Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Stel één nachtje (anders wordt het nog absurder) kost 10 minuten om hem te halen en te brengen, want in dezelfde kelder.
Dus 6x37,50 = 225 euro uurloon.
Niet gek voor de student die je daarvoor inhuurt.

Maar is natuurlijk een gek verhaal. Betaalde valet parking verplicht om de DeC te kunnen gebruiken? :confused:
Zou voor mij genoeg zijn om een ander hotel te zoeken.
Ga waarschijnlijk naar de buren ook met DeC.
 
  • Like
Reactions: Maarten
In het juiste draadje nu.

Toevallig ter sprake geweest in andere draadje.

Goed weekend iedereen!

IMG_9371.JPG
 
  • Like
Reactions: nico180
Wezenlijk verschil? Het laden van een EV (of PHEV) is de essentie van een laadpunt.

Ja, maar het is het verschil tussen EV rijder + Lokatie + derde verdienmodel (aan zowel EV-rijder als uitbater) en concept alleen EV-rijder + Lokatie waar geen derden meesnoepen. Dat is tegelijk de kracht van de verticale aanpak die we bij Tesla kennen. Netjes dat er ook één of een paar worden vrijgegeven maar gezien de te verwachten EV populatie de komende jaren zullen er niet veel niet Tesla's komen.
 
Druk forum. Moest dit draadje alweer van pagina vier terughalen.

We komen steeds dichterbij het beeld dat Elon ons schetste. Begin dit jaar waren we een week in Oostenrijk op een, overigens allercharmantst, Landalpark met giga sneeuw maar zonder Destination Charger. Ik schets het beeld van toen, overigens geen probleemscenario hoor.

Vol van huis, hoppen via SuC's en bij de laatste voor de eindbestemming nog even flink doorladen (tot bijna 100% dus erg lang) om op lokatie genoeg te hebben voor tripjes. Op lokatie was geen laadmogelijkheid en in de directe omgeving 1 paal waar ik niet graag een paar uur ga staan. Dus in de week een dagdeel gebruikt om naar SuC Kitzbühel te rijden, daar flink door te laden en ervoor te zorgen dat er genoeg in zat om op de terugreis de eerste SuC weer te halen. Allemaal prima gegaan, heerlijke week gehad.

Komende herfstvakantie geboekt in Zwitserland bij Landalpark aan Vierwoudstedenmeer. Scenario nu: Vol van huis, 20 minuten Waldlaubersheim SuC (te vroeg voor de Schnitzel overigens), dan verder naar Achern en daar max. half uurtje laden, genoeg om op bestemming te raken, naar schatting tot 60 tot 70% SoC. Aangekomen auto uitpakken en dan paar uur aan de DeC. Gedurende de week aantal excursies, o.a. naar zoon die in Oostenrijk woont en (als ze nog open zijn) wat passen en wanneer nodig wat bijladen op het park. Voor de terugreis even helemaal volladen en dan flinke eerste etappe.
Voordeel: In Zwitserland helemaal geen SuC nodig, deze blijven vrij voor reizigers, zoals de bedoeling is en zeer relaxed weekje wat laden betreft.

Prima geregeld.
 
De gloeilamp hebben ze al hier op ons overnachtingsadres Ripa Relais Colle del Sole, vlakbij Perugia. De eigenaar was zo vriendelijk om zijn verlengsnoer te gebruiken zodat ik kan laden. Ik zal ze morgen vragen of ze destination charger willen worden in dit Super/Destinationcharger-arm gebied.IMG_20170926_191146.jpg IMG_20170926_173151.jpg IMG_20170926_173226.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910
2237AB94-A42A-4366-8182-A0E1C9F60902.jpeg
Vanavond had ik een afspraak in het restaurant hier onder. 2 weken geleden netjes gevraagd of het mogelijk was om hier te laden. Netjes bevestiging gekregen dat dit geen probleem was. Tevens was er nog 1 uur van de voren gebeld om te vertellen waar de DeC stond. Na dat ik een drankje besteld had kwam de manager langs om te vragen of dat mijn Tesla was die stond te laden. Hij wilde me netjes vertellen dat het me 5€ per 30 min koste op te laden
DB1C8FA2-43E6-4769-A501-FE28E39C059E.jpeg

Toen kwam de discussie met de manager. Ik zei dat ik niet voor 2 kopjes koffie kwam maar een volledig diner voor 3 personen en dat het bedrag wat ze voorstelde ver buiten proportie was. Waarop de manager zei dat dit een zeer grote investering was een laadpunt plaatsen. Fijn even de bedragen doorgegeven wat de kosten reëel zouden zijn en niet tot verhouding van 5€ per 30 min en behoorlijk klant onvriendelijk is. Uiteindelijk zei de manager dat hij toch al van plan was om het laden van de rekening af te halen. Yea Right !!! Verder zouden ze dat het aangegeven stond op de Tesla Site dat om een betaald opladen zou gaan.



AE0C4914-A366-4F7F-8F09-43B3EC72FD4C.png


Nadat ik de Tesla afkoppelde na zeer goed diner zag ik ook nog dat het niet echte een snelle lader was. Vond het zeer jammer dat het van te voren niet aangegeven was over de kosten en dat ik ook nog behoorlijk in discussie moest met de manager. De locatie en eten verder zeer goed.
 
  • Informative
Reactions: SMU and simonsmidt