Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Ik postte het al bij de Polestar, maar eigenlijk hoort het hier thuis. Car Maniac is de e-tron aan het testen en ook het hyperchargen.
De laadcurve van de e-tron maakt hem ondanks het hoge verbruik toch een zeer geschikte reiswagen.
En enkele laadsnelheden bij oplopende SOC:
upload_2020-2-19_9-31-29.png
 
  • Like
Reactions: robertvg
Nu nog zorgen dat de automobilisten er iets van gaan begrijpen. Een kennis van mijn zus had met zijn e-tron 17 uur over zijn reis naar de Dolomotien gedaan (vóór het hoogseizoen) en onderweg 7 keer geladen. Dat ligt niet aan de auto of aan Ionity maar wel aan wie er achter het stuur zit.
Zal ook best even zoeken zijn geweest naar die wat ongebruikelijke bestemming...
 
  • Funny
Reactions: horta
Nu nog zorgen dat de automobilisten er iets van gaan begrijpen. Een kennis van mijn zus had met zijn e-tron 17 uur over zijn reis naar de Dolomieten gedaan (vóór het hoogseizoen) en onderweg 7 keer geladen. Dat ligt niet aan de auto of aan Ionity maar wel aan wie er achter het stuur zit.

Verbaas me soms erg over hoe onvoorbereid de nieuwe e-rijders op vakantie gaan.
Al diverse keren bij een laadpauze bij Fastned mensen verteld over abetterrouteplanner, laadpassen en het contract dat eTron rijders zelf kunnen afsluiten voor Ionity en dergelijke.
 
Audi maakt de e-tron bijna 10k goedkoper - Autoblog.nl

Bijzonder nieuws. Geen batterijen beschikbaar dus productie stilgelegd. vervolgens prijsverlaging. Zitten ze nog met zoveel auto’s in hun maag dan?
Het lijkt een soort wanhoop!?

Audi heeft altijd gecommuniceerd dat de verkoop van de etron 50 onder de verwachtingen lag, en de verkoop van de etron 55 boven de verwachtingen. Voor die etron 55 (LGChem) had Audi dus te weinig accupacks voorzien. Laat LGChem productieproblemen hebben en de VW group beslissen dat de Porsche Taycan voorrang krijgt op de etron, dan wil dat zeggen: productie stilleggen want geen extra LGChem accu te verkrijgen.
Nu verlaagt Audi vooral de prijs van de etron 50, om de verkoop van de versie waarvoor ze accu's over hebben te stimuleren. Lijkt me dus logisch.
 
Audi heeft altijd gecommuniceerd dat de verkoop van de etron 50 onder de verwachtingen lag, en de verkoop van de etron 55 boven de verwachtingen. Voor die etron 55 (LGChem) had Audi dus te weinig accupacks voorzien. Laat LGChem productieproblemen hebben en de VW group beslissen dat de Porsche Taycan voorrang krijgt op de etron, dan wil dat zeggen: productie stilleggen want geen extra LGChem accu te verkrijgen.
Nu verlaagt Audi vooral de prijs van de etron 50, om de verkoop van de versie waarvoor ze accu's over hebben te stimuleren. Lijkt me dus logisch.
Toch wel interessant die Etron 50.