You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil de discussie liever niet opnieuw voeren. Alleen, de e-tron werd hier meerdere keren weggezet als onbruikbare EV omwille van een te hoog verbruik. Dat klopt niet.
Op een lange reis blijkt de e-tron 55 echter even snel als een MX, ondanks een hoger verbruik. Dat blijkt uit simulaties zoals met ABRP of uit praktijktesten, zoals die door Teslabjörn uitgevoerd werden in zijn 1000km challenge. Hoofdreden is de gunstige laadcurve en de reële optie om de wagen bij een laadbeurt onderweg helemaal vol te laden. Bij 99% SOC, laadt de e-tron nog steeds aan 50kW.
Ik herneem even de samenvattende tabel waaruit mag blijken dat enkel de M3 nog iets sneller is. Ondertussen zal de MS met verbeterde laadcurve waarschijnlijk ook wat sneller zijn.
View attachment 541620
Heb je hem kunnen helpen?Deze Nederlandse Etron 50 eigenaar wou gisteren lader bij de SuC in Arlon. Ik vrees dat hij van een kale reis thuis zal komen
Wat is het verschil dan tussen een raven en een 2018?Onbruikbaar is ook onzin.
Je ziet bij de Tesla's dat je oudere modellen absoluut niet kunt vergelijken met de nieuwere.
Zelfs mijn 2018 MS is al niet vergelijkbaar met een huidige Raven versie en die van mij is al een wereld van verschil met een 2016 versie van de MS.
Wanneer je dan ook een E-tron wil vergelijken dan is het wel zo faire om dit doen met minimaal een Raven en als je dit met een oudere Tesla doet dan is het goed om te weten dat je de uitkomst met een korrel zout moet nemen.
Ik vraag me altijd af of dat dan is om echt te laden en ze niet opletten of het laden echt start, of ze gewoon een parkeerplaats kortbij willen.Deze Nederlandse Etron 50 eigenaar wou gisteren lader bij de SuC in Arlon. Ik vrees dat hij van een kale reis thuis zal komen
Ik vraag me altijd af of dat dan is om echt te laden en ze niet opletten of het laden echt start, of ze gewoon een parkeerplaats kortbij willen.
Ik kwam enkele weken geleden een Duitse hybride tegen die ingeplugd was in een laadpaal maar ook niet aan het laden was. Ik trok z’n stekker eruit en ging zelf laden, en de eigenaar was bij terugkomst toch verbaasd dat z’n stekker niet meer ingestoken was. Het was een betaal-paal dus zonder pasje ging je sowieso geen stroom krijgen, en werd de stekker niet vergrendeld in de paal.
Ik kan mij herinneren dat bij de eTron ook een olie lampje zat in het begin. Heb ik ook nooit begrepen.....In de navigatie van de eTron waren ook de superchargers opgenomen, weet niet of dat nog steeds zo is.
Dit zie ik toch wel vaak inderdaad. Mensen die de paal gebruiken als makkelijke parkeerplaats. Ik trek ook gewoon de stekker er uit.
Veel leuker is het om er even een laadpasje langs te halen. De eigenaar kan dan niet wegrijden omdat hij de kabel niet los kan krijgen... Kost wel iets, maar veel kan het met een hybride nooit zijn. En een leuke grap mag wat kosten.. -
ik zou dan toch echt de limiet op 100% laden zetten. Mogelijk zou ik zelfs daarna blijven staan, met het verzoek om niet aan de laadpaal te komen die ik gebruik.
Ik zou het gezicht van de paseigenaar dan weleens willen zien.
Eenvoudig het nr bellen op de paal en ze ontkoppelen de kabel voor je. Zo geregeld. Heb ik al eens gehad toen mijn pas kwijt was geraakt.Voor die paar tientjes zou ik mn gezicht ook strak houden.... bovendien meestal laad je op zo'n plek tijdelijk, dus wil je daarna weg
kom je van een koude kermis thuis als de kabel vast zit. De paseigenaar vinden zal ook geen sinecure zijn.
Eenvoudig het nr bellen op de paal en ze ontkoppelen de kabel voor je. Zo geregeld. Heb ik al eens gehad toen mijn pas kwijt was geraakt.
Oke, maar hoe bewijs jij dan dat je degene bent van wie de kabel is? Moet je je pasje dan nog een keer aanbieden terwijl je ze aan de lijn hebt ofzo? Ben gewoon even benieuwd.
Ze vragen niet echt bewijs. Ik heb ook een keer gebeld en na het doorgeven van de paalnummer, werd hij gelijk ontkoppeld (zonder verdere vragen of controles). Ik was destijds niet mijn pas kwijt, maar de paal wilde niet meer ontkoppelen.
Je kan door te bellen, daarom vrij eenvoudig andere gebruikers ontkoppelen. Op de betrokken laadpaal, stond een telefoonnummer en een paalnummer.
Overtuigend uitleggen. That’s all.Oke, maar hoe bewijs jij dan dat je degene bent van wie de kabel is? Moet je je pasje dan nog een keer aanbieden terwijl je ze aan de lijn hebt ofzo? Ben gewoon even benieuwd.
Ik moest mijn naam kenteken en telefoonnummer doorgevenZe vragen niet echt bewijs. Ik heb ook een keer gebeld en na het doorgeven van de paalnummer, werd hij gelijk ontkoppeld (zonder verdere vragen of controles). Ik was destijds niet mijn pas kwijt, maar de paal wilde niet meer ontkoppelen.
Je kan door te bellen, daarom vrij eenvoudig andere gebruikers ontkoppelen. Op de betrokken laadpaal, stond een telefoonnummer en een paalnummer.