goede staat. Wordt op dit ogenblik sporadisch gebruikt en staat te koop.....
Hoe zijn je ervaringen mbt de i3 ?
 
Ik ben zeer tevreden van mijn I3.
Sinds ik die heb probeer ik zoveel mogelijk elektrisch te rijden.
De range ligt tussen de 120 en 160 km.
Ik koos er bewust voor om geen Range extender te nemen, omdat ik het meesleuren van een ICE en benzine maar niks vind in een EV.
Voor mijn werk doe ik veel korte afstanden in de stad en dat is ideaal.
Voor verdere bestemmingen is het altijd goed uitkijken naar eventuele laadpunten.
Recent zijn er enkele snelladers bijgekomen in België (CCS charging), waarbij de wagen in 10 min voor ong. 80% wordt opgeladen.
Dit maakt een trip naar Brussel of naar de kust makkkelijker.
De rijprestaties zijn super en het acceleratievermogen is toch ook al indrukwekkend en geeft menig ander bestuurder het nakijken aan de rode lichten. (behalve de Tesla's :tongue:)
Verder werkt het informatica-system zeer goed.
ACC en automatisch parkeren werken feilloos !!
Verder kan je bijna alle commando's van het menu ingeven met de stem. De accuraatheid hiervan verbaast me nog elke dag.
Ik ben benieuwd hoe dit in de Tesla zal zijn, maar ik vermoed dat het daar enkel in het Engels kan ?
Kortom, fantastische wagen. Sindsdien is de aankoop van een ICE uitgesloten en ga ik voor 100 % EV, vandaar dat de Touareg nu plaats moet maken voor de Tesla.
IMG_0671.JPG

Gratis laden : Simon Bolivarlaan Brussel (GDF Suez)
 
Ik vind het maar een vage auto, maar dat ligt waarschijnlijk aan de foto :tongue:
Wel goed om te horen dat zo'n i3 in de praktijk gewoon goed werkt, jammer dat Elon veel zelf wil uitvinden, terwijl veel technologie zo van de plank gepakt kan worden.
 
Last edited:
Ik vind het maar een vage auto, maar dat ligt waarschijnlijk aan de foto :tongue:
Wel god om te horen dat zo'n i3 in de praktijk gewoon goed werkt, jammer dat Elon veel zelf wil uitvinden, terwijl veel technologie zo van de plank gepakt kan worden.
De kwaliteit van de auto is beter dan die van de lens van mijn Iphone :wink:
015204fc6a9144d17dbf72a22a7e2351a140a67d68_00001.jpg

zo, da's iets beter..
Ik denk dat beiden veel van elkaar kunnen leren.
De range en de prestaties en het concept van Tesla zijn zeker een pluspunt.