Aanvullend op het bovenstaande bericht is dat je in ABRP bij instellingen de keuze Tesla CCS kan maken. Dan krijg je ook de V3 laders
Volgens mij klopt dat niet... Enkel Tesla CSS selecteren betekend niet enkel 250kW laders
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aanvullend op het bovenstaande bericht is dat je in ABRP bij instellingen de keuze Tesla CCS kan maken. Dan krijg je ook de V3 laders
Om het helemaal juist te hebben, aan dezelfde paal lukt immers niet, aan hetzelfde cijfer moet dit zijn. Let wel, is enkel zo aan de (oude) palen met 2 kabels. Bij de V3, die met 1 kabel maakt het niet uit.Maar, nog veel belangrijker is dat je bij een V2 de snelheid moet delen als er iemand naast je staat bij dezelfde superchargepaal.
Dank voor de toevoeging! Zelfde nummer bedoelde ik inderdaad.Om het helemaal juist te hebben, aan dezelfde paal lukt immers niet, aan hetzelfde cijfer moet dit zijn. Let wel, is enkel zo aan de (oude) palen met 2 kabels. Bij de V3, die met 1 kabel maakt het niet uit.
De V2 deelt zijn vermogen (ik dacht 150kW) met 2 palen. Dus als er al een wagen staat te laden aan 90kW, dan krijgt de tweede nog 60kW.
Sowieso is de hinder in de praktijk minder dan je zou denken, als de eerste de 50% nadert, vermindert het vermogen voor hem sowieso al.
Althans zo was het initieel. Ik las ooit eens dat dat veranderd was naar ‘eerlijk verdelen’ elk 75 kW dus, maar heb dat nooit bevestigd gezien.
Met 1 tank naar Italië wil natuurlijk niet zeggen dat je onderweg niet stoptThanks guys. Het 1x op reis gaan zal een avontuur worden en totaal andere mindset dan met bijna 1 tank in Italië geraken.
A better routeplanner geeft 5 stops weer in totaal iets minder dan 2u laden.
Met 1 tank naar Italië wil natuurlijk niet zeggen dat je onderweg niet stopt
Het ziet er naar uit dat dat niet het geval zal zijn. Volgens het laatste nieuws zal Panasonic de 4680-batterijen pas in 2023 op deftige schaal produceren: Panasonic is investing $700 million to produce Tesla 4680 battery cell by 2023Yep. Meer stoppen en ontspannen is veiliger. Ook al is het maar 30minuten meer op zo'n hele rit. Meestal rij ik wel snachts en dan vreet je de kilometers.
Is het al duidelijk of de Model Y's uit Berlijn, vanaf mei, gebruik gaan maken van 4680 cellen? Via tweakers las ik dat de range ook 10% a 16% meer zou zijn?
Acceleration boost ga je volgens mij minder vaak gebruiken dan auto lane change.Nog geen Tesla eigenaar maar binnekort wel. Ik twijfel nog tussen de M3 LR met acceleration boost of enhanced autopilot. Welke is het meest handige? Werkt deze enhanced autopilot wel naar behoren want sommige reviews zeggen dat ze ontgoocheld zijn over de lane change etc...
Ik ving geen van beide echt nuttig. De acceleration boost is leuk voor even, maar nuttig kan je dat niet noemen.Nog geen Tesla eigenaar maar binnekort wel. Ik twijfel nog tussen de M3 LR met acceleration boost of enhanced autopilot. Welke is het meest handige? Werkt deze enhanced autopilot wel naar behoren want sommige reviews zeggen dat ze ontgoocheld zijn over de lane change etc...
Jij vindt alles van Tesla geweldig en nuttig…Ik rij regelmatig in België en vind het wel nuttig. Maar als je nooit op de snelweg bent, heb je er niks aan.
YMMV, ik heb er geen problemen mee op de E17 of E19, maar ik rij vaker op de E40 en E313, inderdaad.Jij vindt alles van Tesla geweldig en nuttig…
In de driehoek Gent-Antwerpen-Brussel heb je daar weinig aan wegens te druk en te weinig afstand tussen de wagens. Zoals eerder gezegd, @tdevos moet dit beoordelen op basis van zijn rijgedrag.
Ik vind de Y er een stuk beter uitzien dan de 3. Maar persoonlijk heb ik het niet zo op het minimalistische. Hierdoor vind ik de S en de X een mooier interieur hebben dan de 3 of de Y.Dag iedereen,
ik ben nog geen Tesla eigenaar maar mijn volgend voertuig wordt in ieder geval een Tesla.
Graag even polsen van mensen met Tesla ervaring wat zij zouden verkiezen:
-ofwel een 2dehandse model S (40-55k €) - vind ik eenvoudigweg het mooiste model;
-ofwel een nieuwe model 3 of Y (gelijkaardige prijs) - dan heb ik de nieuwste hardware.
Gebruik: gezin met 2 jonge kinderen. 90% solo rijden voor het werk (35k km per jaar) en de rest gezinsuitstapjes en/of reizen, waarbij er wat bagage en een kinderfiets of twee moet inpassen, maar niets extreem. (Kinderwagen-fase net voorbij).
Elk standpunt zou worden geapprecieerd en meegenomen in mijn beraad . Uiteraard plan ik elk van de kanshebbers nog te testrijden om een feel te krijgen van het voertuig maar het gaat mij vooral om een "verouderd" model aanschaffen versus een nagelnieuw.
Tnx!