davandy
Model X 90D Pearl White full option AP2.
Dit betreft enkel particuliere aankopers. Ik denk niet dat er veel Tesla's particulier zijn aangekocht. Eens de aankoopprijs boven de 40.000€ stijgt, zakt het aandeel van de particulier trouwens snel weg, hier in België. Voor bedrijfswagens of zakelijke wagens geldt een andere,nog voordeligere regeling.
Dit betreft ook enkel full electric vehicles en waterstofauto's, dus geen PHEV's.
Dit moet gezien worden in de context van nog altijd aan de gang zijnde oversubsidie aan bezitters van zonnepanelen waarvoor alle Vlamingen sinds kort flink bijbetaln. Men wil absoluut vermijden dat er opnieuw gemeenschapsgeld gaat naar "rijke" mensen.
Ik kan mij wel in de regeling vinden. Met deze maatregel zullen heel wat 2de wagens in een gezin elektrisch worden. Die wagens worden dan in het begin waarschijnlijk typisch gebruikt voor de taxidienst voor de kinderen of de boodschappen met veel korte ritten in de centra van de steden.
Die elektrische "2de wagen" zal spoedig waarschijnlijk meer kilometers afleggen dan de ICE van het gezin.
Dit heeft niks te maken met arm/rijk maar met het stimuleren om groen te rijden.
Met de volgende alinea heb ik het ook moeilijk
"Dit moet gezien worden in de context van nog altijd aan de gang zijnde oversubsidie aan bezitters van zonnepanelen waarvoor alle Vlamingen sinds kort flink bijbetaln"
Wij hebben die zonnepanelen niet voor niks hé, die hebben 25000 euro gekost, terugverdien tijd 20 jaar. Sinds kort betalen we daar nog een boete op van 80 euro per maand omdat ze op ons dak liggen.
Plus nog eens de 100 euro die iedereen moet betalen.