Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zéér hoge vampire drain?

This site may earn commission on affiliate links.
Dit zou wel eens kunnen komen doordat er geen standby powersupply is bij de oudere modellen?





Regarding MCU2 upgrade. You have earlier mentioned that updating to MCU2 in cars with no standby supply would lead to larger vampire drain. I think earlier you mentioned that this was implemented in mid '15.
My 70D S' birthday was on 3. jul 2015, has my car a standby supply - I'm considering upgrading to MCU2

There are updated pumps that are a little quieter, but internally seem to be the same just more mass to absorb sound around them. Not 100% sure why they would replace them with regard to a slow supercharging complaint... unless it was an issue with something not reporting in as it should causing the thermal management system to be more cautious...... or just a "look, we did something" type of "fix".


I believe these started going into 90 packs first, then eventually in all refresh cars and all X's. If I had to bet, your 70 does not have one.
 
Bjorn heeft een item gemaakt over zijn model s P85 waar de vampire drain dramatisch is. Er gaan geruchten rond dat het overstappen naar MCU2 dit tot gevolg kan hebben. Zelf heb ik de ervaring dat als bij MCU1 energie besparing aan staat maar toch het vinkje always connected aan staat dat de drain significant is. Na het uitschakelen van de always connected lijkt het allemaal weer normaler te zijn.
Mijn X heeft ook nog een MCU1 met energie besparing en always connected aan verlies ik ongeveer 1% per dag. Gebruikt always connected veel?
Wat is de drain bij een MCU2?
 
Mijn X heeft ook nog een MCU1 met energie besparing en always connected aan verlies ik ongeveer 1% per dag. Gebruikt always connected veel?
Wat is de drain bij een MCU2?
De MCU2 is vorige week donderdag geïnstalleerd en ik moet helaas de drain bevestigen. Van circa 1% per dag, heb ik nu 3% in een dag. Teslamate geeft dit ook goed aan:

De auto wordt nu ieder uur wakker i.p.v. een diepe slaap van 6 tot 8 uur.
1635743981550.png
 
Last edited:
De MCU2 is vorige week donderdag geïnstalleerd en ik moet helaas de drain bevestigen. Van circa 1% per dag, heb ik nu 3% in een dag. Teslamate geeft dit ook goed aan:

De auto wordt nu ieder uur wakker i.p.v. een diepe slaap van 6 tot 8 uur.
View attachment 727973

Probeer eens je wifi netwerken te verwijderen en kijken of je auto dan wel blijft slapen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
De MCU2 is vorige week donderdag geïnstalleerd en ik moet helaas de drain bevestigen. Van circa 1% per dag, heb ik nu 3% in een dag. Teslamate geeft dit ook goed aan:

De auto wordt nu ieder uur wakker i.p.v. een diepe slaap van 6 tot 8 uur.
View attachment 727973
Geeft teslamate zelf geen drain? Ik heb zelf Teslamate nog niet geprobeerd maar wel wel Tezlab en Eevee en bij beide ga ik van 1 % naar 3% per dag. Na een wachtwoord reset direkt weer op 1%. ABRP geeft geen problemen maar die pollt natuurlijk ook alleen als je de app of website open hebt.
 
Geeft teslamate zelf geen drain? Ik heb zelf Teslamate nog niet geprobeerd maar wel wel Tezlab en Eevee en bij beide ga ik van 1 % naar 3% per dag. Na een wachtwoord reset direkt weer op 1%. ABRP geeft geen problemen maar die pollt natuurlijk ook alleen als je de app of website open hebt.

ABRP polt zo ver ik weet ook als je de app/website niet open hebt. Ze gebruiken juist deze gegevens om laad en verbruiks gegevens te aggregeren.

Teslamate gebruikt dacht ik de streaming API. Deze API is super lightweight en zo ver ik weet niet echt een verbruiks monster.

Ik zelf heb ook Teslamate maar ook Teslafi. Teslafi gebruik ik in combinatie met Tasker (Android app) zodat ook met Teslafi de auto z.s.m. in slaap valt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb al meer dan een jaar Teslamate en deze heeft de auto nooit wakker gemaakt of gehouden.
De blackvue camera zorg ervoor dat de auto vaker wakker wordt, maar niet ieder uur. Eerder iedere 4 tot 6 uur.
De Wifi stond uit. De auto blijft ieder uur wakker worden. Dit is ook door Tesla bevestigd en die onderzoeken nu wat de trigger is, om ieder uur wakker te worden.