You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaat vooruit... Na 50km rijden zo laag. s’Morgens superchargen als je thuis niet kunt laden gaat dus twee uur duren...20kWh??
Terecht dat hier een draadje is om gezamenlijk Tesla hierop aan te spreken. Je zou thuis een keer niet kunnen laden en naar een SuC moeten. Ik wil met deze wetenschap geen 85 meer rijden. Nu de vraag wanneer ik mijn P100D niet meer met de volle functionaliteit kan gebruiken. Ik vindt dit ook vreemd want met regen heb je wel 50kW beschikbaar.Mijn S85 staat nu te laden aan een 22kW (32A) paal en laad op 19/32A, ofwel 13kW.
Dit terwijl de accu zo’n 70% vol is. Al staat de auto nu al wel 24u stil, dus de accu is koud.
Maar dit is wel nieuw gedrag, dat zelfs met AC laden de auto al knijpt.
Ik heb ook al gezien dat de auto niet eens tot 90% met de volle 22kW/32A meer wil laden.
Regen duurt maar even en de grens ligt daardoor veel hoger. Elders schreef iemand al dat wanneer hij de berg afrijdt hij de eerste 100den meters wel maximale regen heeft maar kort daarna al niet meer. Komt omdat je dan al eerder aan het laden bent dan aan het regenereren.Ik vindt dit ook vreemd want met regen heb je wel 50kW beschikbaar.
Het lijkt vooral een temperatuur ding te zijn. De accu zal rond de 6c zijn geweest en laad dan dus super langzaam.Terecht dat hier een draadje is om gezamenlijk Tesla hierop aan te spreken. Je zou thuis een keer niet kunnen laden en naar een SuC moeten. Ik wil met deze wetenschap geen 85 meer rijden. Nu de vraag wanneer ik mijn P100D niet meer met de volle functionaliteit kan gebruiken. Ik vindt dit ook vreemd want met regen heb je wel 50kW beschikbaar.
Er schijnt een update in de lucht te hangen.
volle regen pas komt boven 20 graden
AC Charge total: 0 kWh?Ik heb gisteren een rit van 220km gemaakt met mijn S85 en wilde eens kijken wat de CAN bus waardes aan zouden geven.
Ik heb tot 100% geladen in Vlissingen en merkte dat deze bij 98% stopte met laden, toen zag ik het volgende:
View attachment 521173
View attachment 521174
Bij 4.15V stopte mijn auto dus met laden. Dit zou 4.18V moeten zijn meen ik, maar de auto besloot dus eerder al te stoppen.
Daarna heb ik 220km gereden naar Venlo toe om uiteindelijk het volgende te zien:
View attachment 521175
View attachment 521176
Wat ik hier apart vond/vind is het verschil van 19 tot 21mV tussen de cellen in.
Zeker de grote dip die er in zit in het screenshot wat eerder te zien is.
Wel zag ik dat ik met 21% SoC op dit moment volgens het BMS met 89kW zou moeten kunnen laden. (Zie Max Charge).
Omdat het al 22:30 was had ik geen zin meer om nog naar de SuperCharger in Horst te rijden om het ook echt te gaan testen.
View attachment 521177
De aankomende tijd ga ik wat vaker rijden met mijn S85 en toch ook maar eens langs de SuperCharger als deze een lange rit heeft gemaakt en dan kijken wat er uit komt.
Mocht je zelf ook de CAN bus willen uitlezen, zie deze blogpost met wat je nodig hebt: Exploring the CAN bus of my Tesla Model S – Widodh
Ik stond buiten de auto en de Bluetooth connectie met die module is dan niet altijd even sterk.AC Charge total: 0 kWh?
Ik heb tot 100% geladen in Vlissingen en merkte dat deze bij 98% stopte met laden, toen zag ik het volgende: