Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil de discussie liever niet opnieuw voeren. Alleen, de e-tron werd hier meerdere keren weggezet als onbruikbare EV omwille van een te hoog verbruik. Dat klopt niet.

Onbruikbaar is ook onzin.

Op een lange reis blijkt de e-tron 55 echter even snel als een MX, ondanks een hoger verbruik. Dat blijkt uit simulaties zoals met ABRP of uit praktijktesten, zoals die door Teslabjörn uitgevoerd werden in zijn 1000km challenge. Hoofdreden is de gunstige laadcurve en de reële optie om de wagen bij een laadbeurt onderweg helemaal vol te laden. Bij 99% SOC, laadt de e-tron nog steeds aan 50kW.
Ik herneem even de samenvattende tabel waaruit mag blijken dat enkel de M3 nog iets sneller is. Ondertussen zal de MS met verbeterde laadcurve waarschijnlijk ook wat sneller zijn.
View attachment 541620

Je ziet bij de Tesla's dat je oudere modellen absoluut niet kunt vergelijken met de nieuwere.
Zelfs mijn 2018 MS is al niet vergelijkbaar met een huidige Raven versie en die van mij is al een wereld van verschil met een 2016 versie van de MS.

Wanneer je dan ook een E-tron wil vergelijken dan is het wel zo faire om dit doen met minimaal een Raven en als je dit met een oudere Tesla doet dan is het goed om te weten dat je de uitkomst met een korrel zout moet nemen.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Deze Nederlandse Etron 50 eigenaar wou gisteren lader bij de SuC in Arlon. Ik vrees dat hij van een kale reis thuis zal komen :)
 

Attachments

  • 83165373-E327-4844-B27A-67ABA52D82FC.jpeg
    83165373-E327-4844-B27A-67ABA52D82FC.jpeg
    609.8 KB · Views: 78
  • 00A60619-434E-4050-8C11-4644C46BCD71.jpeg
    00A60619-434E-4050-8C11-4644C46BCD71.jpeg
    584.1 KB · Views: 63
Onbruikbaar is ook onzin.



Je ziet bij de Tesla's dat je oudere modellen absoluut niet kunt vergelijken met de nieuwere.
Zelfs mijn 2018 MS is al niet vergelijkbaar met een huidige Raven versie en die van mij is al een wereld van verschil met een 2016 versie van de MS.

Wanneer je dan ook een E-tron wil vergelijken dan is het wel zo faire om dit doen met minimaal een Raven en als je dit met een oudere Tesla doet dan is het goed om te weten dat je de uitkomst met een korrel zout moet nemen.
Wat is het verschil dan tussen een raven en een 2018?
Volgens Tesla komt die raven uit op in de praktijk 160/180wh (wat ik ook met een 2018 100D haal) en ik zie net een 75D 2018 die daar nog ver onder gaat.

Zit dan in de marge en of je op dit moment in NL de fietsendragers rechts voorbij gaat of er achter blijft hangen met 92km/u in de slang op de linkerbaan
 
Deze Nederlandse Etron 50 eigenaar wou gisteren lader bij de SuC in Arlon. Ik vrees dat hij van een kale reis thuis zal komen :)
Ik vraag me altijd af of dat dan is om echt te laden en ze niet opletten of het laden echt start, of ze gewoon een parkeerplaats kortbij willen.

Ik kwam enkele weken geleden een Duitse hybride tegen die ingeplugd was in een laadpaal maar ook niet aan het laden was. Ik trok z’n stekker eruit en ging zelf laden, en de eigenaar was bij terugkomst toch verbaasd dat z’n stekker niet meer ingestoken was. Het was een betaal-paal dus zonder pasje ging je sowieso geen stroom krijgen, en werd de stekker niet vergrendeld in de paal.
 
Ik vraag me altijd af of dat dan is om echt te laden en ze niet opletten of het laden echt start, of ze gewoon een parkeerplaats kortbij willen.

Ik kwam enkele weken geleden een Duitse hybride tegen die ingeplugd was in een laadpaal maar ook niet aan het laden was. Ik trok z’n stekker eruit en ging zelf laden, en de eigenaar was bij terugkomst toch verbaasd dat z’n stekker niet meer ingestoken was. Het was een betaal-paal dus zonder pasje ging je sowieso geen stroom krijgen, en werd de stekker niet vergrendeld in de paal.

Dit zie ik toch wel vaak inderdaad. Mensen die de paal gebruiken als makkelijke parkeerplaats. Ik trek ook gewoon de stekker er uit.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik stel het me anders voor, die NL Etron eigenaar is met zijn laatste KW’s tot in Arlon gesukkeld want daar staat zo’nsnelle lader. De brave man plugt die in en gaat een hapje eten. Om dan terug te komen en te merken dat die rare Supercharger hem geen enkele km range heeft gegeven.
 
Dit zie ik toch wel vaak inderdaad. Mensen die de paal gebruiken als makkelijke parkeerplaats. Ik trek ook gewoon de stekker er uit.

Veel leuker is het om er even een laadpasje langs te halen. De eigenaar kan dan niet wegrijden omdat hij de kabel niet los kan krijgen... Kost wel iets, maar veel kan het met een hybride nooit zijn. En een leuke grap mag wat kosten.. -;)
 
Veel leuker is het om er even een laadpasje langs te halen. De eigenaar kan dan niet wegrijden omdat hij de kabel niet los kan krijgen... Kost wel iets, maar veel kan het met een hybride nooit zijn. En een leuke grap mag wat kosten.. -;)

ik zou dan toch echt de limiet op 100% laden zetten. Mogelijk zou ik zelfs daarna blijven staan, met het verzoek om niet aan de laadpaal te komen die ik gebruik.

Ik zou het gezicht van de paseigenaar dan weleens willen zien.
 
ik zou dan toch echt de limiet op 100% laden zetten. Mogelijk zou ik zelfs daarna blijven staan, met het verzoek om niet aan de laadpaal te komen die ik gebruik.

Ik zou het gezicht van de paseigenaar dan weleens willen zien.

Voor die paar tientjes zou ik mn gezicht ook strak houden.... bovendien meestal laad je op zo'n plek tijdelijk, dus wil je daarna weg
kom je van een koude kermis thuis als de kabel vast zit. De paseigenaar vinden zal ook geen sinecure zijn.
 
Voor die paar tientjes zou ik mn gezicht ook strak houden.... bovendien meestal laad je op zo'n plek tijdelijk, dus wil je daarna weg
kom je van een koude kermis thuis als de kabel vast zit. De paseigenaar vinden zal ook geen sinecure zijn.
Eenvoudig het nr bellen op de paal en ze ontkoppelen de kabel voor je. Zo geregeld. Heb ik al eens gehad toen mijn pas kwijt was geraakt.
 
Oke, maar hoe bewijs jij dan dat je degene bent van wie de kabel is? Moet je je pasje dan nog een keer aanbieden terwijl je ze aan de lijn hebt ofzo? Ben gewoon even benieuwd.

Ze vragen niet echt bewijs. Ik heb ook een keer gebeld en na het doorgeven van de paalnummer, werd hij gelijk ontkoppeld (zonder verdere vragen of controles). Ik was destijds niet mijn pas kwijt, maar de paal wilde niet meer ontkoppelen.

Je kan door te bellen, daarom vrij eenvoudig andere gebruikers ontkoppelen. Op de betrokken laadpaal, stond een telefoonnummer en een paalnummer.
 
Ze vragen niet echt bewijs. Ik heb ook een keer gebeld en na het doorgeven van de paalnummer, werd hij gelijk ontkoppeld (zonder verdere vragen of controles). Ik was destijds niet mijn pas kwijt, maar de paal wilde niet meer ontkoppelen.

Je kan door te bellen, daarom vrij eenvoudig andere gebruikers ontkoppelen. Op de betrokken laadpaal, stond een telefoonnummer en een paalnummer.

Het is maar goed dat het gros van de EV rijders voorbeeldburgers zijn ;)
 
  • Funny
Reactions: horta
Oke, maar hoe bewijs jij dan dat je degene bent van wie de kabel is? Moet je je pasje dan nog een keer aanbieden terwijl je ze aan de lijn hebt ofzo? Ben gewoon even benieuwd.
Overtuigend uitleggen. That’s all.
En je kan ook laten zien dat je laden kan starten of stoppen uit de auto, dus dat je controle hebt over de auto waar de laadkabel in zit.
 
Ze vragen niet echt bewijs. Ik heb ook een keer gebeld en na het doorgeven van de paalnummer, werd hij gelijk ontkoppeld (zonder verdere vragen of controles). Ik was destijds niet mijn pas kwijt, maar de paal wilde niet meer ontkoppelen.

Je kan door te bellen, daarom vrij eenvoudig andere gebruikers ontkoppelen. Op de betrokken laadpaal, stond een telefoonnummer en een paalnummer.
Ik moest mijn naam kenteken en telefoonnummer doorgeven
 
Daarstraks had ik het ook voor. Kabel wou niet ontgrendelen via de Juicepass app. Gewoon gebeld, paalnummer van Allego doorgegeven en de man van Allego heeft mijn kabel zonder meer ontgrendeld. Het hielp allicht dat het tweede laadpunt vrij was. Bovendien kunnen ze volgens mij vanop afstand zien of er iets en wat er misliep bij het ontgrendelen. Ik heb voor de rest geen info moeten doorgeven.