Precies dat was mijn idee, toen ik dit plaatste, augustus 2016Een mini waterstof motor erin leggen om vervolgens nooit te gebruiken. Hebben ze op Aliexpress niet zo kit
Wetsvoorstel uitwerking Autobrief II
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precies dat was mijn idee, toen ik dit plaatste, augustus 2016Een mini waterstof motor erin leggen om vervolgens nooit te gebruiken. Hebben ze op Aliexpress niet zo kit
Uitsluitend te monteren tijdens de RDW keuring, daarna kan-ie naar de volgende klant.Misschien kan Holthausen een werkende mini variant ontwikkelen die in de frunk geplaatst kan worden voor een redelijk bedrag. Eventueel te demonteren ivm vakantie...
Draadje ‘fuelcellclub’ starten ?Uitsluitend te monteren tijdens de RDW keuring, daarna kan-ie naar de volgende klant.
Helemaal geen moeite met het wat terugbrengen van de bijtellingskorting. Een lease-auto is onderdeel van je inkomen en de bijtelling is daar het gevolg van. Ik kan me daar prima in vinden...al begrijp ik gerust wel dat niemand veel belasting wil betalen.
Een cap zetten bij € 50000 is natuurlijk arbitrair, maar ik snap het sentiment prima. De belasting derving per auto wordt wel erg hoog met een 4% over de gehele aankoop.
Helemaal geen moeite met het wat terugbrengen van de bijtellingskorting. Een lease-auto is onderdeel van je inkomen en de bijtelling is daar het gevolg van. Ik kan me daar prima in vinden...al begrijp ik gerust wel dat niemand veel belasting wil betalen.
[...]
Die 22% als tarief inkomstenbelasting vind ik redelijk gezien de % die bij de schijven horen in 2019.
Ja... Het is zelfs nog erger: de basisbijtelling in 2013 was 25%. Dat percentage wordt gehanteerd voor het toepassen van een korting van 18%. Daardoor wordt de bijtelling voor 2013 auto's 7% over de eerste € 50k en 25% over de cataloguswaarde daarboven.Ik heb mijn Model-S in December 2013 gekregen, en dacht nog 5 jaa5 goed te zitten met 4% omdat de 5 jaar verstijkt in de laaste maand van het 4% regime.
Nu vertelde mijn boekhouder mij gisteren dat ik mij vergis, en dat de aanpassing ingaat met het regime van de eerstvolgense maand de NA afloop van de eerste 5 jaar.
Daarmee zou iedereen die zijn Model-S in December 2013 kreeg (en dat er met 508 veel !) dus toch in het 4% / 22% regime vallen.
Klopt dit ?
Koop maar snel een nieuwe.Ik heb mijn Model-S in December 2013 gekregen, en dacht nog 5 jaar goed te zitten met 4% omdat de 5 jaar verstrijkt in de laaste maand van het 4% regime.
Nu vertelde mijn boekhouder mij gisteren dat ik mij vergis, en dat de aanpassing ingaat met het regime van de eerstvolgense maand de NA afloop van de eerste 5 jaar.
Daarmee zou iedereen die zijn Model-S in December 2013 kreeg (en dat er met 508 veel !) dus toch in het 4% / 22% regime vallen.
Klopt dit ?
Was t niet zo dat waterstofauto's nog op 0% bijtelling staan? En je hoeft met je Hesla toch geen dure waterstof te tanken? Kan ik niet gewoon gratis blijven laden bij de SuC's dan?Dan toch maar je Tesla laten ombouwen naar een Hesla om te blijven profiteren van de 4%
Met een Tesla zit je natuurlijk al heel snel boven de € 50.000 - zelfs voor een Model 3 met wat extra's. Boven de € 50.000 betaal je dan jaarlijks 22% over de cataloguswaarde, gebaseerd op de nieuwprijs met BTW. Ik heb even uitgerekend wat dat in mijn geval kost en dat is meer dan € 1500 per maand.
We gaan in ieder geval de EAP achteraf aanzetten.
1.000 euro, dat betekent KIA van toepassing, 36% versnelde afschrijving, daarna investering in vijf jaar afschrijven. Waarschijnlijk houd je er toch wel een paar tientjes op over ;-)Loont dat wel? Je krijgt dan 4% minder bijtelling over 5300eu lagere catalogusprijs. Dat is een netto voordeel van 530eu over 60mnd (bij 52% belastingdruk). De EAP later aanzetten kosten 1000eu extra...
"Bovendien kent de 4 procent bijtelling straks een maximum van zestig maanden, net als voorheen het geval was bij de 14- en 20-procentcategorieën""
Deze begrijp ik niet helemaal......is dat nu niet het geval dan? De bijtelling was toch altijd voor maximaal 5 jaar, waarna de regeling opnieuw bekeken zou worden met de dan geldende regels?
Het gevolg is dat praktisch alle ampera's van 4 jaar of ouder nu hun leven slijten in Spanje. Die van ons gaat volgende maand daar ook naar toe!Nee, niet helemaal waar. Auto's die voor 1 juli 2012 op kenteken zijn gezet kenden geen begrenzing op de duur van de bijtellingskorting. Mijn Ampera van 21 juni 2012 is op dit moment nog steeds bijtellingsvrij. Helaas heeft onze betrouwbare overheid in al haar wijsheid nu toch besloten deze onbeperkte vrijstelling per 31-12-2018 te beperken. Het was mooi voor zolang het duurde...
Alleen waterstof houdt 4% bijtelling over het totale bedrag vanaf 2019. Dus ik zou een Hesla enkel voltanken voor de vakantiereis en verder enkel de SuC's bezoeken. In mijn geval zouden dat maximaal 6x waterstof tanken per jaar zijn. Het is alleen om de 22% boven de 50.000 euro op legale wijze te voorkomen.Was t niet zo dat waterstofauto's nog op 0% bijtelling staan? En je hoeft met je Hesla toch geen dure waterstof te tanken? Kan ik niet gewoon gratis blijven laden bij de SuC's dan?
Het gevolg is dat praktisch alle ampera's van 4 jaar of ouder nu hun leven slijten in Spanje. Die van ons gaat volgende maand daar ook naar toe!