Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal, ik kreeg net een melding binnen van de Tesla app maar die was al weer weg voor ik hem kon lezen, iets met de voorruit of vooruit … het gekke is dat ik niks zie in mijn berichtencentrum (iPhone). Kan ik dat ergens anders terugvinden? Ik zie in de Tesla app ook niks. Ik krijg verder eigenlijk nooit meldingen (behalve meldingen ivm laden) dus vraag me af wat voor melding het kan zijn 🤨

Bedank alvast!
Meestal een ruit die je Tessy detecteert als niet volledig gesloten
 
Vandaag mijn auto opgehaald nadat de draagarmen en de entertainment update is uitgevoerd.
Tot mijn grote verbazing is er in 2 dagen tijd bijna 13.000 km meer gereden!
Hoe kan dit? Zouden er refurbished onderdelen in zijn gezet ?
Zowel in de auto als in de app zijn deze kilometers ook vermeld....
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-11-11 om 13.29.06.png
    Schermafbeelding 2021-11-11 om 13.29.06.png
    108.2 KB · Views: 56
  • Funny
Reactions: Gaston
Vandaag mijn auto opgehaald nadat de draagarmen en de entertainment update is uitgevoerd.
Tot mijn grote verbazing is er in 2 dagen tijd bijna 13.000 km meer gereden!
Hoe kan dit? Zouden er refurbished onderdelen in zijn gezet ?
Zowel in de auto als in de app zijn deze kilometers ook vermeld....
12500 km in 48,5 uur... Dat is een gemiddelde snelheid van ong. 250km/h! Er zal iets anders aan de hand zijn. Vraag het eens na.
 
  • Like
Reactions: wooter
Vandaag mijn auto opgehaald nadat de draagarmen en de entertainment update is uitgevoerd.
Tot mijn grote verbazing is er in 2 dagen tijd bijna 13.000 km meer gereden!
Hoe kan dit? Zouden er refurbished onderdelen in zijn gezet ?
Zowel in de auto als in de app zijn deze kilometers ook vermeld....
Geen idee, dat vraag je best bij Tesla zelf aan wat hier is mis gelopen 😅
 
12500 km in 48,5 uur... Dat is een gemiddelde snelheid van ong. 250km/h! Er zal iets anders aan de hand zijn. Vraag het eens na.
Hahaha, dat is continu op zijn topsnelheid ;-)
Ik heb het idd nagevraagd en ze komen erop terug.

Merk nu ook dat ik niet meer thuis kan laden...
De Wall connector Gen 3. probeert een keer of 4-5 te starten met laden, maar stop daarna.
Ik heb toegang verleend aan alle auto's.
Daarna brandt er continu een blauw lampje...
 
Het is weer herstelt naar de originele km stand.
Heb wel aangegeven om met een schone lei te beginnen en gewoon weer op 0 te zetten, maar helaas is dit niet gelukt.

Wel bijzonder dat ze de km. stand kunnen aanpassen op afstand. Ze hebben een backup over the air terug geschoten dmv een software update.
Daarna stond alles weer zoals het was.
 
Kwalijke zaak zeg! Wel goed dat je dit gezien hebt en het gelukkig opgelost is.
Stel dat je over enkele weken/maanden oid er pas achter gekomen was, dan werd het misschien wel een lastig verhaal dit weer te corrigeren.

Of begrijp ik het niet goed en was die verkeerde tellerstand niet in de auto zichtbaar?
 
Kwalijke zaak zeg! Wel goed dat je dit gezien hebt en het gelukkig opgelost is.
Stel dat je over enkele weken/maanden oid er pas achter gekomen was, dan werd het misschien wel een lastig verhaal dit weer te corrigeren.

Of begrijp ik het niet goed en was die verkeerde tellerstand niet in de auto zichtbaar?
De tellerstand was ook zichtbaar in de auto en op de app.
Maar Tesla Wezep heeft mij goed geholpen om het op te lossen.
 
Het heeft me in Duitsland al een bekeuring gekost maar hoe kan ik met mijn M3LR bij wegwerkzaamheden 60 rijden op AP? De Tesla herkent de nummerborden namelijk niet dus ik kan alleen AP inschakelen en dan handmatig terugscrollen naar 60 km per uur. Helaas stond er aan het begin van de werkzaamheden, A61, een flitspaal. Het was een mooie foto, schade viel wel mee. Maar kan het überhaupt of moet het per se via de wieltjes??
 
Het heeft me in Duitsland al een bekeuring gekost maar hoe kan ik met mijn M3LR bij wegwerkzaamheden 60 rijden op AP? De Tesla herkent de nummerborden namelijk niet dus ik kan alleen AP inschakelen en dan handmatig terugscrollen naar 60 km per uur. Helaas stond er aan het begin van de werkzaamheden, A61, een flitspaal. Het was een mooie foto, schade viel wel mee. Maar kan het überhaupt of moet het per se via de wieltjes??
Moet via de wieltjes (of hendel in S en X). Herkenning van snelheid is nog niet geactiveerd op snelwegen.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Regelmatig begint m'n MY te piepen en toont van een melding dat er voor mijn veiligheid een stuurcorrectie is uitgevoerd.
Bedankt Tessy, maar van mij hoef je niet zo'n herrie te maken.

Weet iemand de logica achter die melding? Ik probeer het al een tijdje te reproduceren, maar zonder succes.
En dan uiteraard, als ik het niet wil, begint het gepiep weer...
 
Regelmatig begint m'n MY te piepen en toont van een melding dat er voor mijn veiligheid een stuurcorrectie is uitgevoerd.
Bedankt Tessy, maar van mij hoef je niet zo'n herrie te maken.

Weet iemand de logica achter die melding? Ik probeer het al een tijdje te reproduceren, maar zonder succes.
En dan uiteraard, als ik het niet wil, begint het gepiep weer...

Op 60 km wegen zonder duidelijke middenstreep kan dat gebeuren. Idem bij wisselen rijstrook zonder vroegtijdig richtingaanwijzer (B=pinker) aan te doen.
In het menu kun je bepaalde waarschuwingen ook nog aan/uit zetten (snelheid, tegenligger, etc.).