Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Geiranger is betalend, 50 kronen. Ik heb het niet geprobeerd, was helemaal niet nodig om te laden. Ik post nog wat meer info als ik terug ben, ergens begin volgende week :)
Vorig jaar roadtrip Noorwegen, net open en we konden alleen maar betalen met bier en wijn ;-)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    529.7 KB · Views: 55
Veel beweging in Noorwegen van forummembers blijkbaar. :rolleyes:
Zie je er nog andere auto's dan Tesla? :D
Na omgeving Oslo en Lillehammer nog maar weinig Tesla's gezien. Stuk of 5 afgelopen week. Valt dus mee. Vanmiddag even bij de Suc in Aurland wezen kijken en daar stonden er 2 te laden bij de 6 stalls.

In Lillehammer 4x geladen en daar was de bezetting tussen de 1 en 6 stuks van de 10 beschikbare plaatsen.
 
Ik ben sinds dinsdag terug van een week Noorwegen, 4700km gedaan. De route die ik gevolgd heb: Copenhagen - Gothenburg - Oslo - Lillehammer - Dombas - Sandane - Bergen - Kristiansand. Van daar de ferry genomen naar Hirtshals en dan terug naar huis. Alles op SuC gedaan, ging perfect.

Langste stuk was Aspoya naar Sandane, waar ik ben omgereden langs de Trollstigen en de Geiranger fjord. Ik was vertrokken met 99%, en had in Sandane nog +- 20% over, zonder te letten op verbruik (90D)

Was een zalige week, ben alleen gereden zonder ook maar iets te plannen. Van van SuC naar SuC gereden en een camping gezocht tegen de avond, heel ontspannend reizen :)
 
Ik ben sinds dinsdag terug van een week Noorwegen, 4700km gedaan. De route die ik gevolgd heb: Copenhagen - Gothenburg - Oslo - Lillehammer - Dombas - Sandane - Bergen - Kristiansand. Van daar de ferry genomen naar Hirtshals en dan terug naar huis. Alles op SuC gedaan, ging perfect.

Langste stuk was Aspoya naar Sandane, waar ik ben omgereden langs de Trollstigen en de Geiranger fjord. Ik was vertrokken met 99%, en had in Sandane nog +- 20% over, zonder te letten op verbruik (90D)

Was een zalige week, ben alleen gereden zonder ook maar iets te plannen. Van van SuC naar SuC gereden en een camping gezocht tegen de avond, heel ontspannend reizen :)

Wat een gave route en alles via SuC! Super bedankt voor de info. Mooi foto's ook:)
 
IMG_20160810_181945.jpg

IMG_20160810_121308.jpg


In Geiranger opgeladen twee dagen geleden. Kost idd 50 kronen, prima!. Betalen bij de receptie. Stond nog een zwarte NL tesla...wie?
Geiranger is de enige plek in Noorwegen die ik gezien heb met zoveel oplaadpunten. Voor de rest is het wel wat magertjes met de laadpunten. Bij de Rema1000 supermarkt kan je vaak gratis laden. De fortran laadpunten kreeg ik niet gestart, maar met een belletje naar het service nummer kunnen ze het aanzetten . Ik kan met mijn roadtrip niet zonder de Fivari oplader. Alleen op de sucs zal te veel omrijden zijn. Mocht iemand die nog willen lenen...let me know. Het is een geweldige rijervaring verder! Nu de zon nog....
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
View attachment 189887
View attachment 189888

In Geiranger opgeladen twee dagen geleden. Kost idd 50 kronen, prima!. Betalen bij de receptie. Stond nog een zwarte NL tesla...wie?
Geiranger is de enige plek in Noorwegen die ik gezien heb met zoveel oplaadpunten. Voor de rest is het wel wat magertjes met de laadpunten. Bij de Rema1000 supermarkt kan je vaak gratis laden. De fortran laadpunten kreeg ik niet gestart, maar met een belletje naar het service nummer kunnen ze het aanzetten . Ik kan met mijn roadtrip niet zonder de Fivari oplader. Alleen op de sucs zal te veel omrijden zijn. Mocht iemand die nog willen lenen...let me know. Het is een geweldige rijervaring verder! Nu de zon nog....
wij rijden vandaag richting lillehammer volgende week zitten we in jou buurt ;-)

idd de fivari was onontbeerlijk... hier in oslo gewoon aan de shucko gehangen , geen chademo gebruikt tot nog toe
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt