De Belgische e-tron, I-Pace of Taycan rijder moet ik toch wel wijzen op dit:Dat is de waarheid wat geweld aandoen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Belgische e-tron, I-Pace of Taycan rijder moet ik toch wel wijzen op dit:Dat is de waarheid wat geweld aandoen.
Er zijn nogal wat mensen die kwaliteit afmeten aan de hoeveelheid knopjes en schakelaars. Dan kom je bij Tesla tekort.Waar loop je tegenaan dan mbt de kwaliteit? Merkte wel tijdens mijn uitgebreide proefzit dat de stoelverstelling niet zo geruisloos en snel gaat als bv in een porsche of bmw, maar verder vond ik het redelijk premium aanvoelen/ ogen. Ben zelf nogal gevoelig voor kwaliteit en van dit soort berichten krijg ik dan weer koudwatervrees.
Er zijn nogal wat mensen die kwaliteit afmeten aan de hoeveelheid knopjes en schakelaars. Dan kom je bij Tesla tekort.
Ik denk dat je rustig op je eigen indruk af kunt gaan.
Het is al opmerkelijk dat er 4 Ionity locaties zijn (de Belgische overheden zijn notoir traag), maar er is nog geen andere partij die ook al hun netwerk aan het uitbouwen is. Zelfs Allego heeft nog geen +100kW laders in België.Nu wel, maar die bouwen niet voor niks als een gek
Mooi rekensommetje. Bij Tesla staan er 6 tot 24 en bij ALLE anderen 1 of 2 per locatie. Dus 4000 van Tesla en 800 voor ALLE andere merken. Hopen dat de snellader waar je met 5% Soc aankomt niet net voor je neus ingepikt wordt.Dat is de waarheid wat geweld aandoen. Ik gebruik goingelectric.de voor mijn analyse:
Er zijn op dit moment 467 locaties met minstens1, meestel meer, 100kW CCS laders in Europa. Dat zijn nagenoeg evenveel locaties als er SUC (478) zijn voor de niet CCS-aansluiting. SUC met CCS zijn er trouwens 413.
Wie naar het Iberisch schiereiland of ten zuiden van Rome wil, heeft het nog moeilijk, maar in de rest van Europa gaat het laden met een e-tron behoorlijk snel. In die regio's is het SUC-netwerk wel beter uitgebouwd, maar nog niet volledig dekkend.
Geef het nog een jaartje en beide netwerken zijn vergelijkbaar.
Misschien wordt het Tesla-netwerk op iets langere termijn wel opengesteld.
In verhouding tot het aantal voertuigen zal het wel ongeveer overeenkomen.
Dus 4000 van Tesla en 800 voor ALLE andere merken. Hopen dat de snellader waar je met 5% Soc aankomt niet net voor je neus ingepikt wordt.
Ha, maar daar vergeet je even dat al die model 3-tjes ook bij de Ionity's en Fastnedjes terecht kunnen.
In NL komen er daar ook veel want veel werkgevers en ook leasemaatschappijen weigeren om een CreditCard te koppelen aan de SUC's van Tesla en dus kunnen de werknemers alleen snelladen bij de andere leveranciers.
Niemand houd je tegen om je prive credit card te koppelen en dat later via de leasemaatschappij terug te vorderen.
In kilometers per minuut zal de Etron winnen van de MX met de andere twee op achterstand. Nu nog op zoek naar die snellader.Vergelijking van de laadcurves van de vier SUV's met de e-tron in 40' van 10% tot 100% SOC.
Tja allemaal leuk maar ik wil dat batterijpakket nog wel eens zien na 200k kilometer.