Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Beginnersvraag want ik heb nu een eigen Tesla ipv een lease Tesla en ik heb dus 'Charging Stats' in de app. Waar stel ik mijn 'home location' in voor de charging stats? In de auto heb ik de home location al geset in de navigatie dus ik had verwacht dat ie zou weten dat ie nu aan de thuislader hangt maar in de app verschijnt de sessie als 'other' ipv 'home'. In Charging Stats -> Settings kan ik wel een plan en prijzen invullen, maar geen home location.
.
Bij mij werkt het goed, heb geen aparte "home location" ingevoerd in de app.
In navigatie idd wel "home" voor thuis locatie.
Locatie van laden is ook echt "home"??? (niet toevallig 100 meter verder een garage/laadpunt oid)
 
.
Bij mij werkt het goed, heb geen aparte "home location" ingevoerd in de app.
In navigatie idd wel "home" voor thuis locatie.
Locatie van laden is ook echt "home"??? (niet toevallig 100 meter verder een garage/laadpunt oid)
Home is echt home, location in de app toont de red dot op mijn oprit en geeft het juiste huisnummer aan ook nog. Inmiddels staat die ene laadsessie als 73% home en 27% other in de boeken terwijl de auto tijdens het laden op dezelfde plek stond uiteraard. Het lijkt me dat de geo fence voor home wel ietsje ruimer zou mogen :)
 
Vraagje: als een Supercharger stall niet functioneert, wat moet je dan doen?
Ik heb in ieder geval de kabel naast de stall gehangen om anderen aan te geven dat er een probleem is.

Volgens de website van Tesla hoef je ze niet te verwitigen, maar bij een stall een stukje verderop zag ik ook al een kabel liggen terwijl dit niet zo in de navi stond als bezet/defect.

Wat doen jullie in zo’n situatie? Kon gelukkig een paar stalls verder wel prima laden.
 
Vraagje: als een Supercharger stall niet functioneert, wat moet je dan doen?
Ik heb in ieder geval de kabel naast de stall gehangen om anderen aan te geven dat er een probleem is.
Als dat gisteren in Kortrijk was, dan heb ik die kabel weer netjes opgehangen 🤭. Had er niet aan gedacht dat dit als waarschuwing bedoeld kon zijn. Tesla SuCs doen het immers altijd 😉. Maar is wel een goed idee eigenlijk.
Er staat een telefoonnummer op de palen waar je de panne kan lelden.
 
Als dat gisteren in Kortrijk was, dan heb ik die kabel weer netjes opgehangen 🤭. Had er niet aan gedacht dat dit als waarschuwing bedoeld kon zijn. Tesla SuCs doen het immers altijd 😉. Maar is wel een goed idee eigenlijk.
Er staat een telefoonnummer op de palen waar je de panne kan lelden.
Dank voor het bericht! Dit was bij de Supercharger in Rosmalen (‘s-Hertogenbosch volgens Tesla🙄) heb foto’s gemaakt van de stall nummers die het niet deden dus die zal ik met ze delen.
 
ik kan mijn model y donderdag afhalen. ik woon op een huurappartement met veel teveel zonnepanelen (hebben al jaren overproductie), geen mogelijkheid om wallbox te installeren. we hebben een ondergrondse parkeergarage. we hebben een stopcontact in de tuin. ik heb een verlengkabel (25m) volledig uitgerold van het stopcontact in de tuin, door een pijp naar de kelder (-1) om de mobile connector daar in te steken. ben nu even de handleiding aan het lezen en daarin staat: "Attentie: Gebruik geen verlengkabels, stekkerblokken, haspels of verdeeldozen om de mobiele connector aan te sluiten."

ik zie niet in wat een verlengkabel zou doen? opwarmen als hij opgerold is, maar dat is hij niet. is uiteindelijk toch hetzelfde als een kabel in de muur?
fyi, dit werkt. laadsnelheid is 3kwh. er wordt niks warm.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Suffe vragen:
1) Hebben jullie naast je mobiele telefoon ook altijd voor de zekerheid een sleutelcard bij je? Of vertrouw je volledig op je telefoon (uitgezonderd lege batterij)?
2) Ik zoek voor de auto nog een ondieper bakje voor de MY, in ieder geval voorin. Nu zie ik in de Tesla shop 2 'accessoirebakjes' voor 20 euro en op mijn-tesla een 'middenconsole-organiser voor 26 euro met wat meer vakjes erin, wat me niet perse boeit. Iemand hier advies in? Kan die van de tesla shop ook naar voren schuiven? Is die van ome Ali nog iets (ziet er hetzelfde uit) of is dat te cheapo?

Veel dank!
 
Last edited:
1) steeds bij mij. Het gebeurt zelden maar soms vraagt de wagen mijn kaart om te starten, ook al kon ik via de telefoon de wagen ontgrendelen en instappen.
Bij mij werkt de gsm al twee jaar feilloos, dus daar heb ik geen schrik van. Maar sinds ik eens op een feestje met collega's toevallig merkte dat mijn gsm nog maar 2% batterijlading had, probeer ik het kaartje toch steeds mee te nemen 😉
 
  • Like
Reactions: OttoR and Edjes
Suffe vragen:
1) Hebben jullie naast je mobiele telefoon ook altijd voor de zekerheid een sleutelcard bij je? Of vertrouw je volledig op je telefoon (uitgezonderd lege batterij)?
2) Ik zoek voor de auto nog een ondieper bakje voor de MY, in ieder geval voorin. Nu zie ik in de Tesla shop 2 'accessoirebakjes' voor 20 euro en op mijn-tesla een 'middenconsole-organiser voor 26 euro met wat meer vakjes erin, wat me niet perse boeit. Iemand hier advies in? Kan die van de tesla shop ook naar voren schuiven? Is die van ome Ali nog iets (ziet er hetzelfde uit) of is dat te cheapo?

Veel dank!
1. Heb de kaart altijd bij, nog niet nodig gehad. Maar, ik wil ook de auto in kunnen als mijn telefoon leeg is of kapot is.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Edjes
1) Hebben jullie naast je mobiele telefoon ook altijd voor de zekerheid een sleutelcard bij je? Of vertrouw je volledig op je telefoon (uitgezonderd lege batterij)?
2) Ik zoek voor de auto nog een ondieper bakje voor de MY, in ieder geval voorin. Nu zie ik in de Tesla shop 2 'accessoirebakjes' voor 20 euro en op mijn-tesla een 'middenconsole-organiser voor 26 euro met wat meer vakjes erin, wat me niet perse boeit. Iemand hier advies in? Kan die van de tesla shop ook naar voren schuiven? Is die van ome Ali nog iets (ziet er hetzelfde uit) of is dat te cheapo?

Veel dank!
1. Altijd mee, die sleutelkaart. Een keer op een ferry (met wel 3 deks daarboven, midden in tonnen staal) geen verbinding met de mobiel bij aankomst. 😒
Terwijl iedereen haast had om eraf te komen stond ik daar de boel op te houden met het zoeken naar de sleutelkaart.
2. Ik heb de 2 accesoiresbakjes van de Tesla shop. De voorste kan je zo'n 15 cm heen en weer schuiven. En voor 20 euro (incl bezorging) ga ik niet naar Ali
 
  • Like
Reactions: OttoR and Edjes
Je hebt toch geen mobiel bereik nodig om je auto te openen met je sleutel?

Gaat in de basis idd via Bleutooth. Mocht dat niet werken* dan kun je het ook via de app doen (al dan niet in de buurt van de auto) -> dan zal er wel mobiel bereik nodig zijn.

*=ik merk vooral dat bij lege accu van mobiel de verbinding soms erg traag tot stand komt (energiebesparingsstand mobiel = oorzaak?!)

Nb: ik heb overigens ook altijd m'n keykaart bij me, ook al kan in geval van nood altijd m'n vrouw vragen om auto vanaf afstand te openen via haar mobiel.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Gaat in de basis idd via Bleutooth. Mocht dat niet werken* dan kun je het ook via de app doen (al dan niet in de buurt van de auto) -> dan zal er wel mobiel bereik nodig zijn.

*=ik merk vooral dat bij lege accu van mobiel de verbinding soms erg traag tot stand komt (energiebesparingsstand mobiel = oorzaak?!)

Nb: ik heb overigens ook altijd m'n keykaart bij me, ook al kan in geval van nood altijd m'n vrouw vragen om auto vanaf afstand te openen via haar mobiel.
Bluetooth of Tesla app even uit- en aanzetten kan helpen. Overigens, als je telefoon NFC heeft kan je de gsm ook gebruiken zoals de kaart, dus ook zonder bluetooth, wifi of data. Gewoon even tegen de portier houden.
 
  • Like
Reactions: OttoR