You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je kan je afvragen wat de waarde van een foto voor de fiscus dan wel is... daarop kan je immers niet zien of er achter die meter buiten het laadstation ook nog andere verbruikers aangesloten zijn.Zou theoretisch kunnen aangezien de stroom volgens mij netjes over de 3F verdeeld wordt (wat ik zie op mijn 3F meter), maar of de fiscus dat ook accepteert vraag ik mij af.
De Fiscus handelt, hoewel velen dat niet met mij eens zijn, naar redelijkheid en billijkheid.Je kan je afvragen wat de waarde van een foto voor de fiscus dan wel is... daarop kan je immers niet zien of er achter die meter buiten het laadstation ook nog andere verbruikers aangesloten zijn.
Ik neem aan dat als je met onuitwisbare stift naast de teller schrijft "tellerstand x3 doen" en dat die tekst elke keer mee op de foto staat dat dat volstaat. Bij betwisting leg je toch gewoon het aankoopfactuur van de enkelfasige teller voor en een schemaatje waaruit blijkt hoe ie aangesloten is?
Dat verandert de situatie niet. Is vergelijkbaar met wat ik doe. Foto maken van de kwh meter en deze gaat naar de financiele administratie. Het gaat om de fiscus bij jullie op kantoor. Hoe gaat die er mee om. Reactie van Wim is plausibel, maar met de fiscus weet je het nooit. Ook persooneelslid heeft niet de zekerheid dat hij echt betaald krijgt wat de auto ingaat. Ik zou een extra meterkast ophangen.dank allen. de casus ligt iets anders, het is een personeelslid dat zjin stroomverbruik mag declareren met een foto als bonnetje. Ik ga er van uit dat dit, in alle redelijkheid, ten opzicht van km-standen en in de grote hoop declaraties niet materieel is. T wordt dus een kastje van een tientje met 3-fase of een enkelvoudige dubbel declareren (jaja want de e-Golf laadt met 2 fases...) ik laat het aan de installateur over.
Ik heb in mijn meterkast een eenvoudige extra meter. Die lees ik elke maand af en zet de gegevens in een Excel sheet. Ook het aantal km dat ik per maand afleg noteer ik. Ik factureer jaarlijks de voor de auto verbruikte kWh vanuit privé aan mijn Beheer bv. Doe ik nu 4 jaar en de fiscus vindt dat prima.Dat verandert de situatie niet. Is vergelijkbaar met wat ik doe. Foto maken van de kwh meter en deze gaat naar de financiele administratie. Het gaat om de fiscus bij jullie op kantoor. Hoe gaat die er mee om. Reactie van Wim is plausibel, maar met de fiscus weet je het nooit. Ook persooneelslid heeft niet de zekerheid dat hij echt betaald krijgt wat de auto ingaat. Ik zou een extra meterkast ophangen.
Ik ook...doe het per kwartaal....maar dat zegt niets of deze eenvoudige meter een 1F of 3F meter is. Ik neem aan dat je een 3F meter hebt en dus de daadwerkelijk afgenomen kilowatt-jes. In de situatie hierboven gaat het over een 1F meter bij een 3F installatie waarbij de meterstand x2 of x3 gedaan gaat worden om bij het "totaal" uit te komen....althans..zo heb ik het begrepenIk heb in mijn meterkast een eenvoudige extra meter. Die lees ik elke maand af en zet de gegevens in een Excel sheet. Ook het aantal km dat ik per maand afleg noteer ik. Ik factureer jaarlijks de voor de auto verbruikte kWh vanuit privé aan mijn Beheer bv. Doe ik nu 4 jaar en de fiscus vindt dat prima.
Het doet er volgens mij totaal niet toe hoe je het doet. Als je 20.000 km rijdt moet je ongeveer op 5.000 kWh uitkomen. Als daar te grote verschillen in zitten, stelt de inspecteur je de vraag hoe dat kan. Mijn belastinginspecteur vraagt helemaal niet of ik mijn gefactureerde kWh heb afgelezen of niet. Zelfs al zou ik helemaal geen aparte meter hebben en het verbruik aan de hand van mijn afgelegde km zou berekenen en declareren, ben ik ervan overtuigd dat de fiscus dit prima vindt.Ik ook...doe het per kwartaal....maar dat zegt niets of deze eenvoudige meter een 1F of 3F meter is. Ik neem aan dat je een 3F meter hebt en dus de daadwerkelijk afgenomen kilowatt-jes. In de situatie hierboven gaat het over een 1F meter bij een 3F installatie waarbij de meterstand x2 of x3 gedaan gaat worden om bij het "totaal" uit te komen....althans..zo heb ik het begrepen
Als je 20.000 km rijdt moet je ongeveer op 5.000 kWh uitkomen.
Gaat het om de versie met 2.5m kabel of die met 8m kabel?Kan iemand van jullie me verder helpen met deze ontbrekende afmetingen v/d TWC (H& W), aub ?
38cm plus de helft van de kabellengte?Gaat het om de versie met 2.5m kabel of die met 8m kabel?
Dus de maten zijn...... (tromgeroffel)Je opm. is waarschijnlijk als grap bedoeld, maar dit is geen assumption, dit is een berekening. Maar gelukkig dat niet alles moet gemeten worden en dat heel wat zaken op basis van berekeningen kunnen worden gemaakt.