Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is de waarheid wat geweld aandoen.
De Belgische e-tron, I-Pace of Taycan rijder moet ik toch wel wijzen op dit:

upload_2019-9-25_14-25-57.png
 
Waar loop je tegenaan dan mbt de kwaliteit? Merkte wel tijdens mijn uitgebreide proefzit dat de stoelverstelling niet zo geruisloos en snel gaat als bv in een porsche of bmw, maar verder vond ik het redelijk premium aanvoelen/ ogen. Ben zelf nogal gevoelig voor kwaliteit en van dit soort berichten krijg ik dan weer koudwatervrees.
Er zijn nogal wat mensen die kwaliteit afmeten aan de hoeveelheid knopjes en schakelaars. Dan kom je bij Tesla tekort.
Ik denk dat je rustig op je eigen indruk af kunt gaan.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Er zijn nogal wat mensen die kwaliteit afmeten aan de hoeveelheid knopjes en schakelaars. Dan kom je bij Tesla tekort.
Ik denk dat je rustig op je eigen indruk af kunt gaan.

Helaas MaH, dat heeft niks te maken met knopjes en schakelaars - die kan ik missen als kiespijn. Ik heb het over gele randen in het scherm, scheuren in het leer, rammelende veerpoot, sissende luchtvering, ratelende halfshafts, loslatende achterspoiler en zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
  • Like
Reactions: bugboy
De Belgische e-tron, I-Pace of Taycan rijder moet ik toch wel wijzen op dit:

View attachment 458763

Nu wel, maar die bouwen niet voor niks als een gek ........ teken dat ze allemaal (ionity members) flink willen instappen (infra is key, voor veel zaken overigens). Waarom een dure infrastructuur bouwen ? Omdat dat je verkopen wilt ondersteunen......... maar vooralsnog lopen ze paar jaar achter.
 
Dat is de waarheid wat geweld aandoen. Ik gebruik goingelectric.de voor mijn analyse:
Er zijn op dit moment 467 locaties met minstens1, meestel meer, 100kW CCS laders in Europa. Dat zijn nagenoeg evenveel locaties als er SUC (478) zijn voor de niet CCS-aansluiting. SUC met CCS zijn er trouwens 413.
Wie naar het Iberisch schiereiland of ten zuiden van Rome wil, heeft het nog moeilijk, maar in de rest van Europa gaat het laden met een e-tron behoorlijk snel. In die regio's is het SUC-netwerk wel beter uitgebouwd, maar nog niet volledig dekkend.
Geef het nog een jaartje en beide netwerken zijn vergelijkbaar.
Misschien wordt het Tesla-netwerk op iets langere termijn wel opengesteld.
Mooi rekensommetje. Bij Tesla staan er 6 tot 24 en bij ALLE anderen 1 of 2 per locatie. Dus 4000 van Tesla en 800 voor ALLE andere merken. Hopen dat de snellader waar je met 5% Soc aankomt niet net voor je neus ingepikt wordt.
 
Dus 4000 van Tesla en 800 voor ALLE andere merken. Hopen dat de snellader waar je met 5% Soc aankomt niet net voor je neus ingepikt wordt.

Klopt, in die 4 maanden Kona rijden, reed ik hem nooit ver leeg, gewoon 25-30% en gaan laden, puur omdat ik al paar keer had meegemaakt dat de laders bezet waren (en dan kun je door naar de volgende in NL, buitenland liggen ze wat verder uit elkaar, alsnog pech) en dat is bij Tesla is wel anders, altijd plek. Puur luxe.
 
In NL komen er daar ook veel want veel werkgevers en ook leasemaatschappijen weigeren om een CreditCard te koppelen aan de SUC's van Tesla en dus kunnen de werknemers alleen snelladen bij de andere leveranciers.

Bedrijven (met beetje vloot), snap ik..... je wilt gewoon een factuur evt. met automatisch incasso.
Leasemaatschappijen willen natuurlijk alles via hun "pasje", verdienen ze er nog wat aan, Tesla knipt dat er gewoon tussenuit.

Maar een rekening koppelen zou wel praktischer zijn.
 
Niemand houd je tegen om je prive credit card te koppelen en dat later via de leasemaatschappij terug te vorderen.

Kantoren met 100 Tesla's in de parkeergarage hebben hier natuurlijk geen zin in en verbieden het gewoon.
Het zou gemakkelijker zijn als dit te koppelen zou zijn aan een company account.

Zelf heb ik er geen last van maar ik ken ze van dichtbij.
 
Deze maand haal ik mijn e-tron 50 op, zijn er nog meer tesla rijders die de overstap maken naar deze auto?

Voor de mensen die de config willen weten.

Launch edition black S-line in en exterieur (dit laatste is als primeur op de etron 50 mogelijk)
Navarra Blauw
Nappa leder cognac met witte bies (leder achteraf)
Wielset SQ7 22’’ performance origineel audi (pas op met die cheap ass audi directsetjes/rommel)
Wielset 5-arm 20’’ winterset