Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als auto voorzien is van freesupercharging is geen creditcard of Sepa machtiging nodig in je Tesla account. Het werkt gewoon zonder.

Destination chargers zijn beschikbaar als je gebruik maakt van diensten op de aangeboden lokatie. De etiquette is dus dat wel even op de locatie afstemmen, beter nog voordat je gaat stekkeren en bij een destination charger.

Meestal geen probleem maar op enkele lokaties kunnen ze wel eisen dat je klant bent, ben je dat niet dan mogen ze je in principe weigeren.
Thanx voor je reactie. Als ik gebruik maar van een destination chargers ga ik wat eten/drinken aldaar. Meld me nooit aan (niet over nagedacht eigenlijk) omdat ik door te eten/drinken klant be in mijn ogen , geen idee dat daar etiquette voor is ;-)
 
Thanx voor je reactie. Als ik gebruik maar van een destination chargers ga ik wat eten/drinken aldaar. Meld me nooit aan (niet over nagedacht eigenlijk) omdat ik door te eten/drinken klant be in mijn ogen , geen idee dat daar etiquette voor is ;-)
Punt is dat de fysieke laadpaal hardware door tesla geleverd is (vroeg was dit gratis geleverd bij een DeC, wellicht nog steeds...), maar de stroomkosten rekening komt wel op de lokatie binnen zeg maar, ook al is dat een grootverbruiker weinig extra per kW en zo voor in NL niet erg hoog, maar in oostenrijk en duitsland zijn de kosten best hoog voor stroomverbruik, daar is het dus ook wat vaker een verwachting dat je een klant bent, vaak staat er nog wel opmerking in de navigatie bij de lokatie.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ja, daar is ze weer ;-) vandaag is de Tesla voor service naar Amsterdam geweest. Ik kan nu niet meer op Spotify … aanmelden via Tesla account lukt niet, ‘probeer het later’ geeft ie telkens aan, heb het een paar keer geprobeerd op verschillende tijden maar telkens dezelfde melding. Aanmelden op eigen spotify account (van zoon) lukt ook niet, hij blijft laden. Dit alles op 3G (heb wel verbinding, 4 streepjes). Spotify deed het eerder wel gewoon via 3G, ik denk gewoon via Tesla account. We hebben de Tesla overgenomen. We hebben wel premium connectivity, staat ook gewoon aan voor zover ik kan zien.

Navigatie doet ook raar, zie alleen een lijn en pijl, geen straten oid, wel op het kleine schermpje achter het stuur. Dwz ik zie daar straatnamen maar niet de straten zelf als jullie snappen wat ik bedoel.

Ik ga morgen maar met support bellen maar mss en jullie een idee hoe ik een en ander kan oplossen?

Spotify op de telefoon geeft aan dat hij afspeelt op de Tesla maar ik hoor niks via de speakers. Heb nog geen verbinding via WiFi kunnen maken voor bij huis kan ik niet met de auto komen en achter de tuin ziet hij ons netwerk niet. Morgen nog maar een keer proberen met achterdeur en tuinpoort open.

Wat ik ook apart vind: er kwam een melding dat er een update was ingepland afgelopen zaterdag nacht, maar de vrijdag daarvoor was die melding/planning opeens weg. Zoals ik net al schreef is het nog niet gelukt om met WiFi thuis te verbinden. Kan hij updaten op 3G? En hoe kan ik zien of hij nu wel of niet up to date is? Wat is de laatste update versie? Het gaat om een model S uit 2014.

Sorry voor de lap tekst en de vele vragen maar ben er nog niet erg in thuis …

Bedankt alvast weer!
 
Last edited:
Ja, daar is ze weer ;-) vandaag is de Tesla voor service naar Amsterdam geweest. Ik kan nu niet meer op Spotify … aanmelden via Tesla account lukt niet, ‘probeer het later’ geeft ie telkens aan, heb het een paar keer geprobeerd op verschillende tijden maar telkens dezelfde melding. Aanmelden op eigen spotify account (van zoon) lukt ook niet, hij blijft laden. Dit alles op 3G (heb wel verbinding, 4 streepjes). Spotify deed het eerder wel gewoon via 3G, ik denk gewoon via Tesla account. We hebben de Tesla overgenomen. We hebben wel premium connectivity, staat ook gewoon aan voor zover ik kan zien.

Navigatie doet ook raar, zie alleen een lijn en pijl, geen straten oid, wel op het kleine schermpje achter het stuur. Dwz ik zie daar straatnamen maar niet de straten zelf als jullie snappen wat ik bedoel.

Ik ga morgen maar met support bellen maar mss en jullie een idee hoe ik een en ander kan oplossen?

Spotify op de telefoon geeft aan dat hij afspeelt op de Tesla maar ik hoor niks via de speakers. Heb nog geen verbinding via WiFi kunnen maken voor bij huis kan ik niet met de auto komen en achter de tuin ziet hij ons netwerk niet. Morgen nog maar een keer proberen met achterdeur en tuinpoort open.

Wat ik ook apart vind: er kwam een melding dat er een update was ingepland afgelopen zaterdag nacht, maar de vrijdag daarvoor was die melding/planning opeens weg. Zoals ik net al schreef is het nog niet gelukt om met WiFi thuis te verbinden. Kan hij updaten op 3G? En hoe kan ik zien of hij nu wel of niet up to date is? Wat is de laatste update versie? Het gaat om een model S uit 2014.

Sorry voor de lap tekst en de vele vragen maar ben er nog niet erg in thuis …

Bedankt alvast weer!
Ik zou beginnen met reset van het scherm. Beide scroll wieltjes op het stuur tegelijk indrukken en wachten tot je grote scherm zwart wordt. Dan kun je ze loslaten. Je zult zien dat het scherm na een tijdje weer opstart. Grote kans dat daarna alles weer werkt. Succes!
 
  • Like
Reactions: Newtsl and Phil V
Not really beginner, but still a question...
Got hit by a rock yesterday, Probably it can be repaired but I'm not sure..

My ANWB insurance has affiliated places nearby where they do everything and I don't have to pay anything. If I go to Tesla I will have to pay 150eur on my own.
I heard that replacing the windshield it's not easy because of autopilot cameras and if they don't do it right I can have issues with autopilot.

What is your opinion, shall I go to the affiliated places and check if it can be repaired first or go directly to Tesla (and wait the long queue for a service?)
 
newbie vraag: Ik heb zojuist winterbanden met 18" aero wielen laten monteren en alles gereset. So far so good; bandendruk geeft aan 3.2bar 4x. Is dat niet een beetje veel? Verder vind ik de bijgeleverde aero wieldoppen foeilelijk en rijd nu zonder die rond. Vraag: passen de Tesla naafkapjes uit de wieldoppen op de aerovelgen? Maw: kan ik ze eruit krijgen en op de velgen monteren?
 
bandendruk geeft aan 3.2bar 4x. Is dat niet een beetje veel?
Tesla adviseert 42 psi, oftewel 2.9 bar (bij koude banden). Zie sticker aan de binnenzijde van de middenstijl. Als je de range wil optimaliseren zou je naar 45 psi (3.1 bar) kunnen gaan, maar dat doet wel wat voor het comfort. Met een aanhanger adviseert Tesla sowieso max. 42 psi.

Vraag: passen de Tesla naafkapjes uit de wieldoppen op de aerovelgen?
Nee. Je kan wel een setje kopen in de tesla-shop. Dat zijn tegenwoordig van die kapjes die erg veel weg hebben van de variant voor 19" velgen. Voorheen waren er wheelcap kits te verkrijgen met dopjes voor de moeren en losse naafkappen. Er zijn genoeg derde partijen die nog zoiets verkopen.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Not really beginner, but still a question...
Got hit by a rock yesterday, Probably it can be repaired but I'm not sure..

My ANWB insurance has affiliated places nearby where they do everything and I don't have to pay anything. If I go to Tesla I will have to pay 150eur on my own.
I heard that replacing the windshield it's not easy because of autopilot cameras and if they don't do it right I can have issues with autopilot.

What is your opinion, shall I go to the affiliated places and check if it can be repaired first or go directly to Tesla (and wait the long queue for a service?)
I am not sure how long the Tesla queue is. But that would be the safest bet.
However, you could call the affiliated places and ask how much experience they have with Tesla's and if they had any problems. I am not sure if the can calibrate the camera's. My X has a camera calibration tab somewhere. I used that once on advise and it takes some miles to get your camera's to be calibrated and from then it looks like I have less phantom breaks.
 
newbie vraag: Ik heb zojuist winterbanden met 18" aero wielen laten monteren en alles gereset. So far so good; bandendruk geeft aan 3.2bar 4x. Is dat niet een beetje veel? Verder vind ik de bijgeleverde aero wieldoppen foeilelijk en rijd nu zonder die rond. Vraag: passen de Tesla naafkapjes uit de wieldoppen op de aerovelgen? Maw: kan ik ze eruit krijgen en op de velgen monteren?
Aan jouw 18” leid ik af dat je een M3 of MY hebt (het helpt als je je type wagen in je footer zet).
Bij een MS is 3,1 nodig (als ze warm zijn zie je wel eens 3,2 en meer). ik weet niet hoeveel het bij een M3 is. Staat er geen sticker in de deurstijl met de normwaaardes?
 
Not really beginner, but still a question...
Got hit by a rock yesterday, Probably it can be repaired but I'm not sure..

My ANWB insurance has affiliated places nearby where they do everything and I don't have to pay anything. If I go to Tesla I will have to pay 150eur on my own.
I heard that replacing the windshield it's not easy because of autopilot cameras and if they don't do it right I can have issues with autopilot.

What is your opinion, shall I go to the affiliated places and check if it can be repaired first or go directly to Tesla (and wait the long queue for a service?)
Affiliates wil have the calibration done at their location by Tesla Mobile service if the window is replaced. Fool proof. You can calll and wil get this confirmed. Without that, your car will not be released.