Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Gespot bij de sauna.
091C8294-F383-422B-98B0-973FBB4EE44A.jpeg
Groeten aan @Unit106.
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Klopt, maar ik zie zelfs forumleden toch weer autopilot noemen. Dat sommige kranten dat onterecht doen, OK. Maar ik dacht nu: even volstrekte helderheid hier! o_O
Inderdaad, had de auto AP gehad en was deze ingeschakeld, dan was heel het ongeluk hoogstwaarschijnlijk niet gebeurd.
Ik denk gevalletje afleiding (scherm/telefoon/vrouw/kind) + onbewust verkeerde pedaal als gevolg van de eerste tik.
 
De klap was dusdanig hard dat het kenteken van de Model S in de deuk van het witte busje te zien is. Wat me bevreemd is dat er geen enkele airbag af lijkt gegaan. Voor een klap van deze orde is dat toch wel curieus lijkt me?

Ik hoop van harte dat de bestuurder niet een forum-lid was en indien wel dan bij deze gelukswensen met deze relatief goede afloop: het had in potentie veel menselijk leed kunnen veroorzaken.

View attachment 412912 View attachment 412913 View attachment 412907 View attachment 412908 View attachment 412909 View attachment 412910 View attachment 412911
Wat betreft de airbags.... al enige tijd geleden (18 januari 2019) een mail gekregen dat de hudige airbags onder garantie vervangen zouden worden omdat er een issue is met de huidige. Dit geldt voor alle Tesla's tussen 2014 -2016.
 
Vanmiddag een grote klap in Almere op de kruising Oplagestraat/Annie M.G. Schmidtweg. Kennelijk wilde de bestuurder of de Tesla Model S niet met de bocht mee naar rechts en is daarna rechtdoor over het gras en door de haag, tussen een lantaarnpaal en een boom door (threading the needle) richting een bedrijfspand gereden. Hierbij werd een wit busje 20 meter verderop gebeukt en werd een Golfje met zn hele voorkant het bedrijfspand in geduwd. Een forse klap, het mag een wonder heten dat de bestuurder plus een vrouw en een kind op het eerste gezicht geheel ongeschonden uit de auto zijn gestapt. Ook in en om het bedrijfspand zijn zo te horen geen gewonden te betreuren, alleen forse blikschade en schade aan het pand. De brandweer heeft de hoogspanningskabels losgeknipt en is verder onverrichterzake naar huis gegaan, wat ik op zich best opmerkelijk vond. Had verwacht dat ze de auto meteen in een dompelbadje zouden stoppen.

De klap was dusdanig hard dat het kenteken van de Model S in de deuk van het witte busje te zien is. Wat me bevreemd is dat er geen enkele airbag af lijkt gegaan. Voor een klap van deze orde is dat toch wel curieus lijkt me?

Ik hoop van harte dat de bestuurder niet een forum-lid was en indien wel dan bij deze gelukswensen met deze relatief goede afloop: het had in potentie veel menselijk leed kunnen veroorzaken.
Volgens een collega's die dat in de buurt woont hebben ze er inmiddels voor gezorgd dat het niet nog een keer kan gebeuren :D
IMG-20190602-WA0000.jpg
 
*slightly off-topic maar kan geen geschikt bestaand draadje vinden*

Ja, ik was het die vandaag Oosterhout (N-Br)-Dishoek-Oosterhout heeft gereden en met 19% batterij thuis aankwam. Model S 75D. Airco vol aan, sportief gereden achter kennis aan waarvan ik vermoed dat hij wilde zien of ik leeg zou rijden. Parking (met laadpaal) vol dus andere parking zonder paal. ‘Is dat een probleem voor je?’ vroegen ze sardonisch lachend. ‘Nee hoor, Dishoek op en neer redt hij wel hoor. Het is een Tesla, geen Audi’ grapte ik maar ik kneep hem stiekem wel.

Ik ben waarschijnlijk door de hitte geholpen want met 19% thuis aankomen vind ik voor zo’n stuk echt een prestatie. Hulde aan Tesla, hopelijk over een paar maanden mijn vierde referral binnen ;)
 
Ik vind dat we dit duiveltje (range anxiety) toch echt in een groot vat wijwater moeten verdrinken.

In de navigatie zie je hoeveel echte km nog af te leggen zijn; in de "typical range" in het dashboard zie je hoeveel range je zogezegd nog hebt. Hou gewoon het verschil bij (10%, 20%, whatever) en maak dat je steeds 110%, 120% of whatever steeds overhoudt, inzake het verschil tussen typical range en echte kilometers. Ben je 20% meer aan 't verbruiken (in echte kilometers) en gaat typical range dus onder de 120% van nog af te leggen afstand, rijd dan gewoon wat trager - zelfs 5km/u of 10km/u minder snel rijden zal je veelal terug op 'proportie' helpen.

In mijn ervaring werkt dit altijd (en kan je alzo letterlijk met 1 km autonomie aankomen).

Ik hoor andere verhalen (van mensen die met 20 km range zijn stilgevallen) maar ik kan me daar met zes jaar ervaring met geregeld aankomen met 1 km range echt niets bij voorstellen :).

Misschien vloerden ze het acceleratiepedaal tijdens de laatste kilometers (wellicht geen goed idee), of anders was die "20 km range" gewoon de range toen ze de laatste keer ernaar keken, een half uur of zo voor ze stilvielen...

De vrouw van Tom van Talking Tesla (heel leuke podcast, in onze wagens gratis via TuneIn te beluisteren) viel aldus stil op enkele honderden meters van een SuC. Ik vroeg aan Tom hoe dat kwam: plots van 20km range naar nul gegaan? Niet opgelet? Voor de eerste maal geen antwoord gekregen op mijn vragen/commentaar bij Talking Tesla (zelfs niet per e-mail).

Mijn ervaring is dat je zolang je de proportie tussen typical range en echte afgelegde kilometers in het oog houdt én respecteert, er niets verkeerd gaat en je (desnoods) zelfs met 1 km autonomie kan aankomen (natuurlijk ook liever met 20km, voor het geval je een afslag mist of zo, maar 1 km werkt ook). Al vele tientallen keren gedaan sedert 2013.

Jullie ervaring kan anders zijn (en zend dus geen deurwaarder aan mijn voordeur mocht dat zo zijn), maar ik kan me er écht niet bij voorstellen.

(NB: ik heb het hier over het zélf in de gaten houden van de verhouding tussen typical range en echte afgelegde afstand; de waarschuwingen van Tesla zelf (genre "drive less than 110 km/h to reach destination") negeer ik want terzake is hun AI nog niet echt op punt naar mijn smaak).
 
  • Like
Reactions: Tom X
Ik vind dat we dit duiveltje (range anxiety) toch echt in een groot vat wijwater moeten verdrinken.
.....
(NB: ik heb het hier over het zélf in de gaten houden van de verhouding tussen typical range en echte afgelegde afstand; de waarschuwingen van Tesla zelf (genre "drive less than 110 km/h to reach destination") negeer ik want terzake is hun AI nog niet echt op punt naar mijn smaak).
Leuk, die rekensommetjes :). Ik gebruik op lange ritten altijd de energy-app > trip. Werkt briljant, iedere keer weer, en ook daar kun je goedbedoelde waarschuwingen van Tesla gewoon negeren.

En terug on-topic.