robertvg
Extremely Well-Known Member
Welke zijn dat dan?Vooral de palen die ze overgenomen hebben in Frankrijk... denk ik.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Welke zijn dat dan?Vooral de palen die ze overgenomen hebben in Frankrijk... denk ik.
Dit is wel wat groter dan een serie problematische laadpalen in Frankrijk. De foute jaarcijfers van 2019 die de beursgang blokkeerden blijken in 2020 en 2021 nog slechter te zijn met respectievelijk 113 en 145 milj verlies.Zonder het artikel te kunnen lezen (geen abonnement enzo): kwam dat ook niet vooral omdat ze in Frankrijk de onbetrouwbare laadpalen hebben overgenomen?
Vooral boekhoudkundige wanorde. Er blijkt een verlies te zijn in 2020 van 113 milj en 145 milj in 2021. De onbetrouwbare Franse palen is maar eenZonder het artikel te kunnen lezen (geen abonnement enzo): kwam dat ook niet vooral omdat ze in Frankrijk de onbetrouwbare laadpalen hebben overgenomen?
In Nederland niet, maar op vakantie kan de granny charger wel heel handig zijn.Nieuwe auto’s worden binnenkort (in EU ook vanaf heden? MIG auto’s?) zonder Mobile Connector geleverd.
Ik heb in de beginjaren op mijn vakantietrips er een hoop plezier van gehad maar voorspelde 2 jaar geleden al dat dat wel eens afgelopen zou kunnen zijn.
Wie heeft er nog een granny charger nodig nu er zo veel laadmogelijkheden zijn?
En juist in het buitenland moet je uitkijken voor ongeaarde wcd's met granny chargers. Bij sommige merken werd al een tijd geen granny meer geleverd, dat is niet iets nieuws.In Nederland niet, maar op vakantie kan de granny charger wel heel handig zijn.
Wat is het risico als je een ongeaarde wcd gebruikt?En juist in het buitenland moet je uitkijken voor ongeaarde wcd's met granny chargers. Bij sommige merken werd al een tijd geen granny meer geleverd, dat is niet iets nieuws.
Dat hij niet wil laden.Wat is het risico als je een ongeaarde wcd gebruikt?
Geen technisch risico dus, maar alleen lastig….Dat hij niet wil laden.
In principe wordt alles goed gecheckt voor het laden start.Geen technisch risico dus, maar alleen lastig….
Ondertussen valt op Twitter half Noord Amerika over dit besluit om geen mobiele lader mee te leveren. Uit de reacties begrijp ik dat veel eigenaren de mobiele lader icm met een NEMA aansluiting voor thuis gebruiken. Dat men het eigenlijk bij aanschaf van de auto als DE manier heeft gezien om de auto te laden. Kennelijk heel anders dan in Europa.Nieuwe auto’s worden binnenkort (in EU ook vanaf heden? MIG auto’s?) zonder Mobile Connector geleverd.
Ik heb in de beginjaren op mijn vakantietrips er een hoop plezier van gehad maar voorspelde 2 jaar geleden al dat dat wel eens afgelopen zou kunnen zijn.
Wie heeft er nog een granny charger nodig nu er zo veel laadmogelijkheden zijn?
Tja…. Nu zit je vanuit Nederland eerder in het buitenland dan vanuit de US en ook daar wordt blijkbaar geklaagd…Ik laad thuis mijn X ook met de UMC op 1 fase met een 32Amp blauwe stekker. Meestal laad ik met 20 Amp maar als het moet met 28 Amp.
Ik neem mijn Umc eigenlijk alleen meer als ik naar het buitenland ga.
Dat de auto onder de netspanning komt te staan (tenzij de lader dit kan zien), zie ergens Duitse video waarin dit wordt aangetoond. Dus wel degelijk een technische issue. En nog letterlijk levensgevaarlijk ook.Wat is het risico als je een ongeaarde wcd gebruikt?
Als ik de wagen thuis oplaad (TWC 3 fase ingesteld op max 16A) zie ik het beschikbare vermogen vaak fluctueren, vooral 's avonds speelt dat. In plaats van te laden aan 16A/16A geeft de Tesla dan bv. 10A/10A aan. Nu vraag ik me af op basis waarvan de Tesla beslist dat er geen 16A maar slechts 10A beschikbaar is? Zou het kunnen dat hij merkt dat de spanning op de fases licht daalt op drukke momenten 's avonds, en op basis daarvan de max stroom aanpast?
Daar ben ik op het eerste zich niet direct akkoord mee. Amperage hangt nl. normaal niet af van spanning. Wat je 's avonds wel vaak hebt is een spanningsval, waardoor de laadsnelheid verlaagd wordt omdat P = V x I.Maar in beginsel is het vooral de "spanningsval" welke bepalend is voor afbouwen van het amperage (lees: laadsnelheid).
Als ik de wagen thuis oplaad (TWC 3 fase ingesteld op max 16A) zie ik het beschikbare vermogen vaak fluctueren, vooral 's avonds speelt dat. In plaats van te laden aan 16A/16A geeft de Tesla dan bv. 10A/10A aan
Ik heb nog nooit meegemaakt dat m'n max Amps veranderd. Die van mij staat altijd op 24A ongeacht het tijdstip van de dag.
Ik zou je bekabeling maar eens goed controleren....
Deel ook even het gerapporteerde voltage. Hier tijdens het laden komt deze nooit onder de 230V.