You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb twee palen van Woodvision gekocht inmiddels. Ik ga er de komende weken mee aan de slag. Aan eentje hang ik de TWC en aan de andere de Lolo Smart waarmee we nu laden (die gaat mijn vrouw gebruiken voor haar i3). Ik heb nog even, ze hoeven pas eind december de grond in. Maar ik wil dan wel alles uitgevogeld en voorbereid hebben.
Het doorvoeren van de elektriciteitskabels zal nog even wat puzzelen worden omdat de paal niet helemaal hol is maar uit meerdere holle ruimtes bestaat (dat wist ik al wel, het was op de foto te zien). Overigens laat ik het uiteindelijke aansluiten door een elektriciën doen, dat vertrouw ik mezelf niet toe.
Ik ben HEEL benieuwd naar jullie info / input.
(of een link naar een draadje waar dit al stond en ik het niet kon vinden)
Hoeveel kilometer ga je meestal per dag max rijden? Hoeveel kilometer rijd je op jaarbasis?
.
Goed punt.
Laatste jaren gemiddeld 20.000 km per jaar. Daarvan zijn er ongeveer 9000 zakelijk.
Dagelijks woon-werk verkeer is ongeveer 50km. Dus verder weg is evt vooral weekenden.
3 fase leek me eigenlijk sowieso handig...(?)
Situatie
View attachment 477127
Zie foto. Schuine helling waar auto altijd buiten staat. Ik zou zeggen: graven niet nodig. Kan hangen onder afdakjes.
Dat is dus 100km per dag. 100*180wh/km = 18 kWh
Dat is dus peanuts want uitgaande dat je 10 uur kunt laden hebben we heb over 1.8kWh per uur. In jouw geval zou ik lekker geen load balancing nemen met de meest eenvoudige 3 fase 3*16A optie en dan kun je 's nachts op 11kW laden en ben je over het algemeen in 1.5 uur klaar. Perfect met de kou om het pack wat op te warmen.
Je hebt een Model 3 dus die heeft een 75 kWh pack. Je verbruikt dan dagelijks iets meer dan 20% dus ik zou dagelijks laden tot 65%.
Goedendag.
Ik ben HEEL benieuwd naar jullie info / input.
(of een link naar een draadje waar dit al stond en ik het niet kon vinden)
vr groet
Het is zelfs maar 50km per dag. Was al retour
Dus Mn in weekend ritjes soms naar Rotterdam / Amsterdam vanuit Eindhoven regio. (Moet alleen echt vol als ik op zomervakantie vertrek)
En met ‘meest eenvoudige 3 fase optie’.
Bedoel je dan:
- meterkast dus ombouwen naar 3x25A.
- NewMotion of TWC? Of andere suggestie?
De Model 3 kan met 7.4 kW laden op 1 x 32 A, dus waarom niet 1 x 32 A groep? Dan zit je op 67% van het maximum.Je kan ook een 1 fase 25A nemen op b.v. de TWC maar ik de Model 3 ondersteund maar max 16A als ik het goed heb. Maar mocht je een kennis op bezoek krijgen dan kan deze wel 1x25A laden..
Ik maak 190 km per dag en tot de dag van vandaag laad ik bijna iedere avond op 220V 1 fase op tot 80% (roundtrip varieert tussen de 30% en 40% afhankelijke van de buitentemperatuur. Dat moet voor jou dan zeker voldoende zijn. Ik zou het dan zonde van mijn geld vinden. Zelfs je batterij wordt nauweljks warm bij het opladen met 3 fase en zo weinig gebruik.Het is zelfs maar 50km per dag. Was al retour
Dus Mn in weekend ritjes soms naar Rotterdam / Amsterdam vanuit Eindhoven regio. (Moet alleen echt vol als ik op zomervakantie vertrek)
En met ‘meest eenvoudige 3 fase optie’.
Bedoel je dan:
- meterkast dus ombouwen naar 3x25A.
- NewMotion of TWC? Of andere suggestie?
Ik vraag me wel af wat beter is voor je batterij: 10 uur slowcharging vs 3 uur redelijk snelladen?
Maar welke is beter voor je levensduur van je batterij: 1 fase of 3 fase laden?Dit valt allemaal onder traag laden. Je praat pas over snelladen bij vermogens >= 50 kW.
Bedoel je eigenlijk niet dat je nog steeds een nieuwe aardlek nodig hebt, maar die die al in 'jouw' kastje zit?Met de 6mA DC lekstroombeveiliging heb je zelfs geen nieuwe aardlek nodig maar volstaat de reeds aanwezige.