Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vrees dat deze Model Y in Leidschendam total loss is. Iemand van hier?
1705315447776.png
 
Ik vrees dat deze Model Y in Leidschendam total loss is. Iemand van hier?
Heftig. Hoe heeft het kunnen gebeuren? Lijkt op uitglijder in de bocht.
Geen idee. Ik was er niet bij. Het was vanochtend wel glad en je hebt daar een flauwe bocht naar links.
1705326256676.png


Zo te zien is het een gloednieuwe auto. Het kenteken begint met een X als ik me niet vergis.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Zomerbanden, niet doen jongens, zo'n Tesla is zwaar en je hebt niet al te veel gladheid nodig, heb ik met de S ervaren. Ik heb zelf nog geen winterbanden aangeschaft en rij dan gewoon niet als er sneeuw ligt en veel voorzichtiger onder de 7 graden. Uiteraard komen die nog wel en normaal heb ik ze er ook onder van november tot maart.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Regeneratief remmen is een nadeel bij gladheid en sneeuw. Heb ik vorige winter in Duitsland mogen ervaren. Los laten van de wattpedaal is het equivalent van in de remmen gaan en dat is ten stelligste af te raden op sneeuw. Zou leuk zijn als er een winter modus is of de mogelijkheid om regeneratief remmen in deze situatie/periode te verminderen.
 
Volgens mij sinds twee jaar bestaat het “icy weather” icoontje. Dit gaat branden bij lage temperaturen en geeft aan dat acceleratie en regeneratief remmen zijn aangepast aan gladheid. Voor die tijd liet ik overigens het stroompedaal wat rustiger omhoog komen en begon iets eerder met vertragen. Dat werkte ook.
 
Volgens mij sinds twee jaar bestaat het “icy weather” icoontje. Dit gaat branden bij lage temperaturen en geeft aan dat acceleratie en regeneratief remmen zijn aangepast aan gladheid. Voor die tijd liet ik overigens het stroompedaal wat rustiger omhoog komen en begon iets eerder met vertragen. Dat werkte ook.
icoontje: zal er de komende dagen eens op letten, maar is me vorig jaar alvast niet opgevallen.
ondertussen vertragen we ook wat vroeger, maar de eerste keer was het wel even schrikken.
 
Regeneratief remmen is een nadeel bij gladheid en sneeuw. Heb ik vorige winter in Duitsland mogen ervaren. Los laten van de wattpedaal is het equivalent van in de remmen gaan en dat is ten stelligste af te raden op sneeuw. Zou leuk zijn als er een winter modus is of de mogelijkheid om regeneratief remmen in deze situatie/periode te verminderen.
Eventueel met die S3XY buttons eenvoudig in te stellen; 100-75-50-25%
Ik vond dit al een fijne optie wanneer iemand in mijn auto rijdt die te bruusk laat regenereren. Maar met de gladheid is het ook veiliger
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Regeneratief remmen is een nadeel bij gladheid en sneeuw. Heb ik vorige winter in Duitsland mogen ervaren. Los laten van de wattpedaal is het equivalent van in de remmen gaan en dat is ten stelligste af te raden op sneeuw. Zou leuk zijn als er een winter modus is of de mogelijkheid om regeneratief remmen in deze situatie/periode te verminderen.
Klopt, gisteren nog meegemaakt in Duitsland, rij nochtans al 8 jaar met meestal one pedal. Ik verschrok ervan, mijn metgezellen werden lijkbleek.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Volgens mij sinds twee jaar bestaat het “icy weather” icoontje. Dit gaat branden bij lage temperaturen en geeft aan dat acceleratie en regeneratief remmen zijn aangepast aan gladheid. Voor die tijd liet ik overigens het stroompedaal wat rustiger omhoog komen en begon iets eerder met vertragen. Dat werkte ook.
Is dat ijs symbool niet gewoon dat de accu koud is en je daardoor niet de stroom kan gebruiken die er wel in zit?
 
Deze middag zijn we met de ELONMUSK nummerplaat aan de kant gezet door "de polizei". Die even wouden controleren of de nummerplaat wel legaal was. 4 agenten rond de auto. Maar na controle leek voor hen alles in orde, en konden we verder naar de Giga Factory rijden.
View attachment 1010542View attachment 1010543

Ok…. Dus dat is de reden waarom de reis met een EV langer duurt dan met een ICE 🤔