Gaston
Active Member
Ik heb inderdaad de 7m kabel. Maar ik moet zeggen dat ik er altijd best voorzichtig mee ben (geen scherpe vouwen). Mocht niet baten. Misschien bij deze koude zelfs nog kwetsbaarder dan anders.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik ken het probleem ja En nu ook net een TWC met waarschijnlijk dit probleem aangemeldt. Toch gek dat je met de gekste knopen/trekbelasting in audio/data en netkabels nooit breuk tegenkomt, breekt koper sneller in de kou?Wat bij laadkabels meestal het zwakke punt is dat het dunne CP adertje breekt, dan kan lader niet meer met auto communiceren en gebeurt er niks.
In de TWC zitten als het goed is 5 stuks 6mm2 aders (3x Fase, Neutraal, Aarde) en 1 of 2 dunne aders voor de CP en evt PP.
Ik heb zelf geen TWC helaas, weet iemand zo wat er op deze kabel staat welke codering of kan iemand een close up foto van de markeringen op de kabel posten?
Het probleem zal waarschijnlijk het meest voorkomen bij de laders met de lange 7,5m kabel, want die lange kabel wordt vaker/meer opgerold en daar heeft de dunne CP ader dus het meest te verduren.
Het gebruik van een betere kwaliteit kabel kan dit issue grotendeels verhelpen. De meeste fabrikanten gebruiken vrij dunne 0,5mm2 aders voor de CP , deze lijken wat gevoeliger te zijn dan bijvoorbeeld de wat dikkere 0,75mm2 aders welke in de Draka/Ratio kabels worden gebruikt.
Ik heb zelf geen TWC helaas, weet iemand zo wat er op deze kabel staat welke codering of kan iemand een close up foto van de markeringen op de kabel posten
Zie foto van de kabel (7,5 m)
Ook gehad. Inderdaad kabelbreuk. Zag onlangs hier nog iemand die dit meldde. Zwakke schakel blijkbaar. De koude zal er ook geen goed aan doen.
Zie foto van de kabel (7,5 m)
Zit er een contactor in de Tesla WallCharger ?Ik zou de kabel toch eerst nameten om zeker te zijn van de diagnose.
Hoor je de contactor aantrekken?
Het ding klikt inderdaad na groen worden van de LED-jes. Hier nog geen problemen door de kou.Zit er een contactor in de Tesla WallCharger ?
Ik heb er zelf geen, en nog maar een paar keer bij derden gebruikt.
Ik kan mij geen klik herinneren.
Misschien solid state ?
Hallo, vraagje voor de experts.
Wij hebben een 3x25 huisaansluiting en heb een 3,7 kw laadpaal voor de plug-in. Nu wil ik daarbij een twc 11kw installeren. En ze tegelijk gebruiken. De tesla lader mag ook minder laden, kan je de TWC ook op 2*16a aansluiten.
Of gaat dat sowieso goed! We laden nu de tesla op 3,7 en dat is in 95% van de gevallen voldoende, maar soms kan een beetje meer snelheid fijn zijn.
Een 3*16a aardlekautomaat past niet nog een 16a lader bij?
Hoop geld als je op 3,7 voor 95% kan laden. Zo eerst proberen zoals @LuckyLuke voorsteld.Ik zou er een Maxem als load-balancing tussen zetten (circa 700 euro). Daarmee kun je beide tegelijk op maximaal vermogen laden binnen de marges van een 3x25A aansluiting.
Je kan ook twee TWC in Master en Slave zetten en die laten loadbalancen.Hallo, vraagje voor de experts.
Wij hebben een 3x25 huisaansluiting en heb een 3,7 kw laadpaal voor de plug-in. Nu wil ik daarbij een twc 11kw installeren. En ze tegelijk gebruiken. De tesla lader mag ook minder laden, kan je de TWC ook op 2*16a aansluiten.
Of gaat dat sowieso goed! We laden nu de tesla op 3,7 en dat is in 95% van de gevallen voldoende, maar soms kan een beetje meer snelheid fijn zijn.
Een 3*16a aardlekautomaat past niet nog een 16a lader bij?
Hoop geld als je op 3,7 voor 95% kan laden. Zo eerst proberen zoals @LuckyLuke voorsteld.
Maar er zijn al goedkopere oplossingen aangeboden.Eens even rekenen: 95% wel is ook 5% niet. In 5 jaar Tesla rijden is dat dus 100 dagen balen dat het laden te langzaam gaat. Dat is 7 euro per keer dat je hem aan de straatpaal in de buurt moet hangen om snel genoeg te zijn. Duurder dan thuis laden. De Maxem is niet duurder, wel comfortabeler.
Inmiddels heeft Tesla een nieuwe Wall Connector bezorgd. Binnen 2 dagen in huis. Netjes.Alles geprobeerd, maar helaas. De melding op het dashboard blijft: "Geen netspanning, controleer energiebron en oplaadkabel".
De lamp op de wall connector is wel groen, dus er is wel spanning. Breuk in de laadkabel? (ben er altijd voorzichtig mee, geen knopen trekken). Slecht contactje bij deze koude?
De UMC laadt wel, dus daar hangt ie nu aan (8A, anders vliegt de zekering eruit als mijn vrouw de oven aan zet .
Met vervangend vervoer naar kantoor gegaan. De eerste keer dat de Tesla me in de steek laat (weliswaar de lader).
µEven een infocommercial inlassen:
Als het wat voorruit moet gaan, is een slimme lader wel aan te raden. De 3,7 kan dan behouden blijven en een tweede lader geeft het maximaal mogelijke (al wat rest na de andere lader en de overige verbruikers) aan de Tesla. Dat kan met een TWC en maxem, maar dan ben je ruim 1200€ kwijt. De Fivari-SMART is zeker een alternatief. Ulric laadt er op een 3x15A aansluiting zijn 40kWh Zoe en de Tesla elke nacht probleemloos mee op. Als je die TWC nog niet (in bestelling) hebt, is dat een voordelig alternatief.
Op specifieke vraag is heel wat mogelijk.