You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is precies wat ik aangaf in mijn originele post. Voor de WLTP zal het wellicht niet veel helpen, maar bij wat sportiever rijgedrag of hogere snelheden, dan zal het meer doen. Het gaat uiteindelijk om de range in de praktijk. Ik snap niet waarom die 200kW regen van Audi zo negatief ontvangen wordt. Hoe meer je kunt regenereren, des te beter het is.Het grootste deel, 2/3, speelt zich af bij snelheden tot 50 km per uur. Er zijn maar twee momenten dat er tot 100 en 120/130 km/u wordt geaccelereerd. Dat zet toch geen zoden aan de dijk?
Ik zou het wel fijn vinden als ik de regen zelf een beetje kan bepalen. Nu remt de Tesla bij stadsverkeer vaak erg sterk af, waardoor ik maar weer wat gas bijgeef om niet al ruim voor de stopstreep stil te staan.Ik begrijp helemaal niet waarom constructeurs nu peddles aan het stuur gaan monteren om de regeneratie te regelen. Ik dacht dat we daar al iets voor hadden: het rempedaal.
Haha, die € 4.000 - € 5.000 lijkt me iets te kort door de bocht. Staat er dan ook dat je 6 jaar geen onderhoudskosten hebt? En denk je nu echt dat ze bij Audi automonteurs die normaliter remmenonderhoud doen en oliefilters en distributieriempjes vervangen, aan een e-tron laten werken?Vanochtend in het AD toch een interessant stukje informatie naar de mensen toe:
View attachment 360872
Dat hebben ze bij Audi dan toch weer goed begrepen. Scheelt al snel vier tot vijf mille t.o.v. Tesla, waar voor dat geld MBO-ers tegen medisch specialisten tarief inspecties uitvoeren en voor de hoofdprijs uit de US ingescheepte onderdelen plaatsen.
Waarom zou dat niet kunnen? Ik vermoed dat die paddles gewoon lineair werken en niet een paar fixed standen hebben. Ik vermoed als je de hendel naar je toe trekt dat hij iets meer regenereert en dus harder afremt. Natuurlijk kan dat ook met de rem, maar het lijkt me best relaxt om mijn handen daarvoor te gebruiken. Nu nog het vermogen met de rechterhand en laat die pedalen maar zitten.En die paddles zullen nooit perfect jouw regeneratie-niveau kunnen instellen, dus je gaat nog altijd je pedaal gebruiken. Gewoon geen paddles, en gewoon je rem- en wattpedaal gebruiken waarvoor ze dienen. Of Autopilot het laten doen.
Wat is er zo moeilijk aan een EV dat een automonteur er niet aan zou kunnen werken (met wat lichte bijscholing)? Bij Tesla Duiven werkt gewoon een monteur die daarvoor aan Audi's heeft gewerkt. De beurten zijn juist eenvoudiger, want een hele boel zaken zullen vervangen en het enige (reguliere) werk wat daarvoor terugkomt is het vervangen van de vloeistoffen voor het accupakket. Dat zal ook geen rocket-science zijn. Het blijft vooral een auto.Haha, die € 4.000 - € 5.000 lijkt me iets te kort door de bocht. Staat er dan ook dat je 6 jaar geen onderhoudskosten hebt? En denk je nu echt dat ze bij Audi automonteurs die normaliter remmenonderhoud doen en oliefilters en distributieriempjes vervangen, aan een e-tron laten werken?
Ik heb serieus wel de indruk dat VAG serieus is om de EV echt goed in de markt te zette. Dat zal wellicht met de e-Tron nog niet helemaal lukken, maar ik verwacht dat ze op termijn echt wel een serieuze speler gaan worden.
Natuurlijk wil Audi niet in één jaar om. Dat zou zeer onverstandig zijn vanuit werkelijk elk perspectief. Je koperspubliek moet je mee krijgen, je productiecapaciteit moet je meekrijgen en je wilt natuurlijk geen kinderziektes in je massa model. Heel erg begrijpelijk en ik vind 30% dan ook een ambitieus doel (als het geen marketingpraat is). Investeerders gaan echt niet blij worden als Audi ineens alleen maar EV's gaan maken.Droom gerust lekker door Bugboy. Er is bij Audi alles aan gelegen om de transitie naar EV heel geleidelijk te laten verlopen. Daar is helaas voor hen ook noodzaak toe. Ze hebben simpelweg de accu's niet. Ook de ervaring en de software niet. En als de transitie te snel verloopt verdwijnt de winstgevende fossiele business veel eerder dan de - veel lagere - winst op EV's daarvoor in de plaats komt.
De grote merken zijn allemaal echt al wel bezig met EV's en als ik zie waar VAG nu staat, dan denk ik dat het echt wel goed gaat komen. Het gaat nog jaren duren voordat EV's echt een significant deel van het wagenpark gaan uitmaken.Het is voor hen te hopen dat ze zich niet verslikken in de zeer bedreigende overgang tussen ICE en EV's.
De auto heeft het niet nodig, want je leest genoeg mensen die met minimaal onderhoud naar de 80.000km rijden. Het probleem is een beetje de restwaardegarantie die dit wel verplicht stelt te doen. Ik vind het ook erg onsympatiek om een koper na de aankoop zo'n poot uit te draaien.2600 euro onderhoudskosten in 80K... Hier 300 euro in 41K bij mijn Hyundai Ioniq. Komt binnenkort nog een kleine beurt van 100 euro voor de 45K beurt.
Het gaat er mij om wat een mooi technische oplossing voor effect heeft. Bij de e-tron is dat helaas heel weinig. De ontwerpers en technici hebben de ruimte gekregen om mooie technische deeloplossingen te bedenken. De werkelijke opgave, een uitstekende aerodynamica, is ze niet gegund. De e-tron moest er uitzien als een Audi SUV. Net zo goed als dat een Jaguar iPace er uit moet zien als ... een Jaguar.
Zo lang de marketing afdeling het voor het zeggen heeft, zal dit niet veranderen.
En eerlijk gezegd, het kan ook - nog - niet veranderen. Ik denk dat Jaguar en Audi echt wel een aërodynamisch goed ontworpen auto kunnen leveren. Maar daar gaan mensen voor in de rij staan die ... vervolgens geen benzine auto meer kopen. Een groot aantal EV's kunnen ze door een gebrek aan accu's niet leveren. Zie hier de dilemma's voor 'Big Auto'.
De i-Pace verkoopt goed, omdat die er goed uit ziet en slechts 4% bijtelling heeft en het is de enige optie als je geen Tesla wilt (in het "premium" segment). Volgend jaar is er denk ik vrijwel geen interesse meer in de i-Pace. Voor de e-Tron gaat het ook lastig worden, maar die geef ik net even wat meer kans dan de i-Pace.Ik zie toch dat de Ipace vlot verkoopt, er veel interesse is in de etron en dat er veel mensen een grondige antipathie hebben voor Tesla...
Ik zou het wel fijn vinden als ik de regen zelf een beetje kan bepalen. Nu remt de Tesla bij stadsverkeer vaak erg sterk af, waardoor ik maar weer wat gas bijgeef om niet al ruim voor de stopstreep stil te staan.
Wow. Ben benieuwd wat je dan voor een range gaat overhouden met een aanhanger/caravan.
Of gaat het voor jullie om korte afstanden ?